|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() Sendt: 09-Februar-2009 kl. 18:51 |
|
Jeg har lige samlet mig denne her lækker media pc. Men af en eller anden årsag kan jeg ikke få lyd ud af HDMI porten? Jeg har prøvet at læse mig til noget i manualen og på forums men forgæves. Jeg køre XP SP3 lige nu men indstallere Win 7 Beta. Den er indstalleret som ATI HDMI Audio inde under enhedshåndtering. Men jeg kan ikke vælger den nogen steder? |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
|
Åben kontrolpanel -> sound and audio devices -> audio tab -> sound playback skal ændres til ATI-et-eller-andet. Eller kig her http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1G GLQ_DADK315&q=Gigabyte+MA78GM-S2H++hdmi+sound&meta=l r%3D&aq=f Redigeret af wizdk79 - 09-Februar-2009 kl. 19:07 |
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
|
Der er ikke andre end Onboard HD Audio mener jeg det hedder at vælger imellem |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
|
Virkede det før med XP da ??
Du er sikker på det ikke er fordi du skal angive hvilken indgang på forstærkeren du vælge at benytte SPDIF i config. og du har valgt at benytte digitalt udgangskilde i manageren. Hvis der ikke er lys igennem, så er der nok noget galt.. Har selv samme bundkort og det fungere ganske fint.. Redigeret af - Dark Nebula - - 09-Februar-2009 kl. 19:32 |
||
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters: || Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk || |
||
![]() |
||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
|
WTF
![]() Dobbelt post Redigeret af - Dark Nebula - - 09-Februar-2009 kl. 19:32 |
||
Diablo 3 On It's Way
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har fået indstalleret Windows 7 Beta nu. Inde i Sound står den valgt til HDMI Audio før jeg indstalleret lyd driver. Nu står den som i xp, ikke mulig at vælger. Lyden virkede ikke før eller nu. Køre med Optisk kabel uden probs. |
||
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
|
Jeg har samme bundkort, Windows XP, og lyden via HDMI virker fint. Jeg husker muligvis forkert, men er der ikke noget der skal stilles i BIOS også? Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Jeg havde samme problem med mit Panasonic PX80 og et ATI grafikkort. Hvis man tænder TV'et efter PC'en er tændt virker lyden over HDMI ikke.
Hvis man ser i Catalyst programmet kan man se at ATI tror man har forbundet TV'et v.h.a. DVI i stedet for HDMI. Og så bliver lydkortet i grafikkortet disablet, og man kan derfor ikke få lyd gennem HDMI. Hvis man tænder PC'en efter TV'et virker det fint. Det er vist nok et problem man kun har hvis man har ATI grafikkort og et Panasonic TV. Det er en af grundene til at jeg har opgivet min HTPC. - Per |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ha - Troede du brugte SPDIF.. Men når jeg læser dit
indlæg kan jeg godt se du skrev HDMI. dit
indlæg kan jeg godt se du skrev HDMI.
Kan desvære ikke hjælpe med det.. Når vi nu er ved emnet, hvad syntes i så ?? Kan man høre en mærkbar forskel eller ej. Har faldet over nogle sites hvor folk giver deres meninger og ikke alle er lige begejstret eller rettere sagt - de havde forventet mere. Det afhænger vel også af ens set-up, men har bare svært ved at forstille mig forskellen at lyden kan blive mere skarp/detaljeret. Er det et "must" ? Redigeret af - Dark Nebula - - 10-Februar-2009 kl. 08:45 |
||
Diablo 3 On It's Way
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
|
Nej, ingen hørbar forskel via TVets indbyggede højttalere. Jeg har ikke selv koblet noget surround sound anlæg til. Her kunne der måske være en hørbar forskel. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
![]() |
|
Har du gjort flg inde i BIOS "After installing the HDMI device, make sure the default device for sound playback is the |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg satte den til D-SUB/HDMI som det første og prøvet at deaktivere onboard lydkort uden hjælp. Problemet ligger lidt i jeg ikke kan få lov til at vælger ATI HDMI Audio. Jeg har efterfølgende læst mig lidt til det kan skyldes recieveren og bruger optisk nu. Men hvis en opdatering var på trapperne eller andet var det bare super hehe |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |