recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd på min hjemmebiograf. Hvad er fejlen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd på min hjemmebiograf. Hvad er fejlen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd på min hjemmebiograf. Hvad er fejlen?
    Sendt: 28-September-2013 kl. 09:59
Hej 

Mit sæt består af Samsung F8005, Yamaha RX-1020 Avantage og Beolab 14. 

Jeg har det problem, at der pludselig ikke kommer mere lyd. 

Tvét er tilkoblet forstærkeren via et optisk kabel. (jeg kan se, at der er rød lys nede i den ende der er ved receiveren, så antager, at det ikke er i stykker)  Reciever kører pre-out til beolabéns indbyggede forstærker, men nu er min forstærker begyndt at blinke gult, hvilket indikerer produktfejl.

Det har hidtil spillet fantastisk. Det stoppede med at spille en dag, hvor jeg skulle se en video via. youtube på tvét. Altså der er ikke blevet rørt ved hverken ledninger eller diverse indstillinger. Tv´et app funktioner har kørt noget ustabilt, hvorfor det derefter blev opdateret til nyeste version. Det hjalp, men ingen lyd.

Jeg kan høre svag summen i mine højttalere. Kortvarig stopper summen og indikatorlampen lyder rødt. Det betyder, at der ikke er tilslutning. Jeg kan høre på summen i højttalerene, at det kortvarigt stopper ved f.eks. reklamer eller skift af tv kanal. Ingen egentlig lyd. 

Min receiver registrerer DTS lyd fra tvét. 

Jeg har forsøgt at tilkoble min MP3 afspiller til receiveren, men der kommer heller ikke anden lyd. Det skal dog siges, at jeg ikke har prøvet denne funktion, mens det virkede. Så er lidt usikker på det. 

Hvor vil i mene fejlen er? 
Jeg kan jo høre summen kortvarigt stopper ved f.eks. reklamer. Jeg vil være meget ked af, at skulle sende ting til reperation. Ikke mindst fordi, jeg ikke rigtig ved hvad og hvor fejlen er. Derudover er det meste skjult i væggen, så det er noget problematisk. 

Både tvét og receiveren er blevet nulstillet uden effekt. Jeg har prøvet at tage alle stik ud og sætte dem i igen. 

Hvad er jeres bud?   
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 10:48

Har du prøvet at bruge ARC mellem TV og Reciver.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 12:17
Har lige prøvet ARC. Der var ingen forskel
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 12:48

Ingen lyd fra nogen af de tilsluttede højttalere, eller når diverse Inputs bruges.? Heller ikke når der høres Radio.?
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 17:02
Jeg har ikke haft systemet sat til radio eller internettet. Men ikke fra mp3 afspilleren, nej 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 17:43

Du har undersøgt, at der ikke er fejl på tilslutninger, at Inputs er sat rigtigt op, og at højttalerne (de Aktive) faktisk virker som de skal. 
Er der signal på de passive højttaler udgange.?
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 15:50
Jeg har haft alle ledninger fra og sat i igen. Derefter har jeg tjekket imput (den står til automatisk). Der køres pre-out. Jeg kan høre at der er signal igennem til højttalerne. 

Der er summen mens der bør være lyd på tvét. Ved f.eks. reklameovergang og kanal skift stopper summen kortvarigt. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 17:14

Når du bruger  et Headset på Reciveren er der så lyd.?
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 11:49
Jeg beklager mange gange mit sene svar. Jeg har været i udlandet.

Radiomanden: Jeg har lige prøvet med headset. Der er perfekt lyd igennem. 
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 12:19
og hvad sker der når du tager headsettet ud igen?

Der kan nemlig ske det, at der kommer lidt støv ind i hullet til headphones, og det kan kortslutte forbindelsen i hullet, så receveren slår højtalerne fra.

Det er sket på min receiver et par gange ... første gang var jeg rimelig panisk og var næsten på vej afsted til en garantirep.

mvh

Kristian

Redigeret af u2pia - 12-November-2013 kl. 12:20
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 14:56

Undersøg også som tidligere skrevet om der er signal når der bruges Passive højttalere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu