recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen Internetadgang efter Synologys guide :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen Internetadgang efter Synologys guide :(

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen Internetadgang efter Synologys guide :(
    Sendt: 12-Juni-2012 kl. 21:25
Jeg har haft store problemer med at tilknytte drev til min Synology ds210+. Derfor kontaktede jeg Synology, som sendte mig denne guide, jeg skulle følge: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Tips_and_common_error_messages_for_Windows_when_mapping_a_network_drive

Jeg fulgte Error 53, men efter at have nået ti Step 6 "Clear the entire list", så har jeg ikke internetadgang længere. Aner ikke, hvad jeg skal gøre, for at få det til at virke igen. Kan I hjælpe?? Tak
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg fulgte Error 53, men efter at have nået ti Step 6 "Clear the entire list", så har jeg ikke internetadgang længere. Aner ikke, hvad jeg skal gøre, for at få det til at virke igen. Kan I hjælpe?? Tak

Nåååh, det er sådan du har internetforbindelse........
(hint: fortæl lidt om dit netværk og forbindelsen til omverdenen)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 23:32
Troede, at nogen kendte de "tal", jeg slettede under Step 6, så de blot kunne indtastes igen.

Mit net går fra væg til Zyxel router til 220 V og så fra et andet 220V-stik til switch og videre til pc.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 08:29
Er du på nettet trådløst? Så skal du nok bare bede din computer om at koble op på det trådløse igen - du har lige slettet det gemte kodeord til nettet, så den kan ikke selv finde ud af det før du igen fortæller den hvad det er.

/ask
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Er du på nettet trådløst? Så skal du nok bare bede din computer om at koble op på det trådløse igen - du har lige slettet det gemte kodeord til nettet, så den kan ikke selv finde ud af det før du igen fortæller den hvad det er.

/ask
Både ja og nej. Ja, jeg er på nettet (med bærbar, iPad mv), men ikke med den pågældende pc, da denne er stationær og uden netkort til trådløs internetadgang.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 11:27
Jeg skal lige være med så. Hvad er det der ikke er på nettet efter at du har været i gang med at pille?

/ask
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 11:54
Det er min stationære computer, som kun kan komme på nettet via kabel. Jeg kan se, at internetopkoblingen via computeren er fin (det lille ikon nede i højre hjørne af skærmen , som indikerer, at der er "hul" til omverdenen), men hverken explorer eller andre programmer, kan komme på nettet.
Giver denne forklaring mening?
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 15:02
Igen der har en ide??

Det virker midt drastisk, hvis jeg skal til at installerer Win XP på ny, gør det ikke?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Det virker midt drastisk, hvis jeg skal til at installerer Win XP på ny, gør det
ikke?

Kan du se din router fra computeren (indtast ip adressen i en browser)?

Prøv at fjern dit netkort i Enhedshåndtering og lad computeren finde det igen.

Egenskaber for LAN forbindelse, tjek TCP/IP v4 og Klientprogram for Microsoft netværk.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 17:15
Det kan måske også være et DNS-problem. Prøv om du kan tilgå DR's hjemmeside på http://195.137.194.128
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af tennisbold tennisbold skrev:

Det kan måske også være et DNS-problem. Prøv om du kan tilgå DR's hjemmeside på http://195.137.194.128
Fungerer ikke :(
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Prøv at fjern dit netkort i Enhedshåndtering og lad computeren finde det igen.
Tak for hjælpen, men når jeg forsøger at fjerne netkortet, "fryser" pc'en - og kortet fjernes ikke :(
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu