|
Inputs til projektor setup |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skiftede en BenQ Dlp W1300 ud til fordel for Epson TW6600 og kan kun sige, at den er i en helt anden liga på alle punkter.
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
Boffer24
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er denne model
http://www.elitescreenshop.com/CineTension2-Series-Projector-Screen-p/te100hw2.htm |
||
tha_crow
Bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den ser god ud, men tror den har for lidt dropdown til at den kan passe til min stue, desværre
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er der saftsusemig ikke nogen god chance for! Hvad er det med visse Recorderbrugere og trangen til at anbefale noget der er dårligt? |
||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter min erfaring kan det sagtens være rigtigt at en hvidmalet væg er lige så god som et billigt hvidt lærred. Jeg har haft et der var åbenlyst dårligere end en nymalet hvid væg. Ud fra hvad jeg har set af lissaus lærreder ville jeg ikke lægge hovedet på blokken over om de er bedre end end en glat hvid væg. Jeg har set begge mange gange og IMO er forskellen i bedste fald beskeden. Den primære forskel er at der er ramme på en lærred-løsning. På recordere bliver der IMO lige så tit opfordret til at købe dyre overflødige produkter, som der bliver anbefalet at købe billigt. Bare se nærværende tråd. Hvorfor overhovedet tale om et Chief beslag når en simpel hylde er nøjagtig lige så godt. Redigeret af Trumle - 22-Maj-2015 kl. 07:52 |
||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det burde den også - prisen afspejler forhåbentlig kvaliteten, og en TW6600 koster 60 % mere end en W1300
|
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
som flere skriver så hellere benytte en DIY løsning med en hvid væg og en ramme omkring end et billigt lærred..!!!!
har haft en del billige lærreder hjemme ( incl. Elite Screens ) og hver gang har væggen eller et lagen vundet..!! de billige lærreder er simpelthen så ujævnt lavet og alle dem jeg har prøvet har haft enten "glimmer effekt", tydelig struktur eller hotspotting i billedet... kører nu med en DIY løsning med 2 lag stræklagner og det slår på alle punkter samtlige lærreder ( i 5.000,- klassen ) jeg har haft hjemme, og det har kostet mig under en 500,- mand. Redigeret af strecker - 22-Maj-2015 kl. 08:11 |
||
tha_crow
Bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for råd vedr. lærred. Men et fastramme lærred er ikke en mulighed - se billede af min stue længere oppe i denne tråd.
Da jeg har en søn på vej (termin om 6 uger), så har jeg ikke uendelige penge at smide efter det "perfekte" setup. Derfor kan jeg godt acceptere at, noget af udstyret bliver købt nu fra mellem/lav klassen i følge entusiasterne herinde, men man kan jo altid spare op og købe noget bedre inden for en overskuelig årrække. Så jeg vil starte ud med en "ok" løsning nu, og skifte de dele jeg selv mener ikke er tilsvarende til mine krav/forventninger - om et par år :-) Redigeret af tha_crow - 22-Maj-2015 kl. 09:34 |
||
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har en meget hvid stue og du skal være opmærksom på at det vil signifikant påvirke det sortniveau du kan opnå også selv om du mørklægger totalt. Bedste løsning er at male stuen mørk, men hvis det ikke er muligt så bør du opverveje om et hvidt lærred er det rigtige valg. Du vil formodentlig have stor glæde af et "ambient light rejection" lærred men de er normalt relativt dyre. Det er læreder som Draper React 3.0, Elitescreen cinegrey 5d, DNP supernova; Screen Innovation black diamond eller Slate etc.
Der er én herinder der tilsyneladende vil sælge et brugt DNP Supernova Flex Classic 100: Det er sådan et du har brug for. Hvis ovenstående lærreder er for dyre så overvej et gråt lærred eller et "high gain" retro reflektivt lærred som Da Lite High Power: Retro reflektivt betyder at det sender lyset tilbage til kilden og du skal derfor helst side i nogenlunde samme plan som projektoren. Betragningsvinklen er lille men det afviser ambient light ret effektivt og buler og ujævnheder i læredet er væsentligt mindre synligt end på et gain 1.0 hvidt lærred. Du skal også bruge en projektor med høj lysstyrke ligesom den Epson du kigger på - Panasonic PT-AT6000E er også et oplagt valg med masser af zoom og lensh shift, desuden relativt støjsvag og den har en sensor der måler lyset i stuen og justerer billedet derefter - det vil du have gavn af i din lyse stue. Den er på tilbud til 12.000 kr. hos: Mvh |
||
Bruger udmeldt 35
Funktioner
Tak(0)
|
|
en anden og meget billigere løsning er at tage et glas fra et sæt solbriller og sætte foran projektorlinsen, så kommer der ikke så meget genskin fra væggene og billedet bliver mere mørkt..
|
||
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Solbrilleglas dæmper bare den lysstyrke du har betalt for og ikke nødvendigtvis ligemeget ved alle farver.
Lysdæmpende linser er noget du bruget hvis din projektors lystyrke er for høj til dit rum og lærred - eksempelvis i en lyskontrolleret hjemmebiograf. I stedet for solbrilleglas er det smartere med et gråt lærred og høj lysstyrke på projektoren. Mvh
|
||
Bruger udmeldt 35
Funktioner
Tak(0)
|
|
indlægget var faktisk ment som en joke
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |