recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen kalibrering af Pioneer 8G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen kalibrering af Pioneer 8G

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 13:54
Det lyder helt rigtig Otto - takker
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 16:06
Jeg vil vove den påstand, at alle tv kan kalibreres
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 16:15

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg vil vove den påstand, at alle tv kan kalibreres

Stort set, ja. Der findes tv hvor det i praksis ikke er muligt at komme til gråskala-justeringer, og så mener jeg at den gængse betydning af ordet "kalibrering" ikke er dækkende, hvis det eneste man reelt kan justere er kontrast, brightness og color (som på mit 20 år gamle Grundig soveværelses-tv). Derudover har jeg stødt på enkelte discount-tv der har været direkte fejlbehæftede, hvilket har betydet at kalibreringen har været værdiløs i praksis (f.eks. at indstillingerne nulstilles så snart man slukker tv'et...).

Men det er så også lidt urelevant, fordi det er på tv som ikke burde ejes af nogen der interesserer sig minimalt for bedst mulig billedkvalitet. Ethvert tv af en nogenlunde kvalitet kan reelt kalibreres, og kalibreres nok til at det er besværet værd.

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 16:58

Justering af contrast, brightness og color er vel også en form for kalibrering - man ændrer jo på billedet til det bedre (eller dårligere)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu