|
Ingen lyd via receiver på Samsung UE46F8005 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
berazzi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2016 kl. 21:02 |
||
Nå jeg er løbet ind i et mærkeligt problem og ved ikke helt hvordan jeg kan få testet hvor den er gal.
Jeg har i laang tid kørt lyden fra mit TV (UE46F8005) til min receiver (Pioneer VSX-324). Dette har jeg gjort via HDMI 3 (ARC) på bagsiden er TV'et som så har gået til HDMI Out på receiveren. Der har jeg så brugt HDMI-CEC så jeg har kunnet kontrollere volume op/ned samt tænd/sluk af receiveren via tv remoten. Det har altid fungeret upåklageligt.... lige indtil tidligere idag. Konen tænder for TV'et som altid og registrere bare at der kommer en besked på skærmen hvor der står noget omkring lyden (det var så specifikt som jeg kunne få det). Derefter registrere TV'et slet ikke nogen Anynet enheder og man kan ikke vælge "Modtager" som højttaler som den ellers altid har stået til. Jeg har prøvet at checke stik, for at se om de sad løst men dette var desværre ikke tilfældet ![]() ![]() Jeg har en ældre LG plasma skærm (PQ6000) men ved ikke lige om jeg kan bruge det til at teste om det er receiveren eller TV'et der er noget galt med. Nogen der har nogen idéer? Redigeret af berazzi - 26-Januar-2016 kl. 09:09 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er der pillet ved TVet, således at der er slået CEC fra på det.? Er der signal fra externe enheder via Reciver til TVet.? |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
berazzi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
||
Nope, har tjekket. Og har prøvet så at slå det fra/til for at se om det fik den til at se receiveren igen, men nej. Har ingen eksterne enheder forbundet, har altid kun haft receiveren tilsluttet fordi jeg synes lyden var decideret ringe på TV'et... Jeg har en Playstation jeg kan smide på, men går ikke udfra det hjælper så meget i og med TV'et slet ikke kan se receiveren? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
En genstart kan ofte løse problemerne.
|
|||
![]() |
|||
||
Tjaa nu er det jo ikke en Windows-maksine men okay. Men har prøvet at tænde og slukke både TV og receiver gentagne gange. Det hjælper ikke. Mener du måske at tage strømmen helt?? Det har jeg nemlig ikke prøvet.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
En genstart er i første omgang at tage strømmen helt. Og hvis ikke det hjælper, så en reset til fabriksindstilling. Alt AV er jo computeriseret i dag. |
|||
![]() |
|||
||
Valid point, jeg vil prøve det når jeg kommer hjem. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Nej, men Samsung software, så en factory reset er måske på plads? Klaus |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
||
Hvor kommer Samsung ind i billedet?
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
||
Fordi det er et Samsung TV
![]() |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
||
Hehe.
Det ser jeg nu, efter at have læst overskriften. Havde læst teksten, hvor der blev nævnt et LG (PQ6000)... :)
|
|||
![]() |
|||
||
Har nu prøvet at tage strømmen helt og det havde umiddelbart en semi-positiv effekt. Nu kan de snakke sammen via CEC dvs tv'et kan se receiveren og hvis jeg tænder tv så tænder receiver også. Desværre er selve lyden stadig ikke tilstede selvom alt umiddelbart står rigtigt. Har prøvet at disable/enables ARC på receiveren uden held.
Må lige kigge på en factory reset af den imojn. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |