Jeg har fået et problem jeg har haft før. Men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg løste det sidst.
Problemet er at jeg ikke får Digital lyd igennem fra min computer til forstærkeren. Den kan kun afspille lyden i Dolby ProLogic II. Og jeg vil jo gerne have rigtig surround lyd igen.
Jeg havde fået det hele til at virke med det ny-indkøbte TV og Receiver, men der var nogle problemer med windows, så valgte at geninstallere XP på den. Og nu kan jeg ikke få surrounden til at virke igen :-((
Jeg kører med WinXP WMediaPlayer 10. Soundblaster Audigy 2 Value, og Receiveren er JVC's 701'er.
Har installeret AC3 Filter igen (tror det var det der hjalp sidst), og sat hak i AC3filter's boks der hedder SPDIF. Såsnart jeg gør det og prøver at afspille en film med AC3 lyd, så kommer der enten ingen lyd, eller den rigtige lyd med en masse hak og lydforstyrrelser. Jeg ved at AC3 sporet på filmen virker da jeg har brugt den før, men prøvede for en sikkerheds-skyld en anden også. Samme resultat.
Jeg havde installeret VLC playeren før jeg geninstallerede windows, så prøvede at installere den igen (kunne være den installerede nogle specielle codecs med sig), men det hjalp heller ikke.
Lyden kommer godt nok igennem når forstærkeren står til Dolby PL2 (dog kun alm. stereo), men så snart jeg sætter den til DTS eller Dolby Digital, så er der intet.
Jeg har prøvet med nogle forskellige codec packs, men indtil videre er intet lykkedes. Så jeg håber meget på at der er nogle af jer der har nogle idéer til hvad jeg kan prøve.
Vh
Dennis