|
Ingen forbindelse til sat box |
Besvar |
Forfatter | |||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Maj-2012 kl. 22:04 |
||
jeg har en sat combobox som har haft fint signal i 3 år
Jeg har flyttet boxen 7 m og har forlænget eksisterende kabel. Det eksisternde kabel har tykkerekerne en det forlængede kabel. Ledninger er samlet med hvide standard samleled. Nu er signalet væk på parabolsignalet Jordbaseret signal kan ses, men er blevet dårligere Hvad er der galt. Skal satkablet have samme tykkere kerne hele vejen ? Skal samleded være af metal ? Er signalet væk fordi kablet er blevet længere |
|||
E.L.
|
|||
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er din samling der skaber problemer.
De samles bedst med F-stik (som passer til tykkelsen af kablet)
Og et samle F-stik stik. (dobbelt hun)
Kablet skal ikke have samme tykkelse, men skal være 75 ohm begge kabler.
Lynge
PS. HUSK, skærmen (stel) skal også have forbindelse til stikket. Redigeret af Lytro - 15-Maj-2012 kl. 13:39 |
|||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak problemet er at det kabel jeg har forlæget med er 75 ohm, men ved ikke om det gamle eksisterende er 75 ohm Det lyder som om at jeg skal skifte til ny 75 ohm kabel. Der er vel også tab ved samlingen ? Boxer signalet er jo ikke verdens bedste |
|||
E.L.
|
|||
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bare for at fremhæve dette ekstra....! Hvis yderlederne ikke har forbindelse, så sker der intet, til forskel fra et alm. antenne kabel. vh Morten
|
|||
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|||
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
[/QUOTE]
Tak problemet er at det kabel jeg har forlæget med er 75 ohm, men ved ikke om det gamle eksisterende er 75 ohm Det lyder som om at jeg skal skifte til ny 75 ohm kabel. Der er vel også tab ved samlingen ? Boxer signalet er jo ikke verdens bedste [/QUOTE] Det gamle kabel er sikkert 75 ohm. Hvis du laver samlingen ordenligt er der min. tab. BOXER signalet er lige så gode som andre signaler. (men indholdet, der satset på kvantitet) Den rigtige samling er vigtig. Lynge
Redigeret af Lytro - 16-Maj-2012 kl. 22:36 |
|||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Inden jeg skifter kablerne har jeg købt de bedste metal bøstninger i radiolageret han/hun og vil lige se om disse dur og så skal yderdelen så også røre bøsningerne måske er fejlen manglende forbindelse af yderdelen jeg prøver tak |
|||
E.L.
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
E.L.
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |