|
Inspiration til evt. nyt setup søges..... |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-April-2020 kl. 08:57 |
|
Hej, jeg ser i dag (stadig) TV via kabelTV (YouSee) på et halv-gammelt Panasonic plasma TV (som i min optik stadig giver en bedre oplevelse end de nyeste modeller på Panasonic......). Jeg har så en SageTV-server og 2 HD300 extendere, som bruges til at optage programmer og afspille det optagede og også til at afspille alle vores DVD'er, som ligger på vores NAS (i VOB-format) - det fungere egentlig fint, og både kone og ungerne kan let finde ud af det.Hvis vi f.eks. skal se Netflix så er det direkte via TV'et, som har et par enkelte apps, men ikke mange og der er nok ikke kommet opdateringer i flere år. TV'et understøtter også DR-online, som også bruges en del. Hvis vi f.eks. skal se noget i YouSee-appen, så foregår det via en ChroneCast. Hvis vi en sjælden gang skal afspille en fysisk DVD/BD så klarer Playstationen dette. Jeg har overhovedet ikke fulgt med de seneste år, så jeg har ingen anelse om, hvorvidt der findes simplere og smartere alternativer. Jeg er lidt bange for, at mine HD300 ikke har uendelig levetid, og efter Google, i sin tid, købte SageTV og kasserede hele projektet, så er det ret begrænset med muligheden for at købe nye og så er der jo heller ikke kommet opdatering i laaaaang tid. Kan et helt alm. TV i dag klare det hele? Jeg vil gå ud fra, at et nyt TV har alle de apps der skal bruges (er YouSee-appen egentlig også med, så ChromeCast kan kasseres?). Så behovet for Netflix, DR-online vil nok kunne dækkes der (ligesom nu) Vil det også kunne vise mine VOB-film? Og billeder der ligger på NAS? Kan det også optage, hvis man smider en lille SSD på? Jeg er som sagt ret glad for mit gamle Pana-TV, så findes der andre løsninger, hvor TV ikke skal udskiftes? Hvis jeg så evt. vil gå skridtet videre, og opsige mit TV-abonnement, og så bruge pengene på f.eks. TV2Play og andet (eller købe Telmore Play har det meste er med), vil jeg så stadig være dække ind, eller skal der så andre ting med i overvejelserne? Forslag, idéer m.m. modtages med kyshånd.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Til det du beskriver ville jeg købe nyt tv gerne et oled da det har et bedre billede end plasma og LCD. Også købe en et Shield tv eller Apple tv. Shield tv køre med Android tv, som er et særskilt system så alm. Android apps er ikke at foretrække, men der er mange apps bygget til Android tv. Den eneste der mangler i Danmark er drtv men den er på vej. Den har indbygget Chromecast i. Apple tv har alle danske apps, har ikke Chromecast.
Et tv bliver ikke så ofte opdateret, så jeg vil anbefale dig en Media boks alá Shield tv eller Apple tv. Jeg kører selv med begge to. Shield til at se mine egne rippede film, æder alle formater. Mens dr og Netflix klares via Apple tv |
||
![]() |
||
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
|
Ja - sad faktisk og kiggede lidt på AppleTV-kassen, men den kan, så vidt jeg kan se, ikke afspille mine VOB-film.... Det vil tage måneder/år at konvertere alle mine DVD-film.... Det er sådan umiddelbart det eneste minus jeg kan se. Kan AppleTV også optage programmer? Der findes også flere generationer af AppleTV - er det bare den nyeste man skal gå efter? Hvis jeg kan undgå at skifte TV, så er det klart at foretrække, da det jo er en ret stor udskrivning..., men det er vel heller ikke nødvendigt?
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Med appen Infuse på Apple tv kan man spille det meste fra en NAS.
VOB filer er ikke nævnt specielt, men er det ikke DVDMEDIA? Apple tv kan ikke optage. Jeg har heller ikke savnet at optage efter jeg har fået Apple tv. Der er jo et hav af tjenester, så der altid er noget at se. EDIT: Infuse kan afspille VIDEO_TS, og det indeholder jo VOB filerne. Men jeg har ikke prøvet.
Redigeret af Brixen - 12-April-2020 kl. 11:02 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Det er ved at være en del år siden jeg konverterede min DVD til VOB - jeg mener, det er lossless - så film fylder det samme som på DVD. Det kan godt være, at det hedder DVDMedia - det er jeg ikke 100-meter mester i - Filmen ligger i hver sin folder, med en VIDEO_TS og en AUDIO_TS sub-folder. Mht. optagelse, så er det hvis man f.eks. ikke har TV2play, og der så kommer noget på TV2 man ikke lige kan se realtime, men gerne vil optage - jeg mener dog, at mit nuværende TV kan klare en disk og så kan der optages direkte. Kan det virkelig passe, at nyeste AppleTv-kasse er fra 2017? Det er 4k-modellen - Apple plejer da ellers at komme med nye hardware-udgaver af alt andet, på årlig basis... VIDEO_TS
Read more: https://www.movavi.com/learning-portal/top-5-ways-to-play-vob-files.html © Movavi.com |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
|
Det er vidst kun telefonerne der kommer i nye udgaver en gang om året..... Klaus
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Shield tv kan afspille vob filer via app'en kodi. Nej de kan ikke optage men det er ikke nødvendigt når de ligger på nettet på Dr og sådan steder
|
||
![]() |
||
|
Njaa.... Synes nu også der kommer nye iPad-modeller næsten hvert år. Tænker bare, at 2017 er ved at være halv gammelt teknologi, men jeg kan også læse, at man forventede en Apple TV 6 i efteråret 2019, så mon ikke snart der er en ny på vej.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
|
Det er ikke alting DR sender der er frit tilgængeligt på DRTV app/nettet. Klaus
|
||
![]() |
||
|
VLC på ATV4 kan spille VOB filer
Optage, det er der ikke rigtigt nogle bokse der kan længere. Klaus
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4823 |
|
Hej. Jeg kender to muligheder for optagelse af TV udsendelser, alt efter om man har TV2 Play eller ikke. Den ene er en DVB-T2 boks, som f.eks en Dreambox DM 525. Her er en anmeldelse: Den anden er en Windows enhed/PC. Jeg bruger selv programmet TV4Ever, som er en udvidelse ( expension ) til Chrome browseren. Men den 27/3 skriver TV4Ever at 'TV 2 Play has switched to a new format that TV4Ever cannot record yet'. Men DR og andre virker stadig. I begge nævnte muligheder, kan man bagefter flytte filerne, og afspille dem på andre enheder. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-April-2020 kl. 12:36 |
||
![]() |
||
|
Tak for alle indspark - jeg tror, at det bliver Apple TV - det er nok det der har den største WAF, og så virker det som om, at den kan klare det jeg er på jagt efter. Da mit nuværende setup egentlig virker ok, så tror jeg, at jeg venter til Apple Tv 6, der, ifølge flere rygter skulle få release i løbet af foråret + lidt Covid19 forsinkelse....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |