|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() Sendt: 26-Juli-2009 kl. 07:50 |
Hej Jeg har et problem når jeg installere xp når jeg kommer til hvor jeg trykker på enter tasten så kommer den med en fejl at den ikke kan finde nogle harddisk. Det er en acer extensa 5520 med vista forinstalleret. mvh |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
kunne det tænkes at harddisken er død? nu er harddisken nok en S-ata disk og hvis du bruger en gammel XP (præSP2!) så kan den så vidt jeg husker ikke installere direkte på en s-ata-disk uden at have en diskette med driverne. (og ja - det er hardcoded ind i systemet at det skal være diskettedrev! så man er på spanden hvis der ikke er et drev i -dvs vi alle er på spanden da de jo ikke længere bliver bygget ind)
den eneste måde du så kan gøre det på er at lave din egen cd med driverne indbygget - gå ind på nliteos.com og følg de guides der er. Så kan du også samtidig smide alle servicepacks på, og så skulle det kunne lade sig gøre. bare af nysgerrighed - har du fundet samtlige XP-drivere til maskinen? Gør det inden du overhovedet går videre. de kan indkorporeres direkte i den CD du laver hvis det er! |
|
![]() |
|
S.E.D.L ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Prøv at gå ind i Bios ved at taste F2 under opstart ,find SATA MODE og skift fra AHCI Mode til IDE Mode ,så burde XP installere uden prob.
Du skal nok lige på nettet og finde Drivere til GFX - Lydkort - Netkort osv. der kan køre under XP Redigeret af S.E.D.L - 26-Juli-2009 kl. 08:49 |
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
Takker for dit svar. Hd er ikke død da jeg køre vista nu Men syntes den er ekstrem langsom den bliver kun brugt til Internet Ja jeg bliver nok nødtil at lave en xp skive med sp2. Det med driver til xp har jeg ikke helt styrpå så jeg starter nok med at fjerne unødvendig programmer for at se om det kan ændre noget på hastigheden. mvh |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Scaleo30 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Dine hardisk er en sata 2? og det understøtter xp ikke.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Der er et link her til hvilke programmer du kan fjerne:
http://www.blackviper.com/ Start med denne side: http://www.blackviper.com/WinVista/supertweaks.htm Så skulle du gerne få en hurtigere pc. Kig også her, hvis du har fyldt din pc med såkaldte vidunder programmer, som HijackThis, Combofix, Superantispyware, Malwarebytes, Comodo firewall, o.s.v.: http://jravn.dk/?p=141 Det er en ret god vejledning til at gøre pc'en sikker ved hjælp af software restriction policy. Hvis du vil bruge Jesper Ravns vejledning, skal du ikke disable User Account Control i den første vejledning. Redigeret af Brixen - 26-Juli-2009 kl. 09:32 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
S.E.D.L ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Scaleo30
Sata 1 - 2 understøttes fint i XP kræver bare en driver ,som skal bruges under install af XP ,men hvis han sætter den til Ide mode i bios er det iøvrigt uden betydning... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |