|
Installere ML fra Mavericks? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Numbers pages og keynote kan jeg hente gratis. Men er det så værd at ofre 99kr på iPhoto ? |
||||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||||
![]() |
||||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|||
Takker Brixen.
SilverLine: Hvornår er din Mac fra? Jeg ved at alle Macs købt i 2013 vist nok får mulighed for at hente dem gratis. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Jeg ved bad min første MacBook Pro fra 2010 havde Snow Leopard med sig og der i blandt iLife 09 hvor iPhoto også var med. Så købte jeg Lion, og programmerne fulgte med mig gratis. De fulgte også med gratis da jeg opgraderede til Mountain Lion. Da jeg så hentede Mavericks, kunne jeg hente bl.a. iPhoto og iMovie under "Køb" men nu som iLife 11 (de nye ikoner). Det underlige er at jeg har aldrig købt programmerne, så hvorfor de ligger under Køb det ved jeg ikke. Nogle der kan svare på det? Det er dog en iMac fra Late 2013, så jeg ved at programmerne er gratis. Jeg synes bestemt iPhoto er 99 kr. værd, specielt når du får sat dig ind i det og lavet forskellige albums osv. Hvis ikke jeg havde fået det gratis så havde jeg også købt det. |
||||
|
||||
![]() |
||||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|||
Det er en late 2012 jeg har købt brugt. Men købt her i 2013 hos apple Computeren var stort set ikke brugt, og da jeg tændte den var der ML på, den ville starks opdatere til Mavericks, som var det første jeg foretog mig på computeren. Måske det kan være derfor på en eller anden måde ? Bare sjovt at i app store, ude til høre, under kolonnen "Top free" ligger, ud over mavericks, pages, keynote og numbers, også iMovie samt iPhoto, men holder jeg musen hen over, står der 99kr. Også mærkeligt at under fanen "køb" ligger mavericks, men i stedet for at den står som "installeret", står der "hent". Men jeg har hentet den, og jeg køre det somsagt. Det var ikke for at hugge din tråd, men kunne være du vidste noget :-)
Redigeret af SilverLine - 31-December-2013 kl. 11:38 |
||||
|
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|||
Sådan der min dock ud: ![]() EDIT: det ser noget småt ud herover. Prøv dette link i stedet:
Redigeret af Brixen - 31-December-2013 kl. 11:39 |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
|||
Dumt spørgsmål sikkert. Men jeg er ny i OS x verdenen. Er det meget normalt at man kun har ikoner liggende i docken ? Synes aldrig jeg ser nogen, der har ikoner , genveje mm liggende på selve skrivebordet. Er det for ikke at ødelægge det flotte skrivebords billede eller
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|||
@SilverLine: Programmer jeg bruger meget ligger i docken. Andre programmer finder jeg i Spotlight søgefeltet. Fx Diskværktøj og Aktivitetsovervågning.
Jeg har da en del ikoner på skrivebordet. Det er genveje til hjemmesider eller dokumenter, jeg kun skal bruge et par dage, og så bliver de slettet igen. Lige nu ligger der bl. a. en pdf fra betalingsservice og venter på at det bliver 1. januar, så jeg kan annulere en betaling :-) |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|||
Hold da op en gang rod i den dock. Hvor er jeg glad for min simple og overskuelige startmenu i Windows.
Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
I min verden er toget sku kørt for windows
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af SilverLine - 31-December-2013 kl. 13:46 |
||||
|
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Jeg bruger skjult dock automatisk og eller Launchpad
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|||
Ladiesman217 - seriøst? du milde for en omgang!!!! - prøv at lære tastaturgenvejen til søg udenad. (min hedder cmd+space) og så start med at skrive de første bogstaver i den applikation du vil køre - man vænner sig ret hurtigt af med at bruge launchpad, dock og alle mulige andre måder. Den lærer nemlig af ens vaner. - desuden kan man også bruge den som lommeregner. (bare skriv = og det du så vil udregne. - vupti - så giver den selv svaret :) en af de ting jeg rent faktisk snakkede med nogle MS gutter om på et tidspunkt. hvorfor i al vide verden kan man ikke bruge søgefunktionen til det frem for den tåbelige lommeregner de har bygget som app.)
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg bruger også Spotlight søg ret meget. Grunden til at jeg har så meget i docken er at det er let at starte 3-4 programmer dér, som skal bruges på én gang. |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Ladiesman217, det med din dock vil jeg nu tage stille og roligt, jeg har faktisk selv endnu flere. Man finder hurtig selv sin egen måde at tilgå sine programmer, jeg kan nu ikke selv se problemet med at have en fyldt dock og slet ikke når den kan skjules, nogen kan sågar lig at have sin dock lodret. Ligeleds har jeg har også kun de programmer jeg bruger installeret, og ligeleds er kun de benyttede sprogpakker installeret, 1TB PCIe disk bliver jo hurtig fyldt.
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |