recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
    Sendt: 16-Maj-2013 kl. 08:02
Hej med jer

Af en eller anden grund (muligvis på grund af et barn der har trykket forkert, eller rykket på kabler) har jeg ikke længere lyd fra min Onkyo receiver.

Det er ligegyldigt hvilken kilde jeg vælger, og ARC virker heller ikke. Slukker jeg receiveren, får jeg lyd fra tilsluttede enheder, men via mit tv.

Alt er tilsluttet via HDMI, jeg har koblet højttalerne til som de skal (der har ikke været rodet der), men muligvis har subwooferen været sat til en forkert indgang/udgang på forstærkeren, og det mistænker jeg kan have gjort "et eller andet", det er sket medens jeg ikke var hjemme.

Jeg har forsøgt med en total "reset to default", uden resultat.

Jeg har endnu ikke prøvet at tilslutte audyssey mikrofonen, men det skal prøves i dag for at se om jeg kan få en testtone (jeg kan ingen steder finde testtonen uden den er tilsluttet?)

Er der nogen der kan have en ide om, om jeg kan være så heldig at det måske bare er indstilling af output der kan være problemet, men som jeg ikke kan finde indstillinger til?!




Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 09:06
Er der noget højttaler A /B på din forstærker der er brugt ?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er der noget højttaler A /B på din forstærker der er brugt ?

Der er nogle Zone indstillinger, og det tænkte jeg også om det kunne være.

Men da jeg har resat forstærkeren helt, burde den slags vel være "nulstillet".
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 08:43
Fejlen er fundet - og det er ikke en af de rare af slagsen!

Det viser sig at rigtig rigtig mange Onkyo 808 ejere er begyndt at få samme fejl, og alle efter nogenlunde samme dato!

Det er en fejl på HDMI-boardet, og i USA skiftes det så pr. kulance!

Jeg har en sag kørende hos Onkyo EU, så må vi se hvad de siger!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 08:58
What, Onkyo med fejl på hdmi board, det er da helt nyt??


Klaus
(undskyld, jeg driller, jeg kunne ikke lade være)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

What, Onkyo med fejl på hdmi board, det er da helt nyt??


Klaus
(undskyld, jeg driller, jeg kunne ikke lade være)

Jeg var faktisk ikke opmærksom på at det var et problem, før jeg så det amerikanske forum hvor rigtig mange kunder har oplevet det samme og der er 10 sider med forumposts fra Januar og frem.

Men det har måske været et problem på andre produkter fra Onkyo - eller mener du bare at Onkyo er så meget kinamærke, at man må forvente den slags problemer? Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 10:41
hmmm. måske Onkyo skulle kigge lidt på deres udviklingsafdeling for HDMI-boards.
Jeg synes Onkyo generelt laver nogle gode SR, men der har nu været nogle serier med HDMI problemer.
 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

hmmm. måske Onkyo skulle kigge lidt på deres udviklingsafdeling for HDMI-boards.
Jeg synes Onkyo generelt laver nogle gode SR, men der har nu været nogle serier med HDMI problemer.
 

Det kunne se sådan ud - det er et lidt underligt problem.

Men ind til videre har jeg fået en besked på deres europæiske forum at de vil tale med deres service provider om en "goodwill approval", så jeg får det forhåbentlig udbedret som en garantisag.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

hmmm. måske Onkyo skulle kigge lidt på deres udviklingsafdeling for HDMI-boards.
Jeg synes Onkyo generelt laver nogle gode SR, men der har nu været nogle serier med HDMI problemer.
 

Det kunne se sådan ud - det er et lidt underligt problem.

Men ind til videre har jeg fået en besked på deres europæiske forum at de vil tale med deres service provider om en "goodwill approval", så jeg får det forhåbentlig udbedret som en garantisag.
Min Integra DTR 80.2 stod jo af på samme måde som du beskriver, og det var efter sigende et HDMI Board. Og æh nu har jeg en DTR 80.3 stående i stedet. Super service fra Integra og Christian. Okay - den nye receiver kommer til at koste mig omkring 1000 kr.-  men så har jeg igen 2 års fuld garantiTongue
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 11:48
Det er påfaldende at du synes det er "super service" at få lov til at betale 1000,- for en garatireparation. Hvis jeg ikke husker meget galt har CSN selv på dette forum lovet at man -får- et nyt apparat hvis ikke de defekte kan repareres inden for rimelig tid. Du har ganske vist "fået" den nye model, men det kan vel ikke komme bag på nogen eftersom den gamle er udgået. Sandheden er nok at man ikke kan skaffe reservedelen inden for rimelig tid eller evt slet ikke kan skaffe den, hvorfor det er nemmere at give kunden en helt ny. At CSN så vælger at bonne kunden for en del af udgiften grænser til det usmagelige og står i skærende kontrast til hvad CSN selv tidligere har skrevet på forum. Sjovt nok i forbindelse med en kunde der havde problemer med HDMI-boardet...
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100144&PID=1017478&title=Onkyo-vs-integra#1017478
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Det er påfaldende at du synes det er "super service" at få lov til at betale 1000,- for en garatireparation. Hvis jeg ikke husker meget galt har CSN selv på dette forum lovet at man -får- et nyt apparat hvis ikke de defekte kan repareres inden for rimelig tid. Du har ganske vist "fået" den nye model, men det kan vel ikke komme bag på nogen eftersom den gamle er udgået. Sandheden er nok at man ikke kan skaffe reservedelen inden for rimelig tid eller evt slet ikke kan skaffe den, hvorfor det er nemmere at give kunden en helt ny. At CSN så vælger at bonne kunden for en del af udgiften grænser til det usmagelige og står i skærende kontrast til hvad CSN selv tidligere har skrevet på forum. Sjovt nok i forbindelse med en kunde der havde problemer med HDMI-boardet...
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100144&PID=1017478&title=Onkyo-vs-integra#1017478
Det synes jeg egentlig ikke er helt korrekt det du beskriver, og heller påfaldende (hvor det i øvrigt). Jeg havde muligheden for at vente på min egen receiver, og låne den receiver jeg nu har stående, indtil min egen var klar. Alternativt - som jeg valgte at få en ny DTR-80.3, mod en lille betaling. For mig - og det er vel det vigtigste, jeg synes at det er en rigtig god service. Og det hele var på plads inden for omkring 14 dage.


Redigeret af Hother - 24-Maj-2013 kl. 12:04
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

hmmm. måske Onkyo skulle kigge lidt på deres udviklingsafdeling for HDMI-boards.
Jeg synes Onkyo generelt laver nogle gode SR, men der har nu været nogle serier med HDMI problemer.
 

Det kunne se sådan ud - det er et lidt underligt problem.

Men ind til videre har jeg fået en besked på deres europæiske forum at de vil tale med deres service provider om en "goodwill approval", så jeg får det forhåbentlig udbedret som en garantisag.
Min Integra DTR 80.2 stod jo af på samme måde som du beskriver, og det var efter sigende et HDMI Board. Og æh nu har jeg en DTR 80.3 stående i stedet. Super service fra Integra og Christian. Okay - den nye receiver kommer til at koste mig omkring 1000 kr.-  men så har jeg igen 2 års fuld garantiTongue

Jeg er ikke interesseret i at det skulle komme til at koste mig penge til en eventuel opgradering. Heldigvis er boardet noget Onkyo stadig har.

Min udgift bliver forhåbentlig begrænset til forsendelse til et servicecenter.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu