Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Niller
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 00:11 |
Hej
Det samme sker for mig på SB Touch. Jeg genstarter bare Touch'en - tager strømstikket ud - så virker det igen. Måske virker det også for Duet.
/Niels
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 00:17 |
Niller skrev:
Hej
Det samme sker for mig på SB Touch. Jeg genstarter bare Touch'en - tager strømstikket ud - så virker det igen. Måske virker det også for Duet.
/Niels |
fra hvilken enhed skal jeg tage stikket ud?
|
|
 |
Niller
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 09:26 |
Sidder der ikke kabel i receiveren og batterier i remoten (eller en reset knap)?
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 13:53 |
p.las skrev:
tipsen skrev:
ripper du hele cd'en til én fil? hvad kalder du filerne der indeholder din cover-art? |
jeg takker for din tålmodighed 
jeg laver en nøjagtig kopi af skiven(flac) hertil kommer der art cover, som ligger sammen med det der er rippet. jeg har ingen seperater maper til art cover. Hver cover ligger sammen med den tilhørende cd/fil |
Hvis coveret ligger sammen med musikken og der ligger mere end en cd i det samme katalog, hvordan kan filerne til coveret så alle hedde folder.jpg?? Prøv og flyt det hele rundt således du får en katalog struktur som denne: Soundtrack Album1 Musikfilerne + folder.jpg Album2 Musikfilerne + folder.jpg Det gør det ikke bare mere overskuelig, men SBS kan også hurtigere scanne musikken.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 19:35 |
Du skal også være opmærksom på at SBC ikke kan håndtere ændringer i coverart, dvs. har du et album, som allerede er med i databasen, kan du ikke bare lægge en folder.jpg ind og få det til at virke. Du skal lave en komplet rescan af musik og playlists. Det er en af de ting, der irriterer mig mest ved SBC - der skulle komme en kraftig overhaling af coverart håndteringen i SBC 7.6, så der håber jeg at de får rettet lidt op på det.
/Mark
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 20:06 |
I stedet for genskan af mappen så navigerer jeg ofte via "Music Folder" og afspiller den vej - så tilføjes nye elementer til databasen på få sekunder, hvis jeg kun har tilføjet 1-2 nye albums - ved ikke, hvordan den procedure håndterer cover-art, men den er meget hurtigere end en genskan, uanset type!
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 21:52 |
Kurt Poulsen skrev:
p.las skrev:
tipsen skrev:
ripper du hele cd'en til én fil? hvad kalder du filerne der indeholder din cover-art? |
jeg takker for din tålmodighed 
jeg laver en nøjagtig kopi af skiven(flac) hertil kommer der art cover, som ligger sammen med det der er rippet. jeg har ingen seperater maper til art cover. Hver cover ligger sammen med den tilhørende cd/fil |
Hvis coveret ligger sammen med musikken og der ligger mere end en cd i det samme katalog, hvordan kan filerne til coveret så alle hedde folder.jpg??
Prøv og flyt det hele rundt således du får en katalog struktur som denne:
Soundtrack Album1 Musikfilerne + folder.jpg Album2 Musikfilerne + folder.jpg
Det gør det ikke bare mere overskuelig, men SBS kan også hurtigere scanne musikken.
|
det er også sådan jeg gør det...........holder album og cover art sammen for sig selv
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 21:54 |
Markh skrev:
Du skal også være opmærksom på at SBC ikke kan håndtere ændringer i coverart, dvs. har du et album, som allerede er med i databasen, kan du ikke bare lægge en folder.jpg ind og få det til at virke. Du skal lave en komplet rescan af musik og playlists. Det er en af de ting, der irriterer mig mest ved SBC - der skulle komme en kraftig overhaling af coverart håndteringen i SBC 7.6, så der håber jeg at de får rettet lidt op på det.
/Mark
|
det var det jeg fandt ud af kl lort i nat
jeg syntes at der mangler lidt "fuld-automatik" på bruger fladen
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 22:00 |
tipsen skrev:
I stedet for genskan af mappen så navigerer jeg ofte via "Music Folder" og afspiller den vej - så tilføjes nye elementer til databasen på få sekunder, hvis jeg kun har tilføjet 1-2 nye albums - ved ikke, hvordan den procedure håndterer cover-art, men den er meget hurtigere end en genskan, uanset type! |
altså direkte på squeezebox center?
jeg fandt også ud af at det SB center viser ,ikke stemmer med det som controleren viser. alle mine norah jones plader har samme cover på sb center, men på renoten passer det.
Nogle af det små covers jeg manglede i gåraftes......der gik jeg ind på albumet og trykkede i nederste hjørne vis små covers............og så kom de 
|
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 22:07 |
Jeg kan gøre det via display på classic, boom, via ipeng på ipod touch eller via webinterface - same-same.
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 22:08 |
Tror controlleren laver noget caching af cover-art - måske dér du løber ind i nogle problemer?
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 23:24 |
når i har overflyttet filerne fra pc til nas........sletter i dem så??
|
|
 |