|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Jeg har optaget de fungerende kanaler før og efter uden at have lavet noget i indstillinger, de kører fint med billede og lyd, kun DR k DR HD uden lyd.
Jeg prøver lige om jeg kan finde af at bruge MediaInfo |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
![]() |
Du skriver overhovedet ikke noget om, hvilket program du bruger til at afspille med. Har du f.eks. prøvet VLC playeren eller DVBViewer? Disse kan begge afspille HE-AAC lyd, hvilket mange andre programmer ikke kan.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
![]() |
Det er der sikkert delte meninger om.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Der er ikke en lyd på VLC.
Jeg prøver lige MediaInfo. DBV viewer: jeg synes ikke, jeg kan finde andre downloads end til manualer og vi mænd får jo røde knopper af manualer. Min kone kører nu med min rullestol, vi skal til 60 års fø `s da ` men jeg er frisk i morgen, så er I vel også ??? hej så længe !! |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg gætter på at du ikke har lyd på følgende kanaler: DR HD, DR Ramasjang, DR Update, DR K og DR Folketinget. Du har derimod fin lyd på DR2, DR1 og TV2. Det er fordi de første 5 kører med HE-AAC lyd og de sidste 3 gør ikke. Hvis min antagelse er korrekt mangler du en passende Codec der kan decode HE-AAC.
Men der er noget der ikke stemmer. Du siger DR K og DR HD går fint igennem med både billed og lyd, men ikke på optaglese. Er det når du bruger TVet til at vise kanalerne, dvs uden om computeren, at det går fint? Hvis det er tilfældet, så har du fået det blandet lidt sammen. Så er det TVet der dekoder HE-AAC lyden, og det kan de fleste nye TV.
Hvis alt dette er korrekt, så skal du have fat i leverandøren af din USB stick og spørge dem om deres program/drivere kan benytte HE-AAC
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
At man ikke bliver klogere: holde sig fra kaffepunchen !! Måske er det den forkerte opskrift.:
En mønt i bunden, kaffe i til man ikke kan se mønten, så drikke kaffe til man kan se mønten og så drikke snaps til man ikke kan se mønten ??? Alle 8 står med fint billede og lyd ved almindelig kikkeri på PC `en. DR1, DR2, TV2 og DR synstolkning står fint med billede og lyd i optagelses filen over wmp på PC de øvrige står fint med billede m e n ingen lyd i optagelses filen, når afspilles i Windows Media player |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er de kanaler der sender med HE-AAC lyd du har problemet med, så når du kan se live med HE-AAC, så kan din modtager godt klare det, der mangler så tilsyneladende et Codec der kan afspille formatet. Der må være et afspille Software med til din USB modtager der har det Codec så det kan afspilles, ellers må du hente en Codec pakke på nettet der måske så kan afhjælpe problemet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() Jeg har været inde og set codec for alverdens ting, så jeg har det lige som kvinder i en tøjbutik: Hvad skal jeg vælge ??? når jeg har en sk€# forstand på det her IT ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal ikke installere nogen pakke, men blot installere den gratis version af DivX 7 her til venstre på siden: http://www.divx.com/en/downloads
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
![]() |
Optagne problemfiler åbnet og afspillet med divx: Ikke en lyd.
|
|
![]() |
|
![]() |
En sjov ting (måske)
I NERO 9 prøver jeg at lave en film af den "dårlige" fil Billedsiden forsvinder og den vil kun lægge en markering i lydfeltet men ingen lyd. De gode filer fra DR: ingen problemer |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det er ikke nok bare at skovle flere Codecs ind på maskinen, og det er ikke en gang sikkert at din software benytter sig af de codecs du installerer
Som jeg skrev tidligere, prøv at skrive til producenten af det software der følger med din DVB-Stick
Jeg ville skrive følgende:
"In our country we use HE-AAC for audio on some channels in the terrestrial broadcast. It is not functioning with recorded broadcast, no audio. What can you suggest, to solve the problem"
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |