|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nuke ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 10:53 |
Hej allesammen Jeg har det "lille" problem jeg kan ikke få lyd over mit tv fra xbox 360. Jeg har forbundet xbox´en via ( Rød, Blå, Grøn) stik, så nu mangler jeg bare lyden. Jeg har ikke optisk indgang i mit Tv, som der er på Xbox´ens ledning. Jeg benytter lige pt: EXT3 forbindelse. Mit Tv er et 42" Philips LCD, og her er forbindelserne på det: Redigeret af Nuke - 13-Oktober-2008 kl. 10:54 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
På Xbox kablet er der også et Rødt og et Hvidt Phonostik - De sidder "sammen" med det gule composit Video, men skal altså stadig bruges til lyd selvom man bruger Component (Rød, Blå, Grøn Video). Det er en smule ulogisk lavet af Microsoft, har også haft et par venner der havde samme problem, og de ikke lige var opmærksomme på at få lyden med. Umiddelbart vil jeg skyde på at de så skal sættes til stikkene "V" og "H" ovre under EXT 3. (Hvid i "V"(enstre) og Rød i "H"(øjre)). Det giver dog ikke rigtigt mening hvis de skriver V og H på dansk, men alle andre steder skriver L og R. Der skal dog være to phono stik til lydindgang i forbindelse med Component Video indgangene. Normalt er disse også Røde og Hvide (ligesom stikkene på ledningen), men jeg ved ikke helt hvad det er Philips har lavet på det pågældenden tv. Redigeret af jonaskp - 13-Oktober-2008 kl. 11:01 |
|
![]() |
|
Nuke ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Nu har jeg så lige prøvet at forbinde Hvid til (V) og Rød til (H) Resultat: Ingen lyd :( I selv EXT3 er der en der hedder audio L/R hvilke stik er det? Ville man kunne købe et stik, som har Optisk fra Xboxen og går ud i et stik ala det her stik: |
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
jonaskp giver en god forklaring. Jeg vil dog tro du skal sætte lyden i stikket "Audio L/R" ved EXT3. Til det skal du bruge en (stereo) phono -> minijack (stereo) som er en lille adapter på ca 4 cm.
Du får dog ikke surround via phono. Du kan kun få surround fra Xboxen via toslink (optisk). Edit. Den er sådan ud: ![]() "lånt" fra http://www.delback.co.uk/adaptors.htm Redigeret af centric - 13-Oktober-2008 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() |
Prøv de 2 stik i siden på dit tv rød og hvid. Hvis du ikke vil have stikkene til at side i siden på dit TV permanent, så skal du købe en adaptor som centric skrev. |
|
![]() |
|
![]() |
Er det sådan en her du mener: http://www.av-cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_ad apter/35mm_stereo_jack_han_2_x_rca_phono_hun_809_da.html Forsådan en har jeg også prøvet, og syndes ikke at kunne få noget lyd heller, jeg har kun haft lyd via Scar indgang, men det ser ikke godt ud på et 42" Tv. Med mindre man kan benytte HDTV via Scar stikket. |
|
![]() |
|
![]() |
OBS: Sidst methode virket, selv om jeg ny syndes at have prøvet. Jeg takker mange gange for dem der har hjulpet... |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Audio L/R var selvfølgeligt den åbenlyse mulighed
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |