|
Ingen Google Streetview i Tyskland? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan heller ikke se der er nogen grund til at de opsamler Mac adresser og wifi data. Det må være tilstrækkeligt med GPS data sammen med billederne.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Google har da fuldt styr på hvad ens private wifi router hedder og hvor den er placeret.
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
I forbindelse med Google Street View er det jo fuldstændigt ligegyldigt, så den type data, har de ingen behov for at recorde, når de kører rundt i street view bilerne.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg tror googles ambitioner går en hel del videre end streetview. Der er forretning i at overvåge og registrere vores liv og vaner. Det startede i det små med søgemaskinen, og hvis ingen stopper dem, ender de i soveværelset
![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Til gengæld opdatere rigtig mange mennesker oftere deres routere, end Google opdatere deres informationer. Det som Google bruger det til, det er ikke anderledes end Apple og Microsoft gør. En del af teknologien bag Geofencing er bla. at kende alle andre enheder i nærheden, og på den måde indkredse mere præcist, hvor man befinder sig. To eller flere trådløse Apple produkter i samme område kommunikere sammen i det skjulte, bla herfor. Det er rigtig smart - Men det kan i den grad også misbruges. Det er klar overvågning. Men holdes formålet korrekt, (dvs upersonligt), så er det fuldstændigt harmløst. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Google, Microsoft, Apple osv.. De ER allerede i dit soveværelse. Og med ganske lidt snilde kan de aktivere dit kamera på mobiltelefonen (eller overvågning). Og så er der lagt op til saftige udfoldelser på Youtube ![]() Eneste løsning, holde dig lagt væk fra alt hvad der hedder internet, smartphone, trådløse forbindelser osv.. Evt en bunker 25m nede i dybet, forret med en 2m tyk bly-kappe. Det dur! Så er du også rimelig garderet ved den næste atomkrig
![]() |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Her er da et eksempel på et Street View fra Dortmundt ![]() ADDRESS: Untere Brinkstrasse 66 44141 Dortmund Germany Mon ikke du bare er kommet for langt ud på landet, eller I-net forbindelsen har været optaget... Jeg har da også set mange Street Views fra Hamburg og Berlin. |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Læste du post nr. 7 i tråden?
M.v.h. |
|
![]() |
|
#Michael. Det må så være fra nogle af de 20 byer som allerede var dækket, da Google opgav Tyskland. Flensborg er f.eks. helt blank.
Man kan se de på google maps, hvis man zoomer ud, så man kan se hele Tyskland, Syddanmark og andre nabo lande. Hvis man så tager fat i den gule mand og hænger ham ud over Tyskland, bliver nabolandene farvet helt lyseblå, mens der kun er ganske få lyseblå punkter i Tyskland.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Når man 'kører' rundt i Tyskland via Street View så er der rigtigt meget censur, rigtigt mange bygninger er fjernet, og det kan da godt tænkes at det kun er 20 byer der er dækket, men det findes altså en del steder!
Her er et eksempel fra Hamburg hvor et hvidt hus bliver fjernet - det er et Hotel og det ligger oven på en fiskehandler, så det er ikke specielt frækt. ![]() Nogen er vist meget sur eller også er der for meget censur :-) |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Puha Kampus - så skal du ikke begynde at nærlæse hvilke muligheder der er i Apple Health. - Fandt lige et yderst interessant punkt der. - kan levende forestille mig at såfremt man begynder at dele den information, så er der nogen der nok kunne få nok ret så hurtigt :-) (vil overlade det til folk selv at finde informationen :-) behøver jeg ikke offentliggøre her.)
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Måske handler det bare om, at når jeg herhjemme på min pc går på google maps, så har google muligheden for at "gætte" min placering baseret en kombination af mit ipnummer og deres indsamlede gps informationer, på trods af min pc ikke har adgang til gps?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |