recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Installation i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInstallation i nyt hus

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 22:15

RealME - se det var noget jeg kunne bruge - super indlæg

Så det vil sige at med et par netkabler ud over antenne kabler i hvert rum er jeg ok dækket ind?

Central rum til server etc. bliver på sigt kontoret da vi får teknik rum samlet ude i udeskuret i carporten - der er jeg ik umiddelbart tryg ved at skulle have det helt dyre grej stående.

Synology disk-station - har jeg læst om for længe siden, der klagede folk over overførelses hastigheden - følger du det som et problem?

Hvordan styrer du din filserver i de andre rum, extender?

Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Så det vil sige at med et par netkabler ud over antenne kabler i hvert rum er jeg ok dækket ind?

Synology disk-station - har jeg læst om for længe siden, der klagede folk over overførelses hastigheden - følger du det som et problem?

Hvordan styrer du din filserver i de andre rum, extender?

Ja - men husk endelig at lægge kablerne i kabelrør, så du evt kan skifte - og lad være at pakke dem for hårdt - flexrør koster jo "intet"

Filserveren er SÅ hurtig - faktisk ligger alle vores filer der, film, fotos musik, og dokumenter lægges der i backup.
Så har jeg en extern HD hos naboen, som jeg tager backup af serveren til.
Filserveren kan styres fra en hvilken som helst PC via browseren og der kan sættes rettigheder til hver enkelt bruger. Filerne kan også tilgåes fra internettet!

Når jeg foreslår et centralt serverrum - ja er det i mit tilfælde bare et overskab i gangen på 50x50 cm og med udluftning.

Redigeret af RealMe - 24-August-2006 kl. 08:24
RealMe

TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 10:55
Ok - regner med at få smidt nogle 20mm rør i - så skulle der gerne være lidt plads
Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Ok - regner med at få smidt nogle 20mm rør i - så skulle der gerne være lidt plads

Jeg har lagt 20mm til LAN-kabler og 16mm til antenne+telefon

Prøv at teste på forhånd med at føre x antal kabler ind i røret  - man undres over hvor meget runde kabler fylder.......og de skal gerne glide let
RealMe

TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu