recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen Netflix Smart TV app..??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen Netflix Smart TV app..??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Delgado0102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delgado0102 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen Netflix Smart TV app..??
    Sendt: 02-September-2012 kl. 19:38
Til trods for Netflix Smart TV app har fungeret fint i USA på Samsung og Sony Smart TV i et par år.
Bliver Europæerne snydt. 

Ved Netflix indtogt i Europa med lancering i England er der opstået et DRM problem
der gør at afspillning af Netflix ikke længere er muligt via Smart TV app.

Det er bare så mærkeligt at Netflix ikke skulle være inttereseret i at få ordnet dette problem. Da de med
selvfølge ønsker at være tilgængelig på flest mulige Platforme, så de kan få nogle penge i kassen.

Men det passer så fint ind Med at Sony og Samsung lancere nye TV modeller på IFA i berlin og det vil
kun være disse nye modeller der får Netflix app, selvom det har virket i årevis i USA, Canada på de ældre modeller.

Her er f.eks. Modeller fra Samsungs Canada, der kan køre Netflix.
http://pages.samsung.com/ca/netflix/English/

De snyder forbrugerne for hårdt i europa. Folk der går ud og køber Smart TV idag eller imorgen, og har et ønske om at bruge Netflix app istedet for at få endnu en boks til samlingen, bliver snydt.

Det svarer sig til at Apple lavede applikationer i appstore der kun virkede til kommende iphone 5, selvom
de sagtens kunne virke på iphone 4. Kun for at presse kunderne til at købe deres nye produkt.

Dead Puke...
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 11:11
Netop derfor skal man lade være med at have for travlt med at investerer i ny teknologi. Der kommer ALTID noget der kan lidt mere og producenterne er de første til at argumentere for, at du skal købe nyt hvert halve år.

Forbrugerne glemmer hvor megen magt de har. Lad være med at købe skidtet og producenten bliver nød til at reagerer på det.

Har du HDMI indgang i dit tv ? Så køb en boks der virker med NetFlix. Alternativt er DVD heldigvis ikke død endnu Wink
Til top
Delgado0102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delgado0102 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 23:44
Har fundet andet løsning... overplay.net Tongue
så virker netflix appen grotesk nok på samme Sony tv, som ikke får europæisk Netflix app.
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 07:32
SONYs Netflix app virker også med unblock-us.com. Dog understøtter den ikke undertekster (det skal man vist have en 2012-model for at kunne få). 

Man kan heller ikke "skifte katalog", som unblock-us.com ellers tilbyder - dvs. udnytte Netflix' rejsefunktion og lade fjernsynet tro, at det pludseligt befinder sig fx i UK eller i Canada og dermed have adgang til filmudbuddet i de lande. Det adskiller sig nemlig fra USA. Det skulle skyldes en begrænsning i SONY's app, der kun accepterer kataloget fra det land, hvor man her sin Netflix-konto. 
Til top
Krusty the Clow Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krusty the Clow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 13:12
har du prøvet at log på din unblock-us konto og så gå ind i how to setup så kan du skifte land
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

har du prøvet at log på din unblock-us konto og så gå ind i how to setup så kan du skifte land


jeg har ihvertfald lige fået mit til at virke

Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

har du prøvet at log på din unblock-us konto og så gå ind i how to setup så kan du skifte land

Hvis det er mig, du spørger, så ja, selvfølgelig. Det er jo hele tricket. Og det virker fint på computeren eller på min PS3. Men det virker som sagt ikke med SONYs Netflix app. 

SONYs app "defaulter" til kataloget i det land, hvor man har oprettet sin konto - uanset hvilket land man så ellers har sat det til på unblock-us.coms hjemmeside. Så hvis man fx vil se film i det canadiske Netflix katalog på sit SONY tv, så skal man også have en canadisk konto at logge ind på.

Det er, som jeg skrev, en begrænsning ved SONYs Netflix app. Jeg har det såmænd direkte fra unblock-us.coms egen support. Tricket med at skifte land inde på sin konto virker fint med de fleste andre apparater.
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

har du prøvet at log på din unblock-us konto og så gå ind i how to setup så kan du skifte land


jeg har ihvertfald lige fået mit til at virke


Det virker fint med dit SONY fjernsyn?
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Jens Thomsen Jens Thomsen skrev:


Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

har du prøvet at log på din unblock-us konto og så gå ind i how to setup så kan du skifte land


jeg har ihvertfald lige fået mit til at virke



Det virker fint med dit SONY fjernsyn?


Ja købte et sony KDL 46ex653 i sidste uge, og efter jeg lavede dns om, som unblock-us anviser, slukkede jeg og tændte igen. Så kom netflix app frem

Ved snart ikke hvad jeg skal bruge mit appleTV til ud over musik :-)
Til top
Delgado0102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delgado0102 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 00:04
I starten brugte jeg smart dns fra overplay.net hvor man kun skal ændre dns serverne på sit tv, apple tv osv. Men jeg fik ikke fuld adgang til alt amerikansk bravia internet inhold, kun Netflix og Hulu..
går ud fra det er noget lignende som unblock-us.

Så gik jeg igang med kæmpe projekt, købte ny router så jeg har 2 routerere. Installeret dd-wrt firmware på den gamle, så jeg kunne få adgang til open VPN på routeren. Og nu er der fuld andgang... :-)

Vidste godt denne mulighed eksisterede, men orgede bare ikke at gå igang med projektet, men nyheden om at Sony og samsung i den grad skuffer deres kunder gav mig nyt blod på tanden.

F+*'#! Sony og deres latterlige "Smart TV" indhold til danmark. Man skulle næsten ønske de blev kvalt i deres eget snot, når der kommer ITV.
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

 
Ja købte et sony KDL 46ex653 i sidste uge, og efter jeg lavede dns om, som unblock-us anviser, slukkede jeg og tændte igen. Så kom netflix app frem

Men det var jo ikke helt det, vi diskuterede? 

Netflix-app'en virker skam også fint på mit Sony NX723. 

Det, der ikke virker, er muligheden for at skifte "land". Inde under set-up på unblock-us.coms hjemmeside kan man sætte Netflix til fx Canada eller UK, og så burde app'en på fjernsynet få adgang til det canadiske Netflix-katalog eller det engelske, som begge indeholder andre film end det amerikanske. Det virker fint på min laptop og på min PS3, men det virker ikke på mit Sony fjernsyn. Der viser den stadigvæk kun det amerikanske katalog. 

Ifølge unblock-us.coms support, så skyldes det en begrænsning i Sonys Netflix app. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 11:00
Har i envidere til at skifte land/eller hvad det nu er man skal for finde netflix på Sony tv?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu