recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ino3 DVD DVDHDR-15i subtitle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIno3 DVD DVDHDR-15i subtitle

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jedin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Ino3 DVD DVDHDR-15i subtitle
    Sendt: 07-Februar-2006 kl. 21:52
Hello!

I am from Sweden and don't know language to write here, but english goes great for all. But i´m not good in english and hope all understand me what i write.

I have problem to use subtitles when i playing a DivX-movie on Ino3 DVDHDR-15i. I updated fireware to 51214A and make regionfree, but it didn't help with subtitles-problem.

I use a CD-RW and burned two diffrently movies with both *.srt and *sub, but subtitles will not start on Ino3. My another DVD-player Centrum Gemini 350 works great in DivX-movie with subtitle. Subtitles works with another format on Ino3.

I burned with two files on CD-RW (little Nicky.avi and littlenickey.sub), but can only start a file on Ino3. I used subtitle-button on controll, but it work not..

I have program Subtitle Workshop and LG/Ino3 work with MicroDVD, but i don´t know how i can do.. I hope to you can help me with subtitle-problem..

Greeting Jens F.
Hockey
Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 06:46

Hi Jedin.

On Ino3 / LG RH-7500 / 7800 - the 2 files (DivX/XviD and subtitle file, must have the same name). You said You tried to play "Nicky.avi" and "littlenickey.sub" - instead rename the "littlenickey.sub" to "Nicky.sub" - and it should work. Hence first-name in subtitle file must be identical to DivX/XviD first-name.

/Anders.

Oprindeligt skrevet af Jedin Jedin skrev:

Hello!

I am from Sweden and don't know language to write here, but english goes great for all. But i´m not good in english and hope all understand me what i write.

I have problem to use subtitles when i playing a DivX-movie on Ino3 DVDHDR-15i. I updated fireware to 51214A and make regionfree, but it didn't help with subtitles-problem.

I use a CD-RW and burned two diffrently movies with both *.srt and *sub, but subtitles will not start on Ino3. My another DVD-player Centrum Gemini 350 works great in DivX-movie with subtitle. Subtitles works with another format on Ino3.

I burned with two files on CD-RW (little Nicky.avi and littlenickey.sub), but can only start a file on Ino3. I used subtitle-button on controll, but it work not..

I have program Subtitle Workshop and LG/Ino3 work with MicroDVD, but i don´t know how i can do.. I hope to you can help me with subtitle-problem..

Greeting Jens F.

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2006 kl. 08:53

Hej Jens,

Det går iøvrigt også fint at skrive på svensk her (hvis du kan acceptere svar på dansk).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Jedin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 01:15
Tack för hjälp, AndersPier! 

Nu fungerar textning utmärkt efter jag har ändrat från "littlenicky.sub" till "little Nicky.sub" för att vara exakt samma namn som filmen "little Nicky.avi".

Men det finns lite problem med bokstav "å" i textning på filmen, men det dör jag inte av och förstår ändå..

Redigeret af Jedin
Hockey
Til top
Jedin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 01:20
Laursen: Ok! Då vet jag och skriver på svenska tillvidare på forumet.

Jag har inget problem att förstå danska, annars skulle jag inte varit här.

Redigeret af Jedin
Hockey
Til top
sanoj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 07:55

Hejsan Jedin..

För att du ska få åäö så håll in subtitle knappen i ca 3 sekunder så kommer det upp en meny till vänster.. Tryck höger tills det står Latin2 så borde det fungera med åäö..

/Jonas

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 11:20

Perfekt :-)

Och bara fölg "Sanoj's" info i tråden. Hold ner SUBTITLE button i 3 sek. och välg LATIN 2 (PILE-Tasterne) !

Sen får du Svenska/Danske/Norske bogstaver !

/Anders.

Tack för hjälp, AndersPier! 

Nu fungerar textning utmärkt efter jag har ändrat från "littlenicky.sub" till "little Nicky.sub" för att vara exakt samma namn som filmen "little Nicky.avi".

Men det finns lite problem med bokstav "å" i textning på filmen, men det dör jag inte av och förstår ändå..

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Heimdall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 22:35
Finns det något sätt att korrigera <i> och </i> tagarna som dyker upp i textningen? Jag har lyckats få svenska tecken genom att ändra till LATIN2 men detta problem kvarstår. Jag antar att det egentligen borde vara kursiv text när det står så?

Til top
Jedin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 23:57
Sanoj: Tack för tipset! De tre sista bokstäverna åäö fungerar utmärkt. 

Jag gjorde några test för säkerhets skull och kolla om INO3 kommer ihåg inställning när jag byter filmer med sub/srt-filer och den kom ihåg så jag slipper upprepa med subtitle-knapp i 3 sek och byter till Latin2 på varje film.

Jag stängde även av apparaten och drog ut strömkontakt och sen startade om den och Latin2 var kvar som förinställd för textningen. Fungerar det lika bra hos dig?

Hockey
Til top
Jedin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 00:06
AndersPier: Jag tackar för du hjälpte mig med textningsproblem eftersom jag har funderat att lämna tillbaka DVD-inspelare till affären eftersom jag var så missnöjd när allt inte stämmer. Men nu är det löst och behåller Ino3 för det har uppfyllt mina förväntningar. 

Jag har en liten O/T fråga till dig, vilken anslutning har hårddisk i INO3/LG om man vill byta ut hårddisk? IDE eller SATA?
Hockey
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 12:54

Yep - om du tar bort <i> och </i> i .srt / .sub filen, för du bränder ner den på DVD (med DivX/XviD filmen).

/Anders.

Oprindeligt skrevet af Heimdall Heimdall skrev:

Finns det något sätt att korrigera <i> och </i> tagarna som dyker upp i textningen? Jag har lyckats få svenska tecken genom att ändra till LATIN2 men detta problem kvarstår. Jag antar att det egentligen borde vara kursiv text när det står så?

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 12:57

Yep - INO3 / LG RH-7x00 kommer ihåg inställningen på LATIN2 etc. (om du använder >= firmware version 50617A). Så det är ochså fixet i firmware 51214A (seneste firmware).

Bara de gamla firmware, det inte funger !

/Anders.

Sanoj: Tack för tipset! De tre sista bokstäverna åäö fungerar utmärkt. 

Jag gjorde några test för säkerhets skull och kolla om INO3 kommer ihåg inställning när jag byter filmer med sub/srt-filer och den kom ihåg så jag slipper upprepa med subtitle-knapp i 3 sek och byter till Latin2 på varje film.

Jag stängde även av apparaten och drog ut strömkontakt och sen startade om den och Latin2 var kvar som förinställd för textningen. Fungerar det lika bra hos dig?

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu