|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jenslyn87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2007 Status: Offline Point: 114 |
![]() Sendt: 05-September-2007 kl. 18:46 |
Forstår bare ikke det her... Har rodet med det længe nu. Købte et VGA-kabel til familiens le32m6 samsung-fjernsyn, og billedet er bestemt pænt. Der er bare ingen lyd. Der er sammenhængende rødt og hvidt stik med, som kan passe ind hele fire steder på fjernsynet. De ligner til forveksling dem, jeg brugte med det medfølgende component-kabel. Jeg kan sætte dem under audio i component-in, under AV IN / S-VIDEO på siden af TV'et, under DVI audio eller Audio Out. Alle steder er der plads til det røde og hvide stik, og alle steder matcher farverne. Jeg har naturligvis fyret VGA-kablet i PC IN, og det kører bare. På mit fjernsyn vælger man forskellige input som fx component. Så tror jeg simpelthen, den ta'r både billede og lyd fra component. Måske det er et spørgsmål om at få fjernsynet til at suge component-lyden til VGA-billedet? Men hvordan? Håber virkelig I kan hjælpe... som I nok kan høre, har jeg ikke meget forstand på det! |
|
![]() |
|
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() |
er det en computer, du forsøger at tilslutte?
jeg går ud fra, at du har koblet lyden til i den anden ende :-) |
|
![]() |
|
Jenslyn87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2007 Status: Offline Point: 114 |
![]() |
ups! Det glemte jeg helt at nævne... prøver at slutte min xbox 360 til :O
|
|
![]() |
|
atdjei ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
Hej Er der ikke et mini jack stik på tv'et? det er der du skal have lydn ind. |
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa!
Tror alle de fire indgange, jeg har nævnt er til minijack. Altså det røde og det hvide stik, der skal i left/right. Har prøvet alle mulighederne, synes jeg |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40673 |
![]() |
Phonobøsningerne som er ved siden af HDMI/DVI tilslutningen er den lydingang der skal bruges i forbindelse med HDMI/DVI, når lyd ikke overføres i den tilslutning. Minijack In er til brug ved VGA tilslutning, den sidder mellem HDMI/DVI og VGA tilslutningen, det er den der skal anvendes. Se punkt 7 på side 9 i manualen. Redigeret af Radiomanden - 05-September-2007 kl. 21:09 |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() |
du skal ved bare have en adapter til at overføre de rød/hvide stik til et
lille jack-stik (altså sådan en type stik, der er i hovedtelefoner) a la det her |
|
![]() |
|
atdjei ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
Der er et lille rundt mini jack stik bagpå, det er der du skal tilslutte lyden fra computeren, de stik du snakker om er phone stik, så du skal bruge en adapter der kan lave phone om til mini jack. se link http://www.av-cables.dk/phono_stereo/phono_adapter_137_da/
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Radiomanden og I andre, der hjælper :) Bare lige så der ingen tvivl er, så er det ikke en computer, men en xbox 360, lyden skal køre på. Jeg hørte fra en fra et andet forum, at han havde fået lyden til at virke med samme kabel på hans PV60-TV. Tilsyneladende også kun med dette kabel og xboxen. Bare så der ingen tvivl er: http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=133_13 6&products_id=50846 Jeg ser netop nu i manualen. På side er der kun noget omkring fjernbetjeningen. Imellem DHMI/DVI og VGA-tilslutningen på mit fjernsyn er der ikke noget... de ligger lige op af hinanden. Der er en audio-indgang, men den passer ikke til de to røde og hvide kabler, jeg har. Der skal man vist bruge et såkaldt "stereo audio cable" Mystisk :( Redigeret af Jenslyn87 - 05-September-2007 kl. 21:19 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40673 |
![]() |
Jeg fandt manualen her, Link: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200509/20050901 092300500_BN68-00956B-00Dan.pdf |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
Radio: Det er ganske rigtigt det TV og den manual, men mener du ikke side 5? Altså der står Dansk-5 i bunden? Men i hvert fald... du mener kun, jeg kan bruge det lille audio-stik der? Altså skal det røde og hvide stik omformes, så det kan passe i det stik? Det forstår jeg bare ikke... fik det indtryk, at man sagtens kunne gøre det uden noget andet end selve kablet. Det er Audio RCA connectors... Redigeret af Jenslyn87 - 05-September-2007 kl. 21:28 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja du skal bruge denne adapter Så virker det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |