recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - installering af windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketinstallering af windows 7

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tellos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: installering af windows 7
    Sendt: 11-Marts-2010 kl. 19:41
Hej venner

Jeg har fået anskaffet mig en beta udgave af windows 7, og vil meget gerne installere den. Det er sådan, at jeg har fået en stationær pc, hvor der bare skulle en harddisk i, den er sat i, og ser ud til at virke. Men når jeg kommer til den del af installationen, hvor den spørger hvor jeg vil installere den, kan installationen ikke finde min harddisk. Jeg kan dog godt gå ind browse harddisken, men den siger bare "No device drivers were found".

Jeg har prøvet at gå ind via command prompt og se om den kan finde den, og der er der ikke noget problem. Jeg har efterhånden også fået formateret harddisken(via command prompt) et par gange, men ligemeget hjælper det.

Jeg har en ide om, at jeg skal efter formateringen give harddisken et bestemt Label, men har ikke indtil videre kunne finde noget der virker. Når jeg går ind i "system recovery options" kalder den min harddisk for "unknown Local Disk".

Jeg har også prøvet at installere windows XP, men efter installationen kan den åbenbart ikke finde boot.ini og bliver ved med at genstarte.

Det var en lang smøre, men håber alligevel, at der er nogen der kan hjælpe mig videre, for jeg er efterhånden ved at være lost...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 20:11
Windows 7 beta lukker ned efter 2 timer fra 1. marts. Jeg ved ikke om den kan installeres mere.
Betaen er vel ikke værd at bruge tid på nu.
Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 20:17

Køb hellere en Win7 OEM basic eller Home Premium, så er du bedre kørende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tellos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 20:28
Tak skal I have :)

Har læst andre steder på nettet, at beta'en gælder indtil august.....

Men har ikke de store forventninger om, at det ændrer ved om installationen kan finde min harddisk !!??
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 20:34
Det tyder meget på et corrupt download. Prøv at downloade igen og brænde ud ved en lav hastighed ( med mindre du bruger usb)

Kører du raid kan det også have noget at sige.

(har selv lige haft samme fejl og jeg fiksede det ved at hente det igen)
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 20:34
Hej
Prøv chkdisk 
Eller prøv install win 98.....

MVH JAN Embarrassed
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 08:56
Hvordan er harddisken sluttet til? Hvis Windows har problemer med at finde HDD'en er det ofte fordi den er tilsluttet på en speciel måde - eksempelvis i et raid-setup. Men det harmonerer selvfølgelig ikke særlig godt med at du rent faktisk kan finde og bruge HDD'en via en kommandoprompt. Har du kigget på de BIOS indstillinger der har betydning for harddisken?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 11:53
Hvad siger dit bundkorts bios omkring harddisken. Er det en IDE eller SATA? Er den sat op i Raid? Hvis Raid, bruger du så den rigtige driver til at boote med?

Bios er et rigtig godt værktøj, hvis man har problemer.

Ydermere skal du måske lige oplyse, om det er en harddisk der har kørt andre steder, evt. et andet filsystem, formatsystem eller andet. Det kan (medmindre man ikke ønsker det), anbefales at low-level formattere en harddisk inden den flyttes til en anden maskine.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:49
Ny eller gammel PC ?

Måske noget sata driver ?   

Nogle ældre PC ´skal have opdataeret bios før det virker  ( skulle jeg på min eee1000H )

Måske defekt harddisk ?  prøv med en anden

Redigeret af hansie - 12-Marts-2010 kl. 12:51
Til top
Tellos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 18:00
I bios kan jeg let få sat harddisken som primær boot. Jeg har været nødt til at ændre rækkefølgen på boot'en, for at kunne boote fra en OS installation.
Der er en eller anden form for RAID setup på motherboardet, men har ikke vildt meget styr på hvad det er... Jeg har ikke de store oplysninger om computeren, fordi jeg har fået den af noget familie. Den er dog rimelig kraftig selvom den højst sandsynligt har et par år på bagen.
Så vidt jeg ved, er harddisken tilsluttet via SATA. Men tror efterhånden at der er sket en fejl på harddisken, så den ikke virker.

JEg har derudover ingen idé om hvordan jeg finder ud af hvilken driver jeg skal bruge til at boote fra harddisken, som "Kandersen" fortæller? Det lyder meget som det problem der nok først skal løses...

Vil rigtig gerne takke for de foreløbige svar her på tråden, det er godt at se :)
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 19:49
Har du prøvet at downloade det hele igen? for hvis at du ikke harddiske sat i raid og jeg vil mene at chancen er størst for at de ikke er sat i raid så er det med 90% sikkert et corrupt download.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 19:54
ah ja - hvis der er sat raid op i bios - så kræver den faktisk at driveren er installeret på HDD for at kunne boote - og det har du jo så ikke mulighed for at gøre da der ikke er installeret noget på den endnu.
hvis ikke der er andre diske i maskinen skal du i bios og fjerne raid. Hvis der er andre diske så unplug dem og prøv at starte forfra - men glem alt om at køre med betaen da den er udløbet! - køb hellere en home premium (som er den mindste man kan få lov at købe. Basic er iflg MS ikke mulig at købe sep. den kan kun være præinstalleret på eks.vis en netbook.)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu