|
Input til renovering |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
korsholm_jeppesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2012 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-November-2014 kl. 22:41 |
Hej alle sammen,
Så er det blevet min tur til at renovere et gammelt stuehus. Vi er i øjeblikket ved at fjerne alt, så der kun står væggene tilbage og det går faktisk så hurtigt at vi regner med at skulle støbe gulv om ca. 2 uger. Derfor håber jeg, at kunne få input fra jer som har været byggeprocessen igennem. Mine tanker går på følgende områder. 1. Hvilke kabler skal der trækkes? Strøm, netwærk, coax m.m 2. Hvilke udtag og hvor mange er der behov for i de forskellige rum? 3. Hvilken lyd skal jeg have i de forskellige rum? Sonos, receiver i de forskellige rum eller? 4. Hvordan og hvorfra streamer du film rundt i jeres ombygget hus? 5. Hvordan er det trådløse netværk sat op? hvor placeres router og accespoint? 6. Hvilke overvejelser og erfaringer har du gjort? 7. Må jeg kigge forbi hvis jeg kommer i dit nabolag? Jeg bor i Sønderborg og kunne godt tænke mig se og høre hvad andre har gjort. Har du lyst til at vise din ombygning frem, så må du gerne sende mig en pm eller skrive her. Har en projektor, epson tw3200, ps3, en gammel receiver og satelitehøjtaler og er ellers på bar bund udstyrsmæssigt. Løbende vil jeg lægge billeder op, så i kan følge med i udviklingen. Ser frem til jeres input. Redigeret af korsholm_jeppesen - 27-December-2014 kl. 17:35 |
|
![]() |
|
korsholm_jeppesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2012 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til billeder
Her er en grovskitse af stue etagen. ![]() ![]() Redigeret af korsholm_jeppesen - 26-December-2014 kl. 15:51 |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Jeg er pt i gang med noget lignende total ny stue, bortset fra støbning af gulv så er alt nyt i stuen :).
Jeg sætter et Unnu møbel op og til det har jeg trukket fra et teknikerskab i bryggers, 6x cat6 kabler, der slutter i netværksstik indbygget i væggen i møblet og i et lille 16x xfelt i bryggers, jeg har 2 antennekabler fra stik ledning og forstærker i tekniker skabet trukket ind til unnu møbel også. Derudover har jeg sat nok stik i væggen til strøm. Til lyd i rum ville jeg anbefale og have en sonos forstærker stående i et tekniker rum i bryggers og så træk kabler ud til højtalere der evt sættes i loftet. Personligt har jeg kun højtalere i stuen men det var hvad jeg ville gøre skulle jeg udvide dette. Streaming foregår hos mig fra en nas box der via netværket (ikke trådløs) sender signalet ud til mine pc boxe koblet på fjernsyn rundt om i huset. trådløse netværk, sæt router i et teknikerskab, mål dig frem til hvor langt i huset den rækker. De steder du har svag/manglende netværk der køber du et sæt powerline adaptere med wifi (n) support. sætter dem i strømstikket og bam så er dit trådløse netværk forlænget. nemt, hurtigt og elegant. jeg bor i Kolding og er som sagt ikke færdig med mit endnu :). Redigeret af Bygone - 25-November-2014 kl. 14:26 |
|
![]() |
|
d19s ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2008 Sted: Hobro Status: Offline Point: 151 |
renoverede hele huset for 5 år siden, og jeg har sat rigelig med netværkstik, antenne stik rundt i huset.
og tomrør, så jeg evt kan lave hvad jeg evt mangler.. jeg streamer alt mit fra synology nas, som står i teknikskabet, hvor alt mit netværk er. trådløst har jeg til Ipad, og diverse telefoner, hvor jeg har sat en Access Point på i den anden ende at huset i forhold til routeren. du kan evt komme med en plantegning af huset, med hvor du evt tænker tv skal være, og hvor indgangen til internettet er (fiber/coax/kobber) vil jeg gerne komme med et forslag til dig ;-) har flere års erfaring med netværk, telefon og fiber, har bla været med til at lave netvært i vestas i skejby |
|
![]() |
|
Hey Folkens...
Jeg skal lige hører hvad I vil vælge af stik udtag. I må gerne linke til nogle sider Regner med at trække et tomrør fra bag receiveren og op til fjernsynet hvor alle kabler skal løbe i, så der ikke kommer nogle fysiske stik bag fjernsynet. Højtalere output udtag: Hvad for nogle udtag vil i sætte i væggen hvor højtalerne skal komme ud. Eller vil i vælge et blænddæksel som I borer et lille hul i? Bag receiveren højtalere input: Vil I sætte et blænddæksel op og igen lave et lille hul eller hvilke udtag vil i vælge? HDMI til fjernsyn og projektor: Vil trække to tomrør fra bag receiveren og op til fjernsynet og projektoren, Men vil I sætte et hdmi udtag stik i begge ender eller bare lade hdmi kablet direkte fra receiveren og henholdsvis op til projekteren og fjernsynet Netværksstik: Trækker 6 fra teknikskabet og om bag receiveren. Samt 2 i hvert hjørne hvor der er baghøjtaler. Har I nogle forslag til hvilke netværksstikudtag som skal være bag receiveren og på bagvæggen. Skal de være de samme eller kan man få en med 6 udtag eller skal man have 3 x 2 udtag Tv stik. Regner med at et tv coax udtager rigeligt. Hvilket vil I vælge ? Mener I at der mangler andre udtag?
|
|
![]() |
|
Hurtigt spørgsmål til
verden.... Hvor langt hænger dit motoriserede lærred væk fra væggen når der skal
være et fjernsyn bag ved. Vil 15 cm kunne gøre det eller hvad mener I? |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Det er jo et smagsspørgsmål, minimum tykkelsen på dit tv. Mit eget hænger ca 50 cm fra væggen, så der er plads lamper og nips bagved. Du har ikke overvejet fastramme lærred, og droppe tv'et i biorummet, jeg tror tv'et kunne være væk i to måneder her, før nogen opdagede det, ramasjang og tvavisen virker også fint i 131" - en tvtuner behøver ikke koste mere end 500kr |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
En mulighed er bruge pel rør. Som brugs til vand i jorden ned under beton med dem det længer træk og som hovede rør fra din udgangs punkt i huset. Så du har plads til kabel.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |