|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
DVolder ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 10-December-2007 kl. 13:19 |
Jeg har uden held forsøgt at installere Twonky på Synology 107+ 128 mb. Er der nogen der har en step by step vejledning??? Jeg har åbnet for Telnet og oprettet mappen public i rodden. Herefter installeret twonky vha. nassetup.exe. Jeg får besked om, at programmet er installeret. Ved nærmere gennemgang, kan jeg dog se at installeringen ikke er korrekt. Se billedet (kopieret fra http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?t=3980): Er der nogen der kan hjælpe? Beskeden på ovenstående link er måske løsningen, men jeg kan ikke navigere via telnet. Jeg har derfor behov for en step by step vejledning. |
|
![]() |
|
Pawnee ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Jeg har også samme NAS. Dvs havde, for efter 10 dage gav den op. Jeg har mistanke til strømforsyningen, men hele pakken blev sendt retur til Proshop den 5. december. Jeg havde også lidt problemer med Twonky, men efter at have kørt installations programmet 5-7 gange med forskelligt password lykkedes det. Jeg tror man skal vente med at skifte password til alt er oppe at køre. Jeg kan desværre ikke komme med mere info lige nu, men måske senere hvis jeg skal starte forfra når pakken kommer retur. Hvis du i mellemtiden får lave en step by step vejledning må du gerne poste den her. mvh Pawnee |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Den skriver jo fx., at /etc/rc.local ikke findes.
Jeg ville prøve at finde mapperne i en telnet-session. Det kan gøres ved at browse sig frem til dem. cd /volume1/public/twonkyvision bringer dig frem til en mappe. Med dir kan du se indholdet. Hvis mapperne ikke svarer til det, der forventes, kan nye mapper oprettes således: mkdir /volume1/public/twonkyvision Venligst Søren |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Jeg havde noget der ligner på en DS106J. Som stardard skal man ikke indtaste password for at komme ind i opsætningsmenuen til Synologien, kun et username. Når man indstallerer Twonky, bliver man bedt om et password, man kan godt lade være med at indtaste et og alt ser ud til at gå godt bortset fra at Twonky ikke bliver installeret korrekt. Man er derfor nød til først at aktivere password protection på Synologien og derefter installere Twonky. //jm |
|
![]() |
|
DVolder ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hej Breddam og andre Mappen /volume1/public/twonkyvision findes, men det er ikke her filen rc.local skal findes. Den skal findes i en mappe i rodden der hedder etc. I denne mappe har jeg filen rc.network og en fil der blot hedder rc. Jeg kunne måske blot rename sidstnævnte fil? Hvordan gør jeg i givet fald dette? Umiddelbart tror jeg filen er en del af styresystemet, pga. placeringen. Ved du hvad fejl 113, 135 og 156 er, eller hvordan jeg kan finde ud af det? Jeg har indtastet password under installationen. |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Det har vel ikke noget med at man skal været logget på som "root" for at få at have superuser rettigheder, så vidt jeg husker skal man angive "root" som username og bruge det almindelige password. Har du prøvet at kigge på Twonkys forum om der skulle være noget der ? //jm Redigeret af j_mil - 11-December-2007 kl. 21:03 |
|
![]() |
|
![]() |
JM - DU ER GENIAL... Programmet er nu installeret uden problemer. Jeg tænkte blot at root svarede til admin. Jeg har jo ikke nogen bruger der hedder root, derfor gav det ingen mening for mig at anvende root som bruger. Fremover tager jeg brugervejledninger mere bogstavlige... Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Quest ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Af nysgerrighed og fordi jeg selv har en SYNOLOGY - hvad er ideen med at installere TWONKY?
|
|
Walk slowly; drink lots of water
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Twonky kan streame musik og film til UPnP-kompatible klienter.
& det gør den bedre end nogen anden medieserver ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
fuldfart ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Hvis man installerer Twonky på et kørende san, slettes alle filerne så ...altså, starter man forfra ? Mvh.- John |
|
![]() |
|
![]() |
Hej John,
Det er kun Twonky, der bliver installeret/opdateret. Din musik slettes ikke, hvis det er det, du mener ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Det sorte får ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Synology 107+ fungerer jo i forvejen som UPnP server, så hvad er fidusen ved at installere Twonky? |
|
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |