Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Plexi
Ny bruger
Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
|
Emne: Ingen reg. kode på BD = ingen afspilning? Sendt: 26-Januar-2009 kl. 23:34 |
Hej HiFi-Freaks! ;o)
Jeg har endelig i dag taget mig sammen til at få købt en Blu-ray afspiller og købte i samme ombæring en Blu-ray film, og SÅ skulle der leges, når jeg kom hjem.
Vel hjemme, pakker afspilleren ud, tilslutter alle kabler, pakker min første Blu-ray film ud og lægger den i afspilleren, og SÅ skulle der stenes High Definition film... :D
Men hvad sker der? Ikke og så en skid! Lige indtil afspilleren spytter skuffen ud med beskeden om en "Invalid disc"! Jeg tjekker skiven, som naturligvis INTET fejler og prøver derefter med både en original og en brændt DVD, som afspilleren fint læser og afspiller.
Som alle andre mænd lever jeg efter devisen: Læs først manualen, når ALT andet fejler :D og deri kan jeg læse, at afspilleren sandsynligvis ikke kan afspille film uden regionskode??? Denne leder jeg febrilsk efter, men uden held!
Afspilleren er en Sharp BD-HP20 købt i ElGiganten (skal siges, det er en demo) og filmen er Kung Fu Panda med en "DK1136108BSV" kode printet på ryggen og bagsiden.
Så er det jeg spørger: Kan det VIRKELIG være fordi, der ingen regionskode er på denne film, at jeg ikke kan afspille den? Jeg har selvfølgelig overvejet, at det er afspilleren, men inden jeg brokker mig over den, ville jeg lige høre Jer.
Sorry, det blev lidt langt, men så har jeg vist også uddybet tilstrækkeligt! ;o)
|
Med venlig hilsen,
DJ Plexi € Plexi
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 07:37 |
Nej, det burde ikke have noget med regionskoder at gøre, hvis både
afspiller og film er købt her.
Det sker vist ind i mellem, at nogle afspillere har problemer med bestemte
film, ved ikke om det er sagen her. Under alle omstændigheder er det
afspilleren, du skal se på, evt undersøge, om der er mulighed for en
firmwareopdatering.
|
 |
Plexi
Ny bruger
Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 20:03 |
Vanderlay skrev:
Nej, det burde ikke have noget med regionskoder at gøre, hvis både
afspiller og film er købt her.
Det sker vist ind i mellem, at nogle afspillere har problemer med bestemte
film, ved ikke om det er sagen her. Under alle omstændigheder er det
afspilleren, du skal se på, evt undersøge, om der er mulighed for en
firmwareopdatering. |
Tak for dit svar! Jeg HAR opdateret firmware hentet direkte fra Sharp's hjemmeside, så den ting SKULLE være i vinkel...
|
Med venlig hilsen,
DJ Plexi € Plexi
|
 |