|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
De fleste PC-er kan vækkes fra s3/standby og s4/hibernate.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg ville være enddog meget bekyrmet for varme i den maskine du har bygget dig, specielt når du vælger at lukke den inde i et skab, hvor der stortset ikke er mulighed for at komme af med varmen. Det er muligt det går godt for dig nu, selvom jeg vil mene det er at presse maskinen. Men en virkelig varm sommerperiode, så vil jeg tro du først og fremmest får problemer med ustabilitet på eksemplevis grafikkortet, med det resultat at windows går ned ("fryser"). I værst tænkelige situation, så slår din strømforsyning fra, fordi den bliver opvarmet fra maskinen, og skal knokle for at komme af med ekstra varme, udover det den selv producer. Jeg håber for dig det går godt. Men viser det sig at det går galt, så mener jeg du helt klart selv har bedt om det
|
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Maskinen kommer til at stå i et Clic skab med stoflåge - så der er god mulighed for at komme af med varme. Derudover er der også et hul i toppen af Clic skabet. Harddisken jeg har sat i er en 2.5" samsung hardisk i et 5.25" HFX low-noise kabinet. Der er ikke meget varmeudvilking fra den. Da der heller ikker nogle indstikskort i maskine er det begrænset hvor meget varme den vil udvikle. En af mine venner har en helt passiv hfx maskine stående i et lukket Clic skab så jeg er jeg nu ikke så bekymret for varme udviklingen - men vi må se til sommer. Derudover har jeg selv en ikke særlig støjende gaming maskine med quadcore cpu, 2 x 15000 rpm diske, 2 x 8800 gts grafikkort i, som er passivt kølet på CPUen. I den bruger jeg denne Scythe køler på CPUen som fylder en del, men kører helt uden problemer flere timer i træk under game load (bruger den uden blæser):
Det er monteret i dette Zalman kabinet med et 120 mm blæser i bagenden og to 92 mm i fronten som alle er justeret meget ned i hastighed med Zalman styringsenheder. Arbejder selv med computere på 15. år og har samlet maskiner i mindst lige så mange år så har heldigivs nogenlunde styr på det. Nå - men det her er jo slet ikke min tråd såååå...... Redigeret af Wilsky - 14-Januar-2008 kl. 13:32 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Du har ret, det er ikke din tråd og som sådan heller ikke din maskine der er til debat. Men det er nu alligevel rart for andre at læse med, så de ikke laver samme fejl Mht. dit setup, så er der jo allerede ændret mht. møblet i forhold til hvad du skrev. Stoflåge og hul i toppen, det giver da mulighed for at varmen kan komme ud. Så vil tiden vise om det er nok |
|
![]() |
|
meinert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Godmorgen og tak for alle svarene...
Tror jeg vil vælge et andet videokort for ikke at bruge for mange penge på en forældet teknologi. Valget bliver nok Hauppauge WinTV PVR-150MCE (Adapter til tvtuner / videoindgang) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=362650 Senere vil jeg så investere i en DVB-C decoder (nok floppyDTV), men kan pt. ikke overskue om man kan bruge stofas kort i den. Jeg vil nemlig IKKE have en ekstra boks til at stå som skal bruges til at zappe på!! |
|
![]() |
|
meinert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Har desuden overvejet at ændre mit valg af kabinet til dette: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/desktop/dh101/vf7 001bns.asp Hovedsagligt pga. den medfølgende fjenbetjening som ser lækker ud og genvejstasterne på fronten. Det er dog uden strømforsyning så her er jeg lidt på bar bund med hvad jeg skal vælge (støjsvag)....
Nogen kommentarer i fohold til det tidligere valg: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15738# Redigeret af meinert - 15-Januar-2008 kl. 10:13 |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Det ser flot ud men min største bekymring ved det Thermaltake kabinet er de to 60 mm blæsere i bagsiden. Jo mindre blæserne er fysik jo hurtigere skal de rotere for at yde = mere støjende. Man kan få passivt kølede strømforsyninger, men ikke sikker på at jeg turde tage en sådan i brug i dette kabinet. Hellere en med en 120 mm blæser i og aktiv PFC. Bruger selv en NorthQ i føromtalte gaming pc og den er meget støjsvag (ikke helt lydløs). Grænsen for hvornår noget er lydløst eller næsten lydløst er forskelligt fra person til person så det bedste er nok at købe det hjem, lytte og så ellers benytte den 14 dages returret ved online køb hvis det viser sig at være for støjende. |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Ville ikke købe et kabinet der kun er plads til 60mm blæsere. hvis de ikke larmer flytter de heller ikke noget luft.. og hvad er så pointen med den. der skal helt klart 120mm blæsere i, de kan flytte meget luft uden at sige ret meget.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er helt klart et flottere design efter min smag, det omtalte thermaltake kabinet. Spørgsmålet er om det er nødvendigt at disse 60 mm blæser er tilkoblet. Hvis der ikke er grafik-kort i, er spørgmålet om blæseren i PSU-en ikke kan klare at trække luften ud?? Fjernbetjeningen ser ud til at være af iMon typen (mediaPortal support?) Har også genvejstaster på mit kabinet, men har ikke fundet noget, der supporterer det... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
dkmusic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Det ser rigtig godt ud dette kabinet... Bare lige et spørgsmål, hvad skal du bruge volumen kontrollen til? Det har du vel på din forstærker... Så vidt jeg kan se på http://www.thermaltake.com/product/Chassis/desktop/dh101/vf7 001bns.asp så er der et applikations program som skal installeres for at få hot keys og display´et til at virke. Er det generelt sådan når der er display på, at der skal et program til dette. Eller findes der noget i Windows som kan få display´et til at fungere?
Redigeret af dkmusic - 15-Januar-2008 kl. 23:41 |
|
![]() |
|
![]() |
Windows understøtter ikke disse displays pr. default, men via drivere kan den komme til det. Eneste display som Vista understøtter pr. default er Sideshow. Desværre er der ikke mange som har gidet at udnytte det.
|
|
![]() |
|
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Hmm den køler kan du da ikke kalde støjsvag??? 20Db er ikke lige det jeg ville kalde støjsvag ^^ Jeg ville nok ikke gå højere end 12Db til mit medie center tbh. |
|
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |