recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd via receiver på Samsung UE46F8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd via receiver på Samsung UE46F8005

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd via receiver på Samsung UE46F8005
    Sendt: 25-Januar-2016 kl. 21:02
Nå jeg er løbet ind i et mærkeligt problem og ved ikke helt hvordan jeg kan få testet hvor den er gal.

Jeg har i laang tid kørt lyden fra mit TV (UE46F8005) til min receiver (Pioneer VSX-324). Dette har jeg gjort via HDMI 3 (ARC) på bagsiden er TV'et som så har gået til HDMI Out på receiveren. Der har jeg så brugt HDMI-CEC så jeg har kunnet kontrollere volume op/ned samt tænd/sluk af receiveren via tv remoten. Det har altid fungeret upåklageligt.... lige indtil tidligere idag. 
Konen tænder for TV'et som altid og registrere bare at der kommer en besked på skærmen hvor der står noget omkring lyden (det var så specifikt som jeg kunne få det). Derefter registrere TV'et slet ikke nogen Anynet enheder og man kan ikke vælge "Modtager" som højttaler som den ellers altid har stået til.

Jeg har prøvet at checke stik, for at se om de sad løst men dette var desværre ikke tilfældet Cry Derudover har jeg prøvet at slå ARC fra/til på receiveren, og prøvet at søge efter Anynet enheder på Tv'et. Men som I nok kan regne ud hjalp det keine... Confused

Jeg har en ældre LG plasma skærm (PQ6000) men ved ikke lige om jeg kan bruge det til at teste om det er receiveren eller TV'et der er noget galt med. Nogen der har nogen idéer?

Redigeret af berazzi - 26-Januar-2016 kl. 09:09
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 21:36

Er der pillet ved TVet, således at der er slået CEC fra på det.?
Er der signal fra externe enheder via Reciver til TVet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der pillet ved TVet, således at der er slået CEC fra på det.?
Er der signal fra externe enheder via Reciver til TVet.?

Nope, har tjekket. Og har prøvet så at slå det fra/til for at se om det fik den til at se receiveren igen, men nej.

Har ingen eksterne enheder forbundet, har altid kun haft receiveren tilsluttet fordi jeg synes lyden var decideret ringe på TV'et... Jeg har en Playstation jeg kan smide på, men går ikke udfra det hjælper så meget i og med TV'et slet ikke kan se receiveren?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:49
En genstart kan ofte løse problemerne.
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tjaa nu er det jo ikke en Windows-maksine men okay.

Men har prøvet at tænde og slukke både TV og receiver gentagne gange. Det hjælper ikke. Mener du måske at tage strømmen helt?? Det har jeg nemlig ikke prøvet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

Men har prøvet at tænde og slukke både TV og receiver gentagne gange. Det hjælper ikke. Mener du måske at tage strømmen helt?? Det har jeg nemlig ikke prøvet.

En genstart er i første omgang at tage strømmen helt. Og hvis ikke det hjælper, så en reset til fabriksindstilling. Alt AV er jo computeriseret i dag.
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 11:11

En genstart er i første omgang at tage strømmen helt. Og hvis ikke det hjælper, så en reset til fabriksindstilling. Alt AV er jo computeriseret i dag.

Valid point, jeg vil prøve det når jeg kommer hjem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 16:06

Nej, men Samsung software, så en factory reset er måske på plads?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 17:09
Hvor kommer Samsung ind i billedet?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 17:34
Fordi det er et Samsung TV
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 19:28
Hehe. 
Det ser jeg nu, efter at have læst overskriften. Havde læst teksten, hvor der blev nævnt et LG (PQ6000)...  :)
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 23:03
Har nu prøvet at tage strømmen helt og det havde umiddelbart en semi-positiv effekt. Nu kan de snakke sammen via CEC dvs tv'et kan se receiveren og hvis jeg tænder tv så tænder receiver også. Desværre er selve lyden stadig ikke tilstede selvom alt umiddelbart står rigtigt. Har prøvet at disable/enables ARC på receiveren uden held.
Må lige kigge på en factory reset af den imojn.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu