|
Installere Win 8 på hy hd efter defekt hd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-November-2016 kl. 15:36 |
Jeg har en ældre pc hvor harddisken er gået i stykker.
Den er med Windows 8, så der står intet serienummer under bunden. Har jeg mulighed for at sætte en anden harddisk i og installere Windows på den? Og hvad med serienummer til Windows??
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor defekt er harddisk, kan du boote på den? Hvis den kan starte op, kan Windows license key evt. læses ud med Magical Jelly Bean inden ny installation: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
Jeg har prøvet et par gange, men den reparerer sig selv de få gange den starter op.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Er det ikke bare at prøve med ny disk og køre installation og se om den finder license nummer af sig selv? (jeg har aldrig selv prøvet med license gemt i BIOS) ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Den kommer ikke i gang, har lige prøvet at køre recovery, men den går bare i sort.
Vil prøve om jeg har en disk liggende jeg kan prøve at installere på. Produktnøglen burde ligge på bundkortet ifølge Microsoft.
|
|
![]() |
|
Tmann ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2011 Status: Offline Point: 96 |
Hvis der er Win 8 på den så har du automatisk adgang til windows 10.
Du kan hente ISO eller installation på USB inde på microsofts hjemmeside. Når din PC så kommer på nettet vil den automatisk aktivere. Super nemt. Har gjort det tons vis af gange. :)
|
|
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900 Denon AVR-X6300H Reciever B&W 683 Fronter B&W HTM61 Center B&W DS3 Surround B&W ASW610XP Subwoofer Sony PlayStation 4 PRO Nvidia Shield TV |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Det er ikke længer gratis at opgraderer til Windows 10. Du skal stadig bruge en licensnøgle.
|
|
![]() |
|
FYI har jeg gjort det på maskiner ned til Win7.
Samt Win 8. Redigeret af Tmann - 01-December-2016 kl. 15:28 |
|
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900 Denon AVR-X6300H Reciever B&W 683 Fronter B&W HTM61 Center B&W DS3 Surround B&W ASW610XP Subwoofer Sony PlayStation 4 PRO Nvidia Shield TV |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Ja Win7 og Win8 har kunne gratis opgraderes. 1. Det krævede at pc'en blev opgraderet. Dvs Windows kører på pc og opgraderes eller at man har licensnøglen. Du kunne ikke bare tage en tom disk og inst. (det er jo heller ikke en upgrade). 2. Perioden for gratis opdatering er udløbet. Den udløb med udgangen af Juli. Du kan så stadig, hvis du har brug for hjælpemider. Men så skal man gøre noget specielt.
|
|
![]() |
|
Jeg har for under en måned siden kørt 2 maskiner op med en REN windows 10 pro på en bærbar som var født med Win 7.
|
|
Sony 85” KD-85XF8596
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |