recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen HTPC lyd på TV over HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen HTPC lyd på TV over HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Outcazt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen HTPC lyd på TV over HDMI
    Sendt: 25-Januar-2008 kl. 09:11

Når jeg forbinder min HTPC til mit TV vha. HDMI kabel får jeg overhovedet ingen lyd igennem. I Vista kan jeg se at HD audio enheden virker og lyd bliver afspillet men det kommer bare ikke igennem til TV'et.

Bundkortet er ABIT iL-90MV med indbygget HDMI og optisk lydudgang. Hvis jeg forbinder den optiske lydudgang til min digitale forstærker virker lyden. Hvordan tvinger jeg lyden ud igennem HDMI stikket?

Af outputenheder til lyd kan jeg kun vælge "Analog" og "HD Audio". Burde der ikke være en enhed der hedder HDMI lyd?

Jeg mener at det har virket tidligere så jeg er ret frustreret over at jeg ikke kan få det til at virke nu.

Setup:
HFX mini med ABIT iL-90MV bundkort
Windows Vista Ultimate
Sony 40W3000
Supra High End HDMI kabel IceBlue
Realtek driver R1.85

Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 21:01

Hejsa.

Hos mig virkede det heller ikke første gang, men jeg afinstallerede HD Audio driveren og genstartede - under boot gik jeg ind i BIOS og deaktiverede HD Audio, dernæst bootede jeg op i I BIOS igen og installerede driverne da den spurgte efter dem, lyden virkede på mit TV inden jeg genstartede igen.

Bundkort: ASUS P5E-VM HDMI

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Outcazt Outcazt skrev:

Af outputenheder til lyd kan jeg kun vælge "Analog" og "HD Audio". Burde der ikke være en enhed der hedder HDMI lyd?

Jo det bør der.
Vær opmærksom på at Vista som udgangspunkt kun kan sende lyd ud af en udgang ad gangen. Dvs. du kan ikke både få lyd til din forstærker via optisk samtidig med du får lyd ud gennem HDMI.

Jeg kiggede lidt i manualen til dit bundkort under BIOS settings.

HDMI Port Display

This item selects the type of display device connected through the “HDMI Port” on this motherboard.

[DVI]: Select this option if you are connecting a non-HDMI monitor through the “HDMI Port” on this motherboard. This is the default setting.

[Normal]: Select this option if you are connecting HDMI digital display through the “HDMI Port” on this motherboard.
An unmatched configuration will cause the display device abnormal. For example, an HDMI digital device connected to “HDMI Port” under the [DVI] selection will have no sound on the digital display, whereas a non-HDMI monitor connected to “HDMI Port” under the [Normal] selection will cause the screen flickering. Select the correct one for your display device.

Har du indstillet den til "Normal" der?

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Outcazt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Hejsa.

Hos mig virkede det heller ikke første gang, men jeg afinstallerede HD Audio driveren og genstartede - under boot gik jeg ind i BIOS og deaktiverede HD Audio, dernæst bootede jeg op i I BIOS igen og installerede driverne da den spurgte efter dem, lyden virkede på mit TV inden jeg genstartede igen.

Bundkort: ASUS P5E-VM HDMI

Hej Noerrelund

Tak for tippet. Jeg havde faktisk fået det til at virke med nogenlunde samme fremgangsmåde. Jeg installerede den lyddriver der fulgte med motherboardet i stedet for den nyeste Realtek driver - og så var der lyd igennem HDMI kablet.

Til top
Outcazt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 07:53

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Jo det bør der.
Vær opmærksom på at Vista som udgangspunkt kun kan sende lyd ud af en udgang ad gangen. Dvs. du kan ikke både få lyd til din forstærker via optisk samtidig med du får lyd ud gennem HDMI.

Jeg kiggede lidt i manualen til dit bundkort under BIOS settings.

HDMI Port Display

This item selects the type of display device connected through the “HDMI Port” on this motherboard.

[DVI]: Select this option if you are connecting a non-HDMI monitor through the “HDMI Port” on this motherboard. This is the default setting.

[Normal]: Select this option if you are connecting HDMI digital display through the “HDMI Port” on this motherboard.
An unmatched configuration will cause the display device abnormal. For example, an HDMI digital device connected to “HDMI Port” under the [DVI] selection will have no sound on the digital display, whereas a non-HDMI monitor connected to “HDMI Port” under the [Normal] selection will cause the screen flickering. Select the correct one for your display device.

Har du indstillet den til "Normal" der?

/Peter

Hej Prinder.

Tak for dit detektivarbejde. Jeg har også pløjet manualen igennem for guldkorn så jeg har tjekket at BIOS står korrekt. Som skrevet ovenfor så har jeg nu fået det til at virke ved at installere lyddriveren der fulgte med motherboardet oveni den nye fra Realtek. Men tak for hjælpen.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 07:59

Hej Prinder.

Tak for dit detektivarbejde. Jeg har også pløjet manualen igennem for guldkorn så jeg har tjekket at BIOS står korrekt. Som skrevet ovenfor så har jeg nu fået det til at virke ved at installere lyddriveren der fulgte med motherboardet oveni den nye fra Realtek. Men tak for hjælpen.

Helt fint!
Men nu går jeg ud fra at du også har opdaget problemet med at der ikke kommer lyd ud gennem HDMI samtidig med optisk.

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Outcazt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Hej Prinder.

Helt fint!
Men nu går jeg ud fra at du også har opdaget problemet med at der ikke kommer lyd ud gennem HDMI samtidig med optisk.

Ja - det problem har jeg "desværre" også opdaget. Har du en løsning på dette?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu