recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen vlomue control mellem Pana 50V20 og Onkyo TX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen vlomue control mellem Pana 50V20 og Onkyo TX

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen vlomue control mellem Pana 50V20 og Onkyo TX
    Sendt: 08-Juni-2011 kl. 23:45
Hej

Jeg har lånt en Onkyo TX-NR609 receiver med hjem for at teste om det er den model som kan tilfredsstille mit behov og om ARC funktionen fungere sammen med mit Pana 50V20. Alt pånær volume control ser ud til at virke upåklageligt.

Forbindelsen mellem tv og receiver er foretaget med et HDMI kabel (tv HDMI2 -> receiver HDMI out)
På Onkyo er HDMI control (RIHD) sat til ON og ARC er sat til Auto  
På tv'et er Viera Link sat til ON
På tv'et vælges hjemmebiograf som lyd output. Lyden fra tv'et kommer fint ud gennem receiveren og afhængig af hvilken kanal jeg ser så skifter receiver automatisk mellem Dolby lyd og almindelig. Når jeg slukker tv'et slukker receiveren, når jeg tænder tv'et tænder receiveren automatisk og lyden fra tv'et kommer igen ud gennem receiveren.
Det eneste som jeg ikke kan få til at virke er justering af volumen fra tv'ets fjernbetjening. Når jeg skruer op/ned på tv'ets fjernbetjening, viser tv'et ganske fint at niveauet hæves og sænkes (vandret søjle bar nederst på skærmen), men lyd niveauet ændres bare ikke. Den eneste måde hvorpå jeg kan ændre lydniveauet er ved at gøre det fra fjernbetjeningen til receiveren.

Er der nogen som oplevet tilsvarende og evt. har en løsning på dette ?

mvh.
/Stephan
/Mailman
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu