|
Integration af sub/time aligning |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Argh ved nærmere kig er det vist kun den ved 175Hz der er en "ordentlig" 180 graders ;-) så det er sådan en du skal kigge efter.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
flere af sådan nogle tråde her
![]() |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Ja, det er skide godt og anvendeligt, tak!
Beklager alle de dumme spørgsmål, men kan du ikke lige forklare hvorfor det lige netop kun er den ved 175hz? For mig ser de temmelig ens ud.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ude til højre på grafen kan du se fasens grader. Og den ved 175Hz går fra -180 til +180. Det gør de andre ikke helt. I øvrigt tegner REW dem stiplet når det er 100% ude af fase.
|
|
![]() |
|
Det er muligt jeg vrøvler lidt, er ikke så skarp i det fase endnu. Jeg tror de er stiplet når det er et såkaldt 180 graders fasedrej.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
jo tættere fase kurven og respons spejlvendt. Jo tættere på 180 graders modfase...ikke ?
|
|
![]() |
|
Nej de skal ikke ens spejlvendt. Fasen skal være lodret midt i dippet, og dippet bliver jo aldrig lodret.
|
|
![]() |
|
jeg har aldrig kigget på fasen i rew ( syntes at den forvirrede ) Hvordan kan man så aflæse om der er tale om et mindre , eller stort fasedrej ? |
|
![]() |
|
Jeg ved godt hvordan en udfasning ser ud. Men jeg forstår ikke at aflæse den nederste graf
|
|
![]() |
|
Hvis du kigger der ved de 175Hz kan man se den nederste graf går lodret op og er stiplet. Det at den er stiplet betyder den går fra -180 til +180 grader(eller omvendt) på 0,0001 mikro nano sekund ;-)
Det at den så oveni købet er direkte midt i dippet fra den øverste graf fortæller os at det er en 99,8% perfekt udfasning. Bliver svært og få den på 100 %, ville kræve man kunne indstille delayet med usandsynligt mange decimaler;-) |
|
![]() |
|
vil det sige at den udfasning ved 65 grader faktisk ikke er særlig slem ? altså i forhold til den ved 175hz? det syntes jeg er interesant. Da de begge ser lige slemme ud på målt rum respons
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Tak for forklaringen
![]() Det skal jeg helt sikkert have nørdet i!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |