|
|
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||
Holst01 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
Med hensyn til det. Så kører de fleste strømforsyninger 110 - 240 Volt AC. |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
Ja, det lyder jo meget interessant ![]()
Jeg er ikke den store AMD-tilhænger selvom flere mener Athlon X2 BE pt. er bedste bud til mit behov... Jeg er ikke klar over hvad der bedst kan betale sig ang. grafikkort, jeg vil gerne have en HTPC der kan klare 1080p uden at brokke sig det mindste samt den må helst ikke sige noget - og jeg vil gerne betale for kvalitet!
Jeg vil lige se på dem, men jeg er lidt lun på det nævnte bundkort og så kan jeg jo evt. senere opgradere med et grafikkort hvis jeg ikke er tilfreds med performancen... EDIT: Hmm, jeg ser ingen HD 3870 eller HD 3850 kort med passiv køling... Anyone? Redigeret af Noerrelund - 21-Januar-2008 kl. 21:44 |
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
![]() |
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Hej Det er da helt sikkert en mulighed at vente med at investere i et dedikeret grafikkort, eksempelvis til de får implementeret HDMI 1,3 (hvis det da nogensinde sker) Der findes en producent der hedder noget med Colour der har lavet en passiv kølet HD 3850. Mvh gormack |
![]() |
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
Jeg prøver i hvert fald at vente, jeg kan også se at de nye Wolfdale kan bestilles så det prøver jeg ![]() Sapphire har lavet en Ultimate Edition af HD 3850 som er passivt kølet: http://www.pcwelt.de/start/computer/grafikkarte/tests/140428 / |
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
![]() |
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Jeg har et Sapphire Ultimate passivt kølet grafikkort - dog kun HD 2600 XT (som skulle være nok til HD). Én ting man skal være opmærksom på, er at på bagsiden af kortet sidder en meget stor passiv køler som fylder et par cm i højden. Det er ikke alle maskiner der har plads til dette. Ved ikke om den fylder lige så meget på 3850 modellen.
Redigeret af Wilsky - 22-Januar-2008 kl. 13:01 |
Kristian
|
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg kiggede lidt efter strømforbruget på Intel og Amd systemer, og kom frem til at AMD er da langt fremme der. et G35 Bruger godt nok meget strøm i idle og også mere i max.(G33 bruger en smule mindre men ikke meget forskel) http://www.silentpcreview.com/article785-page5.html Kigger man på Amd systemet, er idle en hel del lavere, og max forbruget også noget lavere.. http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html Nu kan man sige at en CPU som E8200, bruger mindre strøm end en E6400, og det er rigtigt, i Load!!, i idle er forskellen meget lille. en amd BE2400, er ikke lige så kraftig som f.eks en E8200, men testen viser jo at den lille AMD klare opgaven med FUll HD afspilning ganske udemærket, og til en HTPC er det vel dens hårdeste opgave. Så skal man lave et system med enten AMD eller INTEL, er der ikke umiddelbart nogen fordel rent strømmæssigt/varmemæssigt at vælge Intel. Eller ydelsesmæssigt, hvis det skal fungere som et mediecenter og ikke en spille maskine, Og det burde der vel næsten være når prisforskellen er op til 1500 kr for Mobo og CPU. |
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Her vises mit eksempel meget godt. AMD BE2400, med et asus M2A VM HDMI Mod.
|
![]() |
![]() |
Og lige til sidst, hvis nogen tænker på at bygge en HTPC i et Mini IXt kabinet, så er der et mobo til det her.. det er sku noget der virker. |
![]() |
![]() |
Hvad så hvis man i Intel konfigurationen (med fx E8400) ser bort fra HD grafikkort og det skal vel sidde i AMD maskinen, da den onboard grafikprocessor ikke er så god til HD? Det må da gøre en del ved strømforbruget og varmen! |
Med venlig hilsen
![]() |
![]() |
Der behøver ikke noget HD grafikkort, testen viser jo netop at den pågældende konfiguration kunne klare alle deres test videoer, stadig med lidt i reserve, og de har brugt det sværeste der er. Den her side viser resutalterne af deres HD video test. og det ser da pænt ud. http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html Redigeret af Pizzabager - 23-Januar-2008 kl. 11:58 |
![]() |
![]() |
[QUOTE=Pizzabager]
Der behøver ikke noget HD grafikkort, testen viser jo netop at den pågældende konfiguration kunne klare alle deres test videoer, stadig med lidt i reserve, og de har brugt det sværeste der er. Den her side viser resutalterne af deres HD video test. og det ser da pænt ud. http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html[/QUOTE] |
Med venlig hilsen
![]() |
![]() |
Du må bede dem kigge herind, så de kan se min sammenligning i den her tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34455& PN=1
Intel er hurtigere, ingen tvivl om det. men tråden viser jo at Amd, kan kører det den skal med overskud, bruger mindre strøm/mindre køling og er meget billigere.. |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |