recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd ved audio L/R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen lyd ved audio L/R

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd ved audio L/R
    Sendt: 04-August-2006 kl. 11:56

Hej alle..

Har et lille problem, som jeg håber nogle kan hjælpe med..

Jeg har dette plasma tv: Philips 42pf 9631d/10

Og denne Recorder: Pioneer dvr 540H

Her kommer så mit lille problem...

Jeg har sat et component stik fra recorder og op til mit tv..

Og det virker osse fint..

Men skal have lyden med..

Så har købt et minijack stik, som jeg har sat i min recorder Audio L/R og op til mit tv i Audio L/R, men der kommer ingen lyd, når jeg vælger Ext3 på mit tv..

Her er lige et billede af mit tv (Bagside)

Kunne selvfølgelig have tilsluttet det til den digitale indgang på mit tv og så ned i min digitale udgang på min recorder, men den er optaget, da den bruges til min forstærker..

Der er ingen optisk udgang på min recorder..

Lidt irriterende..

Håber nogle kan hjælpe..

Gør jeg noget forkert eller..??

Til top
Brok Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 23:57

det er vel ikke sådan at du har koblet audio out på din recorder til audio OUT på dit tv?

Brok

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 00:36

Det tænkte jeg også.

Men ellers tror jeg udfra billederne af bøsningerne, at TV'et muligvis kun kan gengive lyd fra audio in bøsningerne under Side connectors, hvis billedet sendes ind via nabostikkene: S-video eller video OG denne indgang på siden vælges som A/V kilde.

Og et minijack kabel passer ikke til analog lyd. Der skal bruges et stereo phonokabel, måske er det også det, du mener, superkdx?

Hvis du vil køre med component (og det kan jeg godt forstå), så må du nok (hvis jeg altså tror rigtigt i afsnit 2) regne med, at du kun kan få lyd ind i TV'et digitalt og måske kan din forstærker sende digital lyd ud? Hvis den kan, er problemet jo løst pånær, at den så skal være tændt, og det er der måske ikke så meget grund til ved lidt TV-kigning uden "det store surround-udtræk" i brug.

Ellers må du høre lyd via dit anlæg eller skaffe en fordeler, omskifter e.l. til den digitale lyd fra din recorder. Måske er en så simpel dims som denne

sat ind i recorderen plus kabel alt, der kræves! 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 10:30

Hej Begge..

Har fundet ud af det..

"Lyden kommer kun. når man HAR sat sine component stik til.."

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 15:52

Aha!

Så skal der i praksis bare være component billedsignal på, og så kommer lyden igennem uden problemer via audio in bøsningerne under Side connectors?

Jeg spørger dig fordi du har sat det i gås, fordi jeg er nysgerrig og Stikkene (eller kablerne) skrev du jo, du allerede havde sat til:

Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Jeg har sat et component stik fra recorder og op til mit tv..

Og det virker osse fint..

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu