recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingeniør designet HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngeniør designet HTPC

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Holst01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Wilsky Wilsky skrev:

I deres onlineshop tager de i mod international preorders. Men jeg har tænkt det samme mht 110v. Så der ryger i hvert fald en mail afsted til dem inden, hvis jeg beslutter at bestille.

Med hensyn til det. Så kører de fleste strømforsyninger 110 - 240 Volt AC.
Det sparer en hel del penge hos producenten. Den skal nok bare ha et stik der kan gå i en dansk kontakt..

Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Gormack Gormack skrev:

Og ja Noerrelund det er mini ninjaen jeg refererer til, i teorien burde du kunne køle en conroe passivt ligeledes vha. de 2 x 120mm blæsere.

Ja, det lyder jo meget interessant

Hvad angår chipset afhænger det igen af behovet, hvis det skal være billigt og amd så ville jeg gå efter 690G. Taler vi Conroe/Wolfdale hvor man ønsker at benytte onboard grafikkort, så ville jeg foreslå G35. Regner du med at købe et grafikkort mener jeg meget taler for at købe et G33 bundkort.

Jeg er ikke den store AMD-tilhænger selvom flere mener Athlon X2 BE pt. er bedste bud til mit behov...
Jeg er ikke klar over hvad der bedst kan betale sig ang. grafikkort, jeg vil gerne have en HTPC der kan klare 1080p uden at brokke sig det mindste samt den må helst ikke sige noget - og jeg vil gerne betale for kvalitet!

Hvad angår grafikkort synes jeg du skal kigge lidt på ATIs nye 3850 og 3870. RAM på et grafikkort vil kun have betydning hvis du skal kunne spille på den også.

Jeg vil lige se på dem, men jeg er lidt lun på det nævnte bundkort og så kan jeg jo evt. senere opgradere med et grafikkort hvis jeg ikke er tilfreds med performancen...

EDIT:
Hmm, jeg ser ingen HD 3870 eller HD 3850 kort med passiv køling... Anyone?

Redigeret af Noerrelund - 21-Januar-2008 kl. 21:44
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD,
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Gormack Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:40

Hej

Det er da helt sikkert en mulighed at vente med at investere i et dedikeret grafikkort, eksempelvis til de får implementeret HDMI 1,3 (hvis det da nogensinde sker)

Der findes en producent der hedder noget med Colour der har lavet en passiv kølet HD 3850.

Mvh

gormack

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 11:32

Det er da helt sikkert en mulighed at vente med at investere i et dedikeret grafikkort, eksempelvis til de får implementeret HDMI 1,3 (hvis det da nogensinde sker)

Der findes en producent der hedder noget med Colour der har lavet en passiv kølet HD 3850.

Jeg prøver i hvert fald at vente, jeg kan også se at de nye Wolfdale kan bestilles så det prøver jeg

Sapphire har lavet en Ultimate Edition af HD 3850 som er passivt kølet:
http://www.pcwelt.de/start/computer/grafikkarte/tests/140428 /

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 12:59

Jeg har et Sapphire Ultimate passivt kølet grafikkort - dog kun HD 2600 XT (som skulle være nok til HD). Én ting man skal være opmærksom på, er at på bagsiden af kortet sidder en meget stor passiv køler som fylder et par cm i højden. Det er ikke alle maskiner der har plads til dette. Ved ikke om den fylder lige så meget på 3850 modellen.

Redigeret af Wilsky - 22-Januar-2008 kl. 13:01
Kristian
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 01:04

Jeg kiggede lidt efter strømforbruget på Intel og Amd systemer, og kom frem til at AMD er da langt fremme der.

et G35 Bruger godt nok meget strøm i idle og også mere i max.(G33 bruger en smule mindre men ikke meget forskel)

http://www.silentpcreview.com/article785-page5.html

Kigger man på Amd systemet, er idle en hel del lavere, og max forbruget også noget lavere..

http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html

Nu kan man sige at en CPU som E8200, bruger mindre strøm end en E6400, og det er rigtigt, i Load!!, i idle er forskellen meget lille.

en amd BE2400, er ikke lige så kraftig som f.eks en E8200, men testen viser jo at den lille AMD klare opgaven med FUll HD afspilning ganske udemærket, og til en HTPC er det vel dens hårdeste opgave.

Så skal man lave et system med enten AMD eller INTEL, er der ikke umiddelbart nogen fordel rent strømmæssigt/varmemæssigt at vælge Intel.  Eller ydelsesmæssigt, hvis det skal fungere som et mediecenter og ikke en spille maskine, Og det burde der vel næsten være når prisforskellen er op til 1500 kr for Mobo og CPU.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 01:23

Her vises mit eksempel meget godt.

AMD BE2400, med et asus M2A VM HDMI Mod.
Intel E6400, med et Intel DG33TL G33.

Comparison: System Power Consumption (AC)
Test State
M2A-VM +
X2 BE-2400+
DG33TL + C2D E6400
Idle
35W
52W
720p H.264
~52W
~55W
1080p H.264
~57W
~58W
WMV3 VC-1
~58W
~58W
WVC1 VC-1
~65W
~71W
CPUBurn / Prime95
84W
96W

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 01:43

Og lige til sidst, hvis nogen tænker på at bygge en HTPC i et Mini IXt kabinet, så er der et mobo til det her.. det er sku noget der virker.

http://www.silentpcreview.com/article755-page1.html

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Test State
M2A-VM +
X2 BE-2400+
DG33TL + C2D E6400
Idle
35W
52W
720p H.264
~52W
~55W
1080p H.264
~57W
~58W
WMV3 VC-1
~58W
~58W
WVC1 VC-1
~65W
~71W
CPUBurn / Prime95
84W
96W

Hvad så hvis man i Intel konfigurationen (med fx E8400) ser bort fra HD grafikkort og det skal vel sidde i AMD maskinen, da den onboard grafikprocessor ikke er så god til HD?

Det må da gøre en del ved strømforbruget og varmen!
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Test State
M2A-VM +
X2 BE-2400+
DG33TL + C2D E6400
Idle
35W
52W
720p H.264
~52W
~55W
1080p H.264
~57W
~58W
WMV3 VC-1
~58W
~58W
WVC1 VC-1
~65W
~71W
CPUBurn / Prime95
84W
96W

Hvad så hvis man i Intel konfigurationen (med fx E8400) ser bort fra HD grafikkort og det skal vel sidde i AMD maskinen, da den onboard grafikprocessor ikke er så god til HD?

Det må da gøre en del ved strømforbruget og varmen!

Der behøver ikke noget HD grafikkort, testen viser jo netop at den pågældende konfiguration kunne klare alle deres test videoer, stadig med lidt i reserve, og de har brugt det sværeste der er.

Den her side viser resutalterne af deres HD video test. og det ser da pænt ud. http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html

Redigeret af Pizzabager - 23-Januar-2008 kl. 11:58
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 14:11
[QUOTE=Pizzabager]
Der behøver ikke noget HD grafikkort, testen viser jo netop at den pågældende konfiguration kunne klare alle deres test videoer, stadig med lidt i reserve, og de har brugt det sværeste der er.

Den her side viser resutalterne af deres HD video test. og det ser da pænt ud. http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html[/QUOTE]

Det er muligvis imod reglementet her, men jeg har en diskussion kørende i nyhedsgruppen news:dk.edb.hardwarebundkort om samme emne:
http://kortlink.dk/4qky

Her er der lidt delte meninger om AMD X2 BE hhv. Wolfdale.

Jeg har bestilt en Wolfdale E8400 for at være på den sikre side, jeg er lidt en Intel fan og vil være meget ked af at købe noget som hen ad vejen viser sig ikke at være kraftig nok...

Jeg skal nok vende tilbage med eventuelle problemer osv.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund
--
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Noerrelund Noerrelund skrev:

[QUOTE=Pizzabager]

Den her side viser resutalterne af deres HD video test. og det ser da pænt ud. http://www.silentpcreview.com/article778-page4.html[/QUOTE]

Det er muligvis imod reglementet her, men jeg har en diskussion kørende i nyhedsgruppen news:dk.edb.hardwarebundkort om samme emne:
http://kortlink.dk/4qky

Her er der lidt delte meninger om AMD X2 BE hhv. Wolfdale.

Jeg har bestilt en Wolfdale E8400 for at være på den sikre side, jeg er lidt en Intel fan og vil være meget ked af at købe noget som hen ad vejen viser sig ikke at være kraftig nok...

Jeg skal nok vende tilbage med eventuelle problemer osv.

Du må bede dem kigge herind, så de  kan se min sammenligning i den her tråd

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34455& PN=1

Intel er hurtigere, ingen tvivl om det. men tråden viser jo at Amd, kan kører det den skal med overskud, bruger mindre strøm/mindre køling og er meget billigere..

Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu