recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

@ Otto
 
Så må jeg citere hele passagen:
 
Fair nok, jeg mener nu stadig at han beskriver hvordan han oplever producentens service, ikke lover at alle får det. Men jeg kan godt se at det nok kan tolkes forskelligt.
 
Under alle omstændigheder, så handler personlig service om at gøre den enkelte kunde tilfreds, så hvis Hother er glad er det sådan set mindre væsentligt om andre ville være det i samme situation.
 
Det er ikke fair Otto. Teknisk set har har du sikkert ret, men indlægget indgår i en argumentation for hvorfor man bør vælge Integra frem for Onkyo, og man må derfor som læser gå ud fra at den beskrevne service gælder for alle købere. Indlægget henvender sig jo ikke til dem der allerede har købt, men til dem som ikke kan se hvilke fordele der evt er ved at vælge integra. IMO er det retorisk manipulation at fastholde at der kun er beskrevet bestemte hændelser og at disse ikke er relevante for for andre købere and netop dem der tidligere har haft problemer. Det har man som læser/kunde ikke en jordisk chance for at gennemskue.
 
Hother er naturligvis i sin gode ret til at mene hvad han vil. Jeg påpeger blot at CSN (efter min mening) tidliger har lovet mere end de har holdt i dette tilfælde. Imo er det Hother er blevet tilbudt det allermindste man kan forvente fra en installervirksomhed som CSN. Ikke "super service".


Hvad mener du med, det mindste man kan forvente af en installervirksomhed?

Det afhænger da af hvad man betaler for.

I det hele taget drejer den her tråd sig ikke om CSN/Hother.
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Hvad mener du med, det mindste man kan forvente af en installervirksomhed?

Det afhænger da af hvad man betaler for.

I det hele taget drejer den her tråd sig ikke om CSN/Hother.
 
Jeg mener at det mindste man kan forvente er at de lever op til det der er lovet på forhånd. Det gælder i øvrigt for alle virksomheder, men virksomheder der specifikt fører sig frem på at yde en særligt god service og selv fremhæver hvordan det er bedre at købe produkter der kun forhandles gennem dem, kan med rimelighed forventes at gøre noget ekstra ud af det. Derfor er det IMO ikke "super service" af få lov at låne et apparat i den periode hvor ens eget er til reparation. Det er IMO hvad man med rimelighed kan forvente.
 
Eftersalgsservice handler ikke om hvad man betaler for. Det handler om hvad man har betalt for og hvad der i den forbindelse er blevet lovet.
 
Hvis du ikke mener tråden handler om Hother og CSN hvorfor spørger du så til det og hvorfor deltager du selv i debatten.. Det er ikke er spørgsmål..
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Allan m Allan m skrev:

har du prøvet at reset til fabriksindstilling på din Onkyo TX-NR808???

link.... http://www.manualowl.com/m/Onkyo/TX-NR808/Manual/220700?page=88

Yes sir  flere gange, med samme resultat.

Jeg har fat på Onkyo Support som har bekræftet at Service Gruppen i Pandrup kan hjælpe, så jeg forventer at den repareres af dem pr. kulance...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 16:57
Onkyo Europa fortæller mig nu at min reparation ikke bliver pr. kulance, men en "goodwill"-reparation, altså formegentlig til en anden pris end normalt, men jeg ved ikke på forhånd hvilken pris.

På det amerikanske site kan jeg se at der har været tale om reparationer til omkring 300$ - det er godt nok en del hvis det skulle være tilfældet, også selv om min forstærker er næsten 3 år gammel, så er problemet en velkendt hardwarefejl på serien, så jeg er selvfølgelig ikke tilfreds.

Næste skridt er at jeg kontakter Service Gruppen og forklare dem situationen, og så skal de åbenbart kontakte Onkyo...

Spændende hvad jeg kommer til at betale for at Onkyo har benyttet et HDMI board i min forstærker, som har en kendt defekt!!

Hvis bare man kendte et dansk site for forbrugerelektronik der måske kunne grave i om det er normalt praksis for et stort firma som Onkyo Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 17:27
Hvis jeg var dig, ville jeg svare ONKYO, at du aldeles ikke er tilfreds med den udmelding, eftersom det er en (aner)kendt serie- og produktionsfejl! Og at hvis ONKYO fastholder denne udmelding, så vil du kontakte den danske Forbrugerstyrelse og Forbruger Europa.
 
M.v.h.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis jeg var dig, ville jeg svare ONKYO, at du aldeles ikke er tilfreds med den udmelding, eftersom det er en (aner)kendt serie- og produktionsfejl! Og at hvis ONKYO fastholder denne udmelding, så vil du kontakte den danske Forbrugerstyrelse og Forbruger Europa.
 
M.v.h.

Receiveren er nu sendt til Service Gruppen, og jeg fortsætter min dialog med Onkyo, og prøver at overbevise dem om at det ikke kan passe at jeg skal betale for en fejl der tydeligvis er kendt, og må have været der på produktions tidspunktet - boardet er defekt hos så mange brugere, at det ikke kan være et tilfælde.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 11:06
Jeg har fået et pænt tilbud fra Service Gruppen.

3618,- for udskiftning af HDMI Boardet - og Onkyo er pludselig blevet tavse, og har ikke svaret på henvendelser hele denne uge, det er pænt ringe.

Det ser så ikke ud til at SG har haft fat på Onkyo som de skal i forbindelse med Goodwill reparationerne, det eneste jeg mangler nu er at de ikke mener at det kan være deres problem, men det har de dog ikke skrevet noget om, så jeg skal måske slå lidt kold vand i blodet - men lige nu ser jeg sgu lidt sort på sagen.

Nå, i det mindste skal jeg "bare" betale 375,- for at få min ikke fungerende forstærker tilbage hvis ting går i hårknude...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 11:27
Forbrugerklagenævnet!
 
M.v.h.
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 11:39
Det er utroligt at de er så lige glade med deres kunder, men de regner nok med at du opgraderer til dette års model Confused Det er bare ikke i orden at man på den måde kommer på røven fordi varerne er lidt uden for garanti. Specielt ikke når man kan læse sig til at Onkyo og Integra går i stykker af sig selv. Jeg var selv tæt på at købe en tx nr818, men jeg besindede mig og det er ærligt talt glad for nu.
 
Thumbs Down Til onkyo!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 12:04
Jeg giver lige Onkyo og SG en chance for at kommunikere - det har de tydeligvis ikke gjort endnu, men hvis de fastholder at jeg skal betale, så bliver det min første sag hos forbrugerklagenævnet.

Spørgsmålet er bare hvordan man håndterer når det ikke er en forhandler, men en producent jeg klager over?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg giver lige Onkyo og SG en chance for at kommunikere - det har de tydeligvis ikke gjort endnu, men hvis de fastholder at jeg skal betale, så bliver det min første sag hos forbrugerklagenævnet.

Spørgsmålet er bare hvordan man håndterer når det ikke er en forhandler, men en producent jeg klager over?
Jeg vil foreslår, at du ringer ind til Forbrugerklagenævnet, og forelægger din sag her - og hvorledes du skal gebærde dig. Venlige menneskerSmile 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:19
Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu