recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen HD lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen HD lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2005
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen HD lyd
    Sendt: 27-Marts-2012 kl. 19:38

Hej

Jeg har et system bestående af et ASRock H67M-itx med en I3 2120T. Jeg har det problem at jeg ikke kan få hverken DTS-HD eller Dolby True HD ud til min Anthem MRX 700. De er heller ikke listet under supported decoding formats. Alle I3 skulle vel kunne spytte HD bitstream ud?
Driver er opdateret
Bruger TMT 5
Det undrer mig lidt at der er to HDMI devices. Èn der hedder MRX700 som er den jeg bruger. Og så en anden som ikke er tilsluttet. Der er dog kun ét HDMI output

Nogen der har en løsning eller nogle gode ideer?
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af kasp kasp skrev:

Hej

Jeg har et system bestående af et ASRock H67M-itx med en I3 2120T. Jeg har det problem at jeg ikke kan få hverken DTS-HD eller Dolby True HD ud til min Anthem MRX 700. De er heller ikke listet under supported decoding formats. Alle I3 skulle vel kunne spytte HD bitstream ud?

Driver er opdateret

Bruger TMT 5

Det undrer mig lidt at der er to HDMI devices. Èn der hedder MRX700 som er den jeg bruger. Og så en anden som ikke er tilsluttet. Der er dog kun ét HDMI output

Nogen der har en løsning eller nogle gode ideer?

Og du har hentet nyeste driver fra Intel ?

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=20840&ProdId=3224&lang=eng&OSVersion=%0A&DownloadType=

Redigeret af Hans j - 27-Marts-2012 kl. 20:12
Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:12
Jeps. Intel ME driver er også installeret
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:21

Jeps. Intel ME driver er også installeret

Er det den jeg linker til ? Jeg ved ikke lige hvad ME står for
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:24
Jeg har selv været inde at kigge på problemet, dog med helt andet hardware og software. På et tidspunkt læste jeg at man skulle sætte PC'ens højtaler til stereo. Jeg ved ikke om det var generelt eller hva, men det er da hurtig afprøvet Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:36
Intel Management EngineSmile

Dén med stereo er vist ikke gældende længere, men jeg prøvede selvfølgelig alligvel for en sikkerheds skyld. No dice
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 20:54

Intel Management EngineSmile

Dén med stereo er vist ikke gældende længere, men jeg prøvede selvfølgelig alligvel for en sikkerheds skyld. No dice

Driver via det link jeg gav før, gjorde hd-lyd mulig på mit setup asrock,I3,win7 og Tmt 5, uden den ingen hd-lyd på mit setup.
Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 21:29
Jeg gav din driver et skud. bingo. Alle HD formater er tilbage på trods af den skrev at der var nyere drivere i systemet allerede.
Nu skiftede sound controlleren også over til Intel driveren ikke ikke Microsoft som før. Man skal åbenbart ikke bruge den driver intel selv foreslår?Ermm Burde jeg måske have vidst.
Sikke en masse tid spildt når det hele var så simpelt.

Mange tak for hjælpen!

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 19:14
Jeg oplevede det samme med mit setup. Først brugte jeg driveren til grafikkortet som Windows fandt over Update. Den virkede ikke med HD-lyd, så prøvede med den fra Intel, den ville heller ikke. Så prøvede jeg med den fra Asrock (mit bundkort kommer derfra), og den virkede med det samme. Så prøv at finde driveren til dit grafikkort på bundkortproducentens hjemmeside.
Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:58
Ja det er lidt noget sjovt noget det der
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 22:10
Det er skide irriterende og mærkeligt. At alle funktioner ikke er med i en Windowsdriver undrer mig nu ikke så meget, og det var også det første jeg prøvede efter jeg fandt ud af, at HD-lyd ikke virkede. Men det er sgu underligt at det heller ikke virker med Intels originale driver. Men fandt heldigvis løsningen til sidst, efter flere timers roden hvor jeg prøvede at lave om i nogle EDIT-data om kortet gennem registreringsdatabasen. Desværre er bundkortproducenter nok knap så hurtige til at få opdateret deres drivere som Intel er, men tror dog ikke at det er et problem når det kun skal bruges i en HTPC :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu