recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til "bang for the buck" 7.1 system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInput til "bang for the buck" 7.1 system

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DraculaQQQ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Input til "bang for the buck" 7.1 system
    Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 02:48
Hej Alle

Jeg skal have skiftet mit gamle 5.0 surround system ud med et nyt 7.1 system og ville sætte pris på lidt indput og råd.
Da jeg er studerende hænger pengene ikke på træerne
Så jeg går efter at få maksimalt ud af et begrænset budget. Budgettet er ikke 100% fast, men vi snakker mest muligt for færrest penge spenderet

Det jeg er kommet frem til indtil videre er som følger:

Reciever Onkyo tx-sr 876: 6500,-
2 stk. Yamaha ns-777 front: 3150,-
1 stk. Yamaha ns-444 center: 780,-
4 stk. Yamaha ns-333 surround: 1988,-
XTZ 99 W12.16 Subwoofer: 3000,-
I alt: ca. 15500,-

Jeg havde også kig på XTZ 99.36 front og 99.25 center, som også skulle være gode til prisen, men bliver så dobbelt op for front/center.

Hvad ville i anbefale inden for dette prissegment, hvis det også gerne skulle være godt til musikafspilning? Vil ikke spendere specielt meget på surroundhøjtalerne, så de behøver ikke nødvendigvis være fra samme serie.

Til info, så kommer jeg fra en gammel pioneer VSX-808RDS og et ældre bose højtalersystem.

Alle indputs er velkomne 

På forhånd tak!
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 08:37

Mht. centerhøjttaler ville jeg personligt ofre lidt dér. Gik selv fra en B&W 62'er til en 61'er og det var for mig overraskende hvor meget forskel der var i dialog og bund til forskel. (blot for at give et eksempel). Kender ikke til Yamaha højttalere, om de har "bedre" center højttalere i den "serie" du overvejer. Nogle mener ikke center højttaleren er så vigtig igen, men for mig er det en af de vigtigste....har jeg fundet ud af med tiden. Ikke at jeg ikke var glad for den tidligere højttaler som jeg synes gjorde det super godt, men levede i uvidenhed om at opgraderingen gjorde underværker.

Du har ikke overvejet et 5.1 setup? Så spare du lidt dér som evt. kunne forbedre dine fronthøjttalere og måske centeren. Hvis den står på lige så meget musik som på film, er fronterne efter min mening de vigtigste.

Mht. receiveren får du efter min mening meget for pengene, nu den Onkyo er faldet til det prisleje.

Evt. købe et 5.1 setup ala MK eller KEF og så rykke dem "ned" til 7.1 når der er penge til bedre fronthøjttalere. (ikke for at sige dem der har MK fra fælleskøb, at de stinker til musik, hvis det kunne læses sådan).

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
gasjack Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2008
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 10:21
Jeg har ikke selv erfaringer med Teufel, mendet lyder umiddelbart som om det er et af de mærker der giver mest for pengene. F.eks. et sæt
System 5 THX Select 5.1. Se anmeldelser på f.eks.
AreaDVD
Man kan tilkøbe ekstra højttalere så det bliver 7.1

Et andet alternativ er jo M&K System 2 som er som fælleskøb netop nu og så købe et par ekstra K5 eller K4 hen ad vejen.
Ellers synes jeg det lyder fornuftigt med en Onkyo 876 - hvis man har pladsen til den :-)
Pana PX80 - Denon AVR 2106 - Troels Gravesen TJL fronter og center - HTPC baseret på D945GSEJT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu