Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Emne: ingen små "album"covers på SB Sendt: 17-September-2010 kl. 22:41 |
jeg har langt om længe fået min sb duet op at køre sammen med en readynas, takket være brugere her på sitet.
der er dog en ting jeg syntes at der er mærkeligt.Jeg har nu rippet min soundtrack samling med bdpoweramp. det er gået helt problemfrit...MEN..af en eller mærkelig årsag er der under menuen "album"ikke små billede på alle album. kun på nogle af dem. Jeg har checket musik mappen på nasen, og der er ingen forskel på de forskellige album(jpg format på alle billederne, i bunden af nummerne på hver enkel album)
hvad er der galt???
|
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:01 |
p.las skrev:
jeg har langt om længe fået min sb duet op at køre sammen med en readynas, takket være brugere her på sitet.
der er dog en ting jeg syntes at der er mærkeligt.Jeg har nu rippet min soundtrack samling med bdpoweramp. det er gået helt problemfrit...MEN..af en eller mærkelig årsag er der under menuen "album"ikke små billede på alle album. kun på nogle af dem. Jeg har checket musik mappen på nasen, og der er ingen forskel på de forskellige album(jpg format på alle billederne, i bunden af nummerne på hver enkel album)
hvad er der galt??? |
Hey, Hvad har du kaldt albumart'en? folder.jpg? /Mark
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:02 |
Når du har lavet ændringer i filerne i musikbiblioteket, skal du sørge for at Squeezebox Server genskanner mappen, så den får styr på ændringerne. Du kan enten lave en komplet genskanning eller en skanning, hvor der kun søges efter ændringer.
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:14 |
Markh skrev:
p.las skrev:
hvad er der galt??? |
Hey,
Hvad har du kaldt albumart'en? folder.jpg?
/Mark
|
bdpoweramp henter selv covers på nettet, lige før den ripper dem. Det eneste jeg gør at at jeg har pt oprettet en mappe der hedder soundtrack. der bliver den rippet fil smidt over sammen covereret........som står nederst efter sidste nummer på skiven. da mappen var fuld, sendte jeg mappen over på nasen. det jeg ikke forstår er at det kun er under "album"menuen. hvis jeg vælger et nummer kommer der efterfølgende et billede frem
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:15 |
tipsen skrev:
Når du har lavet ændringer i filerne i musikbiblioteket, skal du sørge for at Squeezebox Server genskanner mappen, så den får styr på ændringerne. Du kan enten lave en komplet genskanning eller en skanning, hvor der kun søges efter ændringer. |
jeg har alle gange valgt en scaning af ændrede filer
|
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:25 |
p.las skrev:
Det eneste jeg gør at at jeg har pt oprettet en mappe der hedder soundtrack. der bliver den rippet fil smidt over sammen covereret........som står nederst efter sidste nummer på skiven. da mappen var fuld, sendte jeg mappen over på nasen. det jeg ikke forstår er at det kun er under "album"menuen. hvis jeg vælger et nummer kommer der efterfølgende et billede frem |
- ripper du kun en enkelt fil fra albummet?
- at coveret "står nederst efter sidste nummer" er et vidt begreb - du kan sortere den visning præcis som du ønsker, så det er mere relevant at vide, hvad filen med cover-art præcist hedder.
- hvad betyder det at mappen var fuld!?
- hvis du har rippet hele albummet (soundtracket), genkender Squeezebox Server det så som ét album?
- er det på controlleren eller i web-interface at billederne først kommer efter du har sat boksen i gang med at spille?
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:36 |
tipsen skrev:
p.las skrev:
Det eneste jeg gør at at jeg har pt oprettet en mappe der hedder soundtrack. der bliver den rippet fil smidt over sammen covereret........som står nederst efter sidste nummer på skiven. da mappen var fuld, sendte jeg mappen over på nasen. det jeg ikke forstår er at det kun er under "album"menuen. hvis jeg vælger et nummer kommer der efterfølgende et billede frem | - ripper du kun en enkelt fil fra albummet? - at coveret "står nederst efter sidste nummer" er et vidt begreb - du kan sortere den visning præcis som du ønsker, så det er mere relevant at vide, hvad filen med cover-art præcist hedder. - hvad betyder det at mappen var fuld!? - hvis du har rippet hele albummet (soundtracket), genkender Squeezebox Server det så som ét album? - er det på controlleren eller i web-interface at billederne først kommer efter du har sat boksen i gang med at spille? |
under "musik" har jeg lavet en mappe der hedder "soundtrack" her smider ripperprogrammet fillerne over efter de er blevet rippet.....sammen med coveret som hedder folder.jpg, samt et ikon af en rød øhh bamse. efter at havde rippet ca 12 album, har jeg sent soundtrack mappen over til nasen/musik.
jeg har så lige prøvet at rippe en om. i stedetfor at smide den i musik/soundtrack har jeg bare smidt den i Musik....hvorefter jeg har sendt den over i nasen/musik. Jah og nu er der sku coverbilleder ,både under (album og under afspilning) jeg forstår intet
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:37 |
tipsen skrev:
p.las skrev:
Det eneste jeg gør at at jeg har pt oprettet en mappe der hedder soundtrack. der bliver den rippet fil smidt over sammen covereret........som står nederst efter sidste nummer på skiven. da mappen var fuld, sendte jeg mappen over på nasen. det jeg ikke forstår er at det kun er under "album"menuen. hvis jeg vælger et nummer kommer der efterfølgende et billede frem | - ripper du kun en enkelt fil fra albummet? - at coveret "står nederst efter sidste nummer" er et vidt begreb - du kan sortere den visning præcis som du ønsker, så det er mere relevant at vide, hvad filen med cover-art præcist hedder. - hvad betyder det at mappen var fuld!? - hvis du har rippet hele albummet (soundtracket), genkender Squeezebox Server det så som ét album? - er det på controlleren eller i web-interface at billederne først kommer efter du har sat boksen i gang med at spille? |
jeg har kun kigget i controleren
|
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:46 |
Forstår jeg det korrekt, hvis du har smidt filerne fra flere soundtrack-albums i samme mappe med blot én coverart fil som hedder folder.jpg?
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 23:55 |
tipsen skrev:
Forstår jeg det korrekt, hvis du har smidt filerne fra flere soundtrack-albums i samme mappe med blot én coverart fil som hedder folder.jpg? |
nej......der er et cover art med hver fil/cd
|
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 00:03 |
ripper du hele cd'en til én fil?
hvad kalder du filerne der indeholder din cover-art?
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 00:10 |
tipsen skrev:
ripper du hele cd'en til én fil? hvad kalder du filerne der indeholder din cover-art? |
jeg takker for din tålmodighed 
jeg laver en nøjagtig kopi af skiven(flac) hertil kommer der art cover, som ligger sammen med det der er rippet. jeg har ingen seperater maper til art cover. Hver cover ligger sammen med den tilhørende cd/fil
|
|
 |