recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til TV backend
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Input til TV backend

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Input til TV backend
    Sendt: 02-December-2015 kl. 09:49
Hejsa,

Jeg har i lang tid kørt med Mediaportals TV server som backend til XBMC/Kodi klienter, men jeg synes den er tung at administrere. Jeg har Yousee, og det sker af og til at der laves omlægning af kanaler. TV server er ikke altid lige kvik til at opdatere dette, selvom man manuelt igangsætter en ny scanning, og de fleste gange skal man enten ind og redigere de enkelte kanaler manuelt, eller slette alle kanaler og starte forfra, og dermed også lave rækkefølgen, kanalnavne etc. forfra.

Det eneste jeg bruger fra TV server er TV delen, ikke nogle af alle de andre ting der følger med. Jeg kunne godt bruge lidt input til hvad I andre bruger, og gerne noget der er lidt 'smartere' end TV server. Det er ikke så vigtigt om det tager 2 eller 3 sekunder at skifte kanal, men hvis den selv kan holde kanalerne opdateret (evt. schedulerede scanninger, hvor eksisterende kanaler opdateres), uden at dette skal gøres manuelt, vil det være et plus. TV server har eksempelvis også en web-del, hvor optagelser kan scheduleres via browser/smartphone, hvilket er rigtig smart, men jeg tænker denne funktionalitet findes i de fleste backends i dag. Funktionen mister dog lidt sin værdi når man flere gange får optaget på en kanal der ikke er opdateret og man får 5gb med sort skærm :)

Tak for input.
Mvh. HamDenFede
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 10:20
Du kan finde en fin oversigt for Kodi TV backends her:
http://kodi.wiki/view/PVR_recording_software
Tror dog ikke du finder nogen der automatisk kan vedligeholde kanalopsætning.
Selv har jeg i flere år anvendt TVheadend installeret på min NAS. Det har fungeret virkeligt stabilt og integrerer godt med Kodi som er installeret på Radpberry Pi.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu