recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen garanti fra panasonic???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen garanti fra panasonic???

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 15:11
Så er det lettere med Aldi og Medion: 3 års garanti.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

binde, ja så har vi faktis ikke engang 2 års reklamationsret), et sted var det lette i gamle dag hvor vi havde 1 års garanti.

Et eller andet sted var det værre i gamle dage hvor man havde 1 års REKLAMATIONSRET... Du har aldrig haft garanti...

Forstå nu, at købeloven blev forbedret - den blev forlænget med dobbelt op samt indført at de første 6 måneder var efter en formodning. Der har aldrig været tale om en garanti dengang, det var udelukkende reklamationsret.

Så du er væsentlig bedre stillet i dag end dengang.
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

binde, ja så har vi faktis ikke engang 2 års reklamationsret), et sted var det lette i gamle dag hvor vi havde 1 års garanti.

Et eller andet sted var det værre i gamle dage hvor man havde 1 års REKLAMATIONSRET... Du har aldrig haft garanti...

Forstå nu, at købeloven blev forbedret - den blev forlænget med dobbelt op samt indført at de første 6 måneder var efter en formodning. Der har aldrig været tale om en garanti dengang, det var udelukkende reklamationsret.

Så du er væsentlig bedre stillet i dag end dengang.

SOm jeg oplever det er vi bedre stillet på papiret men absolut ikke i praksis. Før reklamationsretten blev ændret til 24 måneder var den ganske rigtigt på 12 måneder. 3 måneders formodningsret og 8 måneder rekklamation... I den periode oplevede jeg ALDRIG at en forhandler sneg sig udenom inden for det første år, og så var det ligemeget om jeg kom med et produkt to måneder efter købet eller 11 måneder efter købet. Så snart at det blev ændret til 24 mdr begyndte forhandlerne straks at gå op i formodningsregler etc. og kunderne blev oftere bedt om at bevise at fejlene var der på købstidspunktet... Vi er HELT enige om at vi på papiret er bedre stillet. Synes bare ikke jeg oplever det i praksis.

Claus :)

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:03
Netop, med ændringen til de 24 måneder blev forhandlere rent faktisk klar over hvad reglerne var.

Det var ulempen ved at forklare kunderne deres bedre rettigheder - forhandlerne blev "uddannet" i samme ombæring.
Til top
snowflake Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:05
Pixelgaranti er der vist ikke mere af hos panasonic (desværre), så begrundelsen for at give en væsentlig højere pris hos dem er ligesom forsvundet, når man kan købe billigere andre steder og stadig have penge tilovers til f.eks. securator forsikring (ihvertfald for X10, ved ikke hvor stor prisforskel G10 og V10 har).
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Vi er HELT enige om at vi på papiret er bedre stillet. Synes bare ikke jeg oplever det i praksis.

Jeg har nu ikke oplevet problemer. Men det er nu heller ikke det jeg brokker mig over.

Jeg brokker mig over at folk gang på gang tror der var 1 års garanti dengang og dermed tror vi er ringere stillet qua 1 års garanti vs. 2 års reklamationsret. Jeg er så træt af, at læse det gang på gang forskellige steder Det er "100 år siden" det blev lavet om og myten lever åbenbart i bedste velgående.. jeg fatter det ikke Det svarer sq til at nogle stadig render rundt og tror jorden er flad

Det er jo ikke sådan en forhandler bare lægger armene over kors og beder om beviser på en defekt. Han skal tage varen ind, tjekke den og hvis han mener den intet fejler så skal JEG bevise det eller hvis han mener den fejler noget, men mener det ikke er hans (producentens skyld) så skal jeg også bevise det. Men hvis han siger "jae.. den er sq godt nok død, den tager vi" så er alt jo fint - og sådan oplever jeg også det er.

Jeg har godt nok ikke oplevet forhandlere der bare sætter sig på tværs med det samme og skubber alt ansvar over på mig - faktisk bliver jeg behandlet som dengang - blot med forlænget reklamationsperiode.

Forhandlere der stiller sig på tværs skal bare i benlås og ned med nakken - de ødelægger branchen og får folk op på stikkerne og sætter bål og brand i fora landet over.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 18:29

Panasonics manglende garanti har i hvert fald i dette tilfælde haft den betydning at min lillebror nu købte i elgiganten.

Han fik en 42 tommer G10, BDP60, hdmi-kabel og 3 års tryg forsikring og 14 dages returret for 10.100. Men den pris kunne et panasonic center nok heller ikke have matchet

Redigeret af TvHomer - 16-September-2009 kl. 18:31
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu