|
Installere SSD i desktop og bruge HDD som lager |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
PeterDKM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den samsung 850 bliver du glad for :) du kan dig også overveje kingstons. Knap så hurtige men jeg tror ikke man mærker forskel.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
sidst jeg prøvede og klone en disk på 500gb ned på 120gb kunne det ikke lade sig gøre, der stor der direkte at master skal være større end kilden
den 500gb disk var ikke fyldt men med 30gb data på så det interesante er hvad program der skal bruges hvis det kan lade sig gøre og gå fra større ned på mindre str
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Netop!
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
F eks hdclone: link Gratis version kan klone samme størrelse eller fra lille til stor. Basic kan “downsize” fra stor til lille. |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Takker, det link vil jeg tage et kig på.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Alternativt kan man altid partitionere den disk man kommer fra....
Klaus Redigeret af KlausDM - 11-Marts-2018 kl. 10:36 |
|
![]() |
|
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
Jeg gjorde det at jeg ikke klonede SSDen men satte den i og gjorde den til primær (C-drev). Det gør man ved at køre diskmgmt.msc (Diskhåndtering/Disk Management). Derefter en helt frisk installation af Win10 på den.
Det fungerer rigtig godt og man fylder ikke SSDen op med gammelt bras. Man har stadig den gamle HDD i maskinen som lagerplads, så man mister ikke noget af det indhold der er på den i dag. Når maskinen er oppe at køre, og boot fra SSD fungerer kan man evt. slette Windows systemområderne på den gamle HDD for at frigøre plads.
Redigeret af JBoysen - 11-Marts-2018 kl. 11:12 |
|
![]() |
|
formoder det er en ren win 10 du har og ikke opgraderingen man stadig kan hente, kan man under instaleringen så bestemme at mappen dokumenter skal rettes mod den "gamle" disk som skal bruges til dokumenter og billeder ?
husk og gå ind i en dos skærm og kør : msconfig og sæt den til det max antal cpu kerner du har i din cpu gøres under fanen > boot avancerede instillinger > antal processorer > 1-4 Redigeret af jetdirect - 11-Marts-2018 kl. 11:44 |
|
![]() |
|
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
Ved ikke om man kan pege et andet sted hen under installationen, men bagefter kan man pege dokumenter (c:\Users\brugerid\Dokumenter) til den gamle HDD:
|
|
![]() |
|
![]() vedr din gamle disk,bemærk der er et skjult område du ike får med, det kan ses og slettes inde under diskhåndtering og tillægges det andet plads på disken det kan gøres inde under : computer, højre klik > administrer > diskhåndtering
Redigeret af jetdirect - 11-Marts-2018 kl. 13:30 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvis Windows-installation er ældre end et par år, ville jeg lave en helt frisk installation af Windows på SSD'en og derefter manuelt overføre nødvendige data til SSD'en (hvis muligt med pladsen). Når alt er på plads og kørende, ville jeg formatere HDD'en og flytte udvalgte data til HDD'en (de data der fylder meget eller bruges sjældent).
jetdirect: Der er lidt modstridende informationer med funktionaliteten af dit "processor-trick" - hvor sikker er du på det? Der står en del steder, at alle processorer/kerner bruges som default og indstillingen udelukkende er beregnet til at begrænse dette. |
|
![]() |
|
jeg har opskriften fra microsoft og de må jo vide hvad de har med og gøre
her kan der mærkes klar forskel på 1 kerne eller 4 kerner på ssd ved ny instalation af en windows prøv der og tjek hvad den står på, næppe det fulde antal kerner man har i pc´n
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |