|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Langt de fleste kølere og blæsere lever slet ikke op til de støjtal som der er opgivet for dem. Og af uvisse årsager fortsætter denne tendens tilsyneladende helt problemfrit.
|
||
![]() |
||
meinert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|
Det er jo lidt af en chance at tage bare at slå blæserne fra. Findes mon en løsning ala HFX's safety control (http://www.hfx.dk/pdf/HFX%20Safety%20Control%20System.pdf) hvor blæseren kun starter hvis temparaturen bliver for høj??
Har søgt lidt på MediaPortalens hjemmeside. iMON er vist ikke understøttet som standard men der findes et plugin som skulle kunne klare det. |
||
![]() |
||
meinert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|
Det kan du jo have ret i.....men synes det ser lækkert ud. Vil meget gerne se andre bud på kabinetter med display (og gerne USB/firewire på fronten) og støjsvage blæsere. Nu kender i jo mit smag, så hvis der findes nogen i den stil, vil jeg gerne se dem. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
http://www.origenae.com/en/index.htm Jeg bruger selv et X11, som jeg egentlig er meget tilfreds med, lige bortset fra blæserne i den, de støjer lidt for meget. Når jeg får tid til det, så skal de enten slukkes helt eller udskiftes med nogle andre. Men det bliver absolut det sidste som sker med mit Media Center. http://www.origenae.com/downloads/brochures/origenae_x11_v2_ htpc.pdf
|
||
![]() |
||
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
|
[/QUOTE] ^ Hmm den køler kan du da ikke kalde støjsvag??? 20Db er ikke lige det jeg ville kalde støjsvag ^^ Jeg ville nok ikke gå højere end 12Db til mit medie center tbh. [/QUOTE]
20db er når den kører med fulde omdrejninger. Men jeg har en Zalman justerbar blæserstyring monteret på den og sat den til minimale omdrejninger.Så siger den absolut ingenting men har stadig rigtig gode køleegenskaber.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=105458 Har brugt denne model/type blæser og blæserstyring i alle de maskiner jeg har bygget de sidste 4-5 år hvis ikke der er plads til/mulgihed for en 100% passiv. Især introduktionen af Core 2 processorerne har gjort kølingsbehovet på CPUen minimalt. En Core 2 processor udvikler ikke så meget varme som tidligere versioner og den brænder ikke sammen hvis den bliver for varm. Derimod drosler den sin hastighed ned eller lukker helt efter behov. Dog er dens varmetollerence ret høj. Jeg sætter faktisk altid en sådan blæser styrring på alle blæsere hvor det er muligt. Så kan man justere op og ned og finde det optimale forhold mellem køling og støj.
Redigeret af Wilsky - 16-Januar-2008 kl. 13:19 |
||
Kristian
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Har også brugt disse Zalman kølere med den omtalte reguleringsenhed og det er rigtig, den behøver ikke at støje meget... Mange motherboard ser ud til at være udstyret med et 4-benet stik til styring af CPU-fan. I den konstruktion jeg har kørende pt. (thermaltake lanbox ht) er der kun cpu-køler og PSU-køler... (alle kabinet-blæsere er frakoblet, herunder de 2 60mm). PSU-blæser sider direkte over cpu-blæser og trækker luften ud.
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Nu vi er ved denne diskussion, har nogen så erfaringer med Athlon 64 X2 BE mod Core 2 Duo? Jeg har spurgt mig til råds i nyhedsgrupperne (se evt. tråden her) og her skamroses AMDs BE model, men i diverse benchmarks kan jeg se at C2D er næsten dobbelt så hurtig... Bruger I X2 BE? |
||
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
||
![]() |
||
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
|
Jeg har både haft AMD og Intel processor og sværger ikke til en bestemt producent. Personligt er der p.t. kun én type processor jeg vil gå efter når der skal bygges nye maskiner. Intels kommende 45 nm modeller. God performance, mere strømbesparende og mindre varmeudviking end noget andet. http://www.tgdaily.com/content/view/35559/135/ Varer formentlig ikke længe inden AMD kommer med noget tilsvarende.
|
||
Kristian
|
||
![]() |
||
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Jeg mener ikke at der kan være nogen tvivl om hvilken CPU man bør benytte til en HTPC i dag (eller rettere i morgen). Den nye Core2Duo Wolfdale har et langt lavere effektforbrug og er hurtigere end AMD64erne og Core2Duo Conroe. Xbitlabs har testet den nye Wolfdale CPU, og strømforbruget i idle og load virker overraskende lavt. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/intel-wolfdale. html |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er såment meget godt at strømforbruget er lavt = mindre varme = mindre blæser = mindre støj....og det er jo det vi gerne vil have. Men at den nye C2D processor er hurtigere....betyder det så meget til en HTPC? Jeg har valgt AMD fordi ASUS's HDMI bundkort koster det halve med AMD's chipset i forhold til INTEL's. Processoren jeg har kigget på er en Athlon X2 BE-2350 2.1 GHz: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416755 Er den ikke hurtig nok til en HTPC? |
||
![]() |
||
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Hvis du vil have mit bud, bliver mit svar nej den er ikke hurtig nok til fortsat at kunne understøtte problemfri afvikling af HD materiale. Hvorimod hvis vi kigger på den rent tekniske del af det, så bliver svaret ja, den er hurtig nok til at kunne afvikle HD materiale flydende (såfremt din GPU chip understøtter afvikling af HD). Hvis det virker lidt kryptisk så skyldes det nok at der pt. er to lejre hvad angår afvikling af HD materiale via en HTPC. Den ene lejr sværger til mindste kravene og den anden lejr sværger til at der skal være systemressourcer til overs både i forbindelse med almindelig afvikling og til en eventuel fremtidige udvikling. Du kan jo selv gætte hvor jeg hører til Mvh Gormack |
||
![]() |
||
![]() |
|
Et lille pris eksempel på bundkort og CPU: AMD-løsningen: 436 + 517 = 953 (med AMD processoren fra forrige indlæg) INTEL-løsningen: 962 + 1195 = 2157 (med den billigste Wolfdale processor jeg kunne finde) Altså en prisforskel på over 1200 kr!!! Jeg ved godt at performance ikke er den samme for de to processorer, men spørgsmålet er hvad man har brug for til en HTPC....og dette er et spørgsmål, da jeg ikke har så meget erfaring på området!!??? Begge bundkort har VGA,HDMI, DVI, analog og digital 7.1 lyd, LAN. Redigeret af meinert - 18-Januar-2008 kl. 11:09 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |