Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kim_l
Ny bruger
Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
|
Emne: Ingen lyd i HDMI? Sendt: 01-Maj-2009 kl. 14:33 |
Jeg har et Panasonic 46" PZ85 med en PS3 og en philips dvd afspiller m. indbygget surround.
Jeg har nu i forbindelse med købet af PS3'eren udskiftet scart kablet fra DVD til TV med et HDMI kabel, men nu er der ingen lyd fra TV'et over surrounden, hvilket der ellers var før... Jeg kunne heller ikke få lyden fra PS3'eren over surround anlægget, men det løste jeg ved at tage det kabel der fulgte med og sætte i DVD afspillerens audio-in stik og vælge det i PS3 opsætningen i stedet for HDMI lyd.
Men hvordan får jeg lyden fra mit TV ud over surround højttalerne? Det kan ikke passe der skal et kabel mere til, og audio-in stikket på DVD afspilleren er jo optaget nu... Jeg har pillet ved nogle indstillinger på TV og DVD afspiller, og jeg har fået "parret" dem så jeg kan styre volumen på surrounden når jeg skruer op og ned på Tv fjernbetjeningen - men der kommer ingen lyd ud...
Hjæææælp...
|
 |
franz
Junior bruger
Oprettet: 30-August-2007
Point: 28
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 15:14 |
Jeg går ud fra du har antennestil i dit TV?
HDMI stikket på dit TV er formentlig kun et HDMI IN. Dvs der kan ikk sendes lyd ud fra det. Lyden skal fra TV og til dit sorround via RCA eller helst et optisk kabel (hvis dit sorround har sådan en indgang).
Synes dog det er lidt underligt du ikk får lyd med fra PS3 til sorround via HDMI...
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 15:31 |
For at få lyd fra TVet til Reciveren, så skal du bruge RCA Out fra TVet og til et tilsvarende In på Reciveren Der er lyd fra en PS3 via HDMI, har du tilsluttet den korrekt til enten TV eller Reciver.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
kokkeole
Guld medlem
Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 20:23 |
kim_l skrev:
Jeg har et Panasonic 46" PZ85 med en PS3 og en philips dvd afspiller m. indbygget surround.
Jeg har nu i forbindelse med købet af PS3'eren udskiftet scart kablet fra DVD til TV med et HDMI kabel, men nu er der ingen lyd fra TV'et over surrounden, hvilket der ellers var før... Jeg kunne heller ikke få lyden fra PS3'eren over surround anlægget, men det løste jeg ved at tage det kabel der fulgte med og sætte i DVD afspillerens audio-in stik og vælge det i PS3 opsætningen i stedet for HDMI lyd.
Men hvordan får jeg lyden fra mit TV ud over surround højttalerne? Det kan ikke passe der skal et kabel mere til, og audio-in stikket på DVD afspilleren er jo optaget nu... Jeg har pillet ved nogle indstillinger på TV og DVD afspiller, og jeg har fået "parret" dem så jeg kan styre volumen på surrounden når jeg skruer op og ned på Tv fjernbetjeningen - men der kommer ingen lyd ud...
Hjæææælp... |
Har din surround reciever hdmi? Hilsen Ole
|
Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
 |
kim_l
Ny bruger
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 20:24 |
Har tilsluttet PS3'en til TV'et men hvis den ikke kan sende lyden videre er det jo nok derfor... Vil prøve at sætte PS3'en til lyd over HDMI igen når jeg får fat i et optisk lydkabel, så burde det vel virke.
Vidste ikke at det var HDMI stikket i TV'et der kun var envejs, tusind tak for hjælpen, jeg prøver at købe sådan et optisk lydkabel
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 20:31 |
kim_l skrev:
Vidste ikke at det var HDMI stikket i TV'et der kun var envejs, tusind tak for hjælpen, jeg prøver at købe sådan et optisk lydkabel
|
Det kan jo kun bruges hvis din Reciver har Toslink In. Bruger du det til TVet, hvor du lige så godt kan Bruge RCA, og kun har et Toslink In, så er der ingen mulighed for Surround fra PS3.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
kim_l
Ny bruger
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 20:36 |
Men hvis jeg kører optisk kabel fra TV til surround receiveren og HDMI fra PS3 til TV, vil lyden fra PS3 så ikke komme over surround receiveren hvis den står til TV?
Hvis ikke må det jo blive optisk fra PS3 til surround og RCA fra TV til surround... men det bliver sgu mange ekstra kabler når man troede HDMI bar lyden også 
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 20:45 |
Der ER lyd i HDMI. TVet kan kun bruges til et 2 kanal signal, Surroundlyd skal direkte til Reciver fra afspilleren. Et HDMI kabel sender lyd med, det er fysisk umuligt uden, pga. af opbygningen af signalet.
Redigeret af Radiomanden - 01-Maj-2009 kl. 20:49
|
|
 |
kim_l
Ny bruger
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 21:15 |
Har lige kigget på sagerne og der er desværre ikke optisk indgang på DVD afspilleren som jeg ellers troede...
Hvis jeg sætter RCA kabel fra TV til surround vil PS3 lyden så være i surround når den går via HDMI kablet til TV'et? Jeg havde lige et liggende som jeg tilsluttede og nu er der da lyd fra både Tv og PS3 over surround højttalerne, men jeg kan ikke lige høre om det nu også er i surround 
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 23:22 |
Altså som der skrives: PS3 <HDMI> Surround Reciever <HDMI> TV
TV < RCA > Surround Reciever
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 23:30 |
Det er jo kun muligt at få Surround med en Digital forbindelse. Det er enten HDMI, Toslink eller Coax. Der er dog også en Analog mulighed via de 5.1 In og Outputs der er på en del High End udstyr.
|
|
 |
kim_l
Ny bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 11:30 |
Okay. Jeg tvivler på mit surround sæt kan kaldes "high end"  Det er sådan et philips sæt til 1500 kr hvor DVD afspilleren er surround receiver. Den har ingen digital indgang, så det er nok kun på DVD'erne jeg kan få surround, TV og PS3 signalet må jeg så vente med til konen giver tilladelse til et ordentligt surround sæt
|
 |