|
Input til TV backend |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-December-2015 kl. 09:49 |
Hejsa,
Jeg har i lang tid kørt med Mediaportals TV server som backend til XBMC/Kodi klienter, men jeg synes den er tung at administrere. Jeg har Yousee, og det sker af og til at der laves omlægning af kanaler. TV server er ikke altid lige kvik til at opdatere dette, selvom man manuelt igangsætter en ny scanning, og de fleste gange skal man enten ind og redigere de enkelte kanaler manuelt, eller slette alle kanaler og starte forfra, og dermed også lave rækkefølgen, kanalnavne etc. forfra. Det eneste jeg bruger fra TV server er TV delen, ikke nogle af alle de andre ting der følger med. Jeg kunne godt bruge lidt input til hvad I andre bruger, og gerne noget der er lidt 'smartere' end TV server. Det er ikke så vigtigt om det tager 2 eller 3 sekunder at skifte kanal, men hvis den selv kan holde kanalerne opdateret (evt. schedulerede scanninger, hvor eksisterende kanaler opdateres), uden at dette skal gøres manuelt, vil det være et plus. TV server har eksempelvis også en web-del, hvor optagelser kan scheduleres via browser/smartphone, hvilket er rigtig smart, men jeg tænker denne funktionalitet findes i de fleste backends i dag. Funktionen mister dog lidt sin værdi når man flere gange får optaget på en kanal der ikke er opdateret og man får 5gb med sort skærm :) Tak for input.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan finde en fin oversigt for Kodi TV backends her:
http://kodi.wiki/view/PVR_recording_software Tror dog ikke du finder nogen der automatisk kan vedligeholde kanalopsætning. Selv har jeg i flere år anvendt TVheadend installeret på min NAS. Det har fungeret virkeligt stabilt og integrerer godt med Kodi som er installeret på Radpberry Pi. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |