recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Int. forstærker som effektforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Int. forstærker som effektforstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jmoeller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-August-2019
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jmoeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Int. forstærker som effektforstærker
    Sendt: 09-Maj-2021 kl. 18:25
Hej. Jeg har en NAD T785 receiver og en Thule IA350B int. forstærker som jeg bruger som effektforstærker (pre out på NAD til TAPE IN på Tule), men når jeg afspiller igennem NAD (med ITDAL fra PC/HDMI) synes ikke der er samme "knald" på  som hvis jeg afspiller udelukkende på min Thule igennem min Chromecast Audio (og TIDAL castet fra mobiltelefon).

Er der en indstilling eller andet jeg gør forkert?

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 20:47
Det kan være mange ting
1:afspilning via hdmi
Det er efterhånen mange år siden jeg har forsøgt at afspille musik via hdmi. Det lød simpelthen markant dårligere end når jeg afspillede via coax, selv om jeg ikke lige mente der var en teoretisk forskel så var lyden markant mere skarp via Hdmi

2:Eventuelle indstillinger på PC - Det ved jeg ikke hvordan du tjekker

3: bedre dac på chromecast end Nad - Heller ikke lige noget jeg ved alverden om

4: kan det skyldes at tapeindgangen har andet gain eller er anderledes end de andre indgange? Prøv at lav lyttetesten hvor du skifter mellem samme indgang til begge kilder

5: lav gain på Nads preout - hent en lydstyrkemåler app til din telefon, så du er sikker på lyden fra din kilder har samme styrke. 

6: Nad står ikke i pure direct eller source direkt, hvilket kan betyde den laver kvalitetsforringende signalbehandling som kan være dikteret at de lydindstiller der er kalibreret til surround




Redigeret af slumbert - 09-Maj-2021 kl. 20:53
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mol450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2021
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mol450 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2021 kl. 15:19
Jeg tænker det enten er din pc som ikke levere på samme niveau som resten, og/eller at din Thule forstærker giver bedre lyd, uden at du også sender signalet igennem din NAD. 

Jeg har selv koblet min surround receiver sammen med min intg. Forstærker på den måde du beskriver. Og jeg bruger udelukkende min intg. Forstærker under afspilning af musik.

Jeg tror det bedste resultat til musik er at koble direkte til din Thule. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu