recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Installation af Twonky på Synology 107+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInstallation af Twonky på Synology 107+

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DVolder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Installation af Twonky på Synology 107+
    Sendt: 10-December-2007 kl. 13:19

Jeg har uden held forsøgt at installere Twonky på Synology 107+ 128 mb. Er der nogen der har en step by step vejledning???

Jeg har åbnet for Telnet og oprettet mappen public i rodden. Herefter installeret twonky vha. nassetup.exe.

Jeg får besked om, at programmet er installeret. Ved nærmere gennemgang, kan jeg dog se at installeringen ikke er korrekt. Se billedet (kopieret fra http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?t=3980):

Er der nogen der kan hjælpe? Beskeden på ovenstående link er måske løsningen, men jeg kan ikke navigere via telnet. Jeg har derfor behov for en step by step vejledning.

Til top
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 10:02

Jeg har også samme NAS. Dvs havde, for efter 10 dage gav den op. Jeg har mistanke til strømforsyningen, men hele pakken blev sendt retur til Proshop den 5. december.

Jeg havde også lidt problemer med Twonky, men efter at have kørt installations programmet 5-7 gange med forskelligt password lykkedes det. Jeg tror man skal vente med at skifte password til alt er oppe at køre. Jeg kan desværre ikke komme med mere info lige nu, men måske senere hvis jeg skal starte forfra når pakken kommer retur.

Hvis du i mellemtiden får lave en step by step vejledning må du gerne poste den her.

mvh Pawnee

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 13:25
Den skriver jo fx., at /etc/rc.local ikke findes.
Jeg ville prøve at finde mapperne i en telnet-session. Det kan gøres ved at browse sig frem til dem.

cd /volume1/public/twonkyvision bringer dig frem til en mappe. Med dir kan du se indholdet.

Hvis mapperne ikke svarer til det, der forventes, kan nye mapper oprettes således: mkdir /volume1/public/twonkyvision

Venligst
Søren
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 17:33

Jeg havde noget der ligner på en DS106J. Som stardard skal man ikke indtaste password for at komme ind i opsætningsmenuen til Synologien, kun et username. Når man indstallerer Twonky, bliver man bedt om et password, man kan godt lade være med at indtaste et og alt ser ud til at gå godt bortset fra at Twonky ikke bliver installeret korrekt. Man er derfor nød til først at aktivere password protection på Synologien og derefter installere Twonky.

//jm

Til top
DVolder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Den skriver jo fx., at /etc/rc.local ikke findes.
Jeg ville prøve at finde mapperne i en telnet-session. Det kan gøres ved at browse sig frem til dem.

cd /volume1/public/twonkyvision bringer dig frem til en mappe. Med dir kan du se indholdet.

Hej Breddam og andre

Mappen /volume1/public/twonkyvision findes, men det er ikke her filen rc.local skal findes. Den skal findes i en mappe i rodden der hedder etc. I denne mappe har jeg filen rc.network og en fil der blot hedder rc. Jeg kunne måske blot rename sidstnævnte fil? Hvordan gør jeg i givet fald dette?

Umiddelbart tror jeg filen er en del af styresystemet, pga. placeringen. Ved du hvad fejl 113, 135 og 156 er, eller hvordan jeg kan finde ud af det?

Jeg har indtastet password under installationen.

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 20:54

Det har vel ikke noget med at man skal været logget på som "root" for at få at have superuser rettigheder, så vidt jeg husker skal man angive "root" som username og bruge det almindelige password. Har du prøvet at kigge på Twonkys forum om der skulle være noget der ?

//jm

Redigeret af j_mil - 11-December-2007 kl. 21:03
Til top
DVolder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Det har vel ikke noget med at man skal været logget på som "root" for at få at have superuser rettigheder, så vidt jeg husker skal man angive "root" som username og bruge det almindelige password. Har du prøvet at kigge på Twonkys forum om der skulle være noget der ?

//jm

JM - DU ER GENIAL...

Programmet er nu installeret uden problemer. Jeg tænkte blot at root svarede til admin. Jeg har jo ikke nogen bruger der hedder root, derfor gav det ingen mening for mig at anvende root som bruger. Fremover tager jeg brugervejledninger mere bogstavlige...

Tak for hjælpen.

Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 22:02

Af nysgerrighed og fordi jeg selv har en SYNOLOGY - hvad er ideen med at installere TWONKY?

Walk slowly; drink lots of water
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 22:20
Twonky kan streame musik og film til UPnP-kompatible klienter.

& det gør den bedre end nogen anden medieserver

Venligst
Søren
Til top
fuldfart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 10:59

& det g�r den bedre end nogen anden medieserver

Venligst
S�ren

Hvis man installerer Twonky på et kørende san, slettes alle filerne så ...altså, starter man forfra ?

Mvh.-
John
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 11:26
Hej John,

Det er kun Twonky, der bliver installeret/opdateret. Din musik slettes ikke, hvis det er det, du mener 

Venligst
Søren
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 11:30

& det gør den bedre end nogen anden medieserver

Venligst
Søren

Synology 107+ fungerer jo i forvejen som UPnP server, så hvad er fidusen ved at installere Twonky?

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu