recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen NAS efter genindstallation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen NAS efter genindstallation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fnatmide Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen NAS efter genindstallation
    Sendt: 10-Maj-2011 kl. 17:29
Jeg har lige haft min computer til reparation, og der har de geninstalleret Windows 7 (64).

Jeg har nu et problem, i forbindelse med min Synology ds211 NAS server. Før jeg sendte computeren til reparation kunne jeg finde serveren under "netværk" i Windows-stifinder, som enhver anden harddisk (mappe) og samtidig som mediaenhed.
Men efter geninstallationen optræder den ikke længere som harddisk (mappe), men kun som mediaenhed.

Jeg har ikke ændret indstillinger på Synology'en og mindes ikke der skulle noget specielt opsætning til i Windows sidst.

Gode forslag værdsættes meget :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 17:57
Hent synology assistent og kør den på din computer, der er mulighed for via den at tilknytte drev og at den husker det, programmet kan hentes fra synologys hjemmeside
Mvh

René
Til top
fnatmide Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 18:44
Det er ikke helt som før, men det virker :)

Tak for det René!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 12:18
Det er sandsynligvis workgroup det er galt med. Det, og så samme ip net/subnet er sådan set det eneste der er til hindre for, om du kan "se" din NAS.
 
Start en dospromt og ping din nas på dens ip. Så ved du om ip nettet er det samme. Lav en manuel forbindelse til det ved at vælge at tilslutte et drev //x.x.x.x/y$
 
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu