recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel CIR (IR modtager)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel CIR (IR modtager)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:54
Hvordan virker CIR med en Logitech Remote ? På præcis samme måde som en USB IR receiver ?
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 10:10
Jep, blot med den fordel at du kan tænde fra slukket tilstand mv., ellers helt som en R06 remote med IR modtager.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 12:19
Og uden usb "tendenser" min phillips usb modtaget virker en gang i mellem ikke efter s3 dvale, 1 ud af 50 gange måske, og den er tilsluttet soveværese htpc, så jeg gider ikke ændre noget. Reboot løser det.

Men cir virker hver gang, kan kun anbefales.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 16:30
Liver lige lidt op i denne tråd igen:

Jeg fik købt en CIR receiver og har kørt ganske fint, indtil for nylig.

Den ligger gemt bag et sort frontstof , og har kørt i over et år ganske fint.
Nu er den begyndt at drille voldsomt, og jeg kan kun få den til at reagere lejlighedsvis på mine tryk fra min Harmony One remote, når den er gemt bag stoffet.

Jeg sidder 2 - 2,5 meter væk fra den. Går jeg helt tæt på (10 - 40 cm) virker den helt fint gennem stoffet.

Det skal siges min Pioneer reciver også står bag samme stof, og der er ingen problemer.

Kan det være min CIR receiver som er blevet defekt lige pludseligt?
Hvad kunne det ellers være, jeg har ikke ændret på noget opsætningsmæssigt, men fra den ene dag til den anden blev den meget svær at ramme. Fjerner jeg frontstoffet kan jeg sagtens få hul igennem på 2 - 3 meter.

Håber der er nogle der har et par gode forslag.
Ellers kan det være jeg ender med at købe en Logitech Harmony Ultimate for at få glæde af RF i stedet, og ikke skal retningsbestemme når jeg skal bruge den i XBMC.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 17:19
3 forslag: Støvsug frontstoffet, skift batteriet og rens IR øjet med ruderens
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 17:29
Min Harmony er med genopladeligt batteri, så tror ikke det er noget problem.

Jeg har både renset min remote, og IR øjet så jeg er sikker på der ikke er noget snavs der.

Støvsuget mit frontstof har jeg dog ikke gjort, men det er da et forsøg værd :-)

EDIT: Nu er det støvsuget, uden nogen forbedringer.

Kan se at dioden altid registrerer når jeg trykker på remoten, dog virker det som om signalet ikke er helt kraftigt nok til at sende det videre ned til pc'en.
Så CIR modtageren registrerer stort set hvert tryk på Harmonyen, men kun 1 ud af 5 - 10 gange modtager pc'en signalet.

Redigeret af Skovbo - 16-Juni-2013 kl. 17:39
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Min Harmony er med genopladeligt batteri, så tror ikke det er noget problem.
Genopladelige batterier har også en "udløbsdato". F. eks, er jeg på tredje batteri i mine DECT telefoner. Køber dem i Batteribyen.dk, der er rimelige, og har fri fragt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 13:48
Det virker underligt, at det kun er min CIR modtager som har problemer, min receiver som står samme sted og mit tv modtager fint signalerne.

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 21:29
Hej
Jeg har ikke selv sådan en, men overvejer i stedet for min usb.

Kan man forlænge kabler på den?

Jeg har nemlig en totalt lydløs htpc/server - den står i bryggerset lige ved siden af stuenBig smile
Jeg har så trukket hdmi/usb ind i stuen.

mvh
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 01:17
Jeg graver lige denne tråd frem igen, da jeg er på udkig efter en CIR receiver. Men kan det virkelig passe, at den kun er til at opspore hos Inteset System? Den koster jo lige godt 120kr, hvilket jeg gerne vil betale, men det er jo udenfor EU, så jeg risikerer jo 160kr plus told og moms oveni, hvis den bliver opdaget.
Vil virkelig gerne finde en europæisk forhandler på den. Har pt. en USB receiver, men den kan jo selvsagt ikke tænde PC'en fra slukket tilstand.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 07:03
Jeg tog chancen da det eneste sted jeg kunne finde den, var på eBay. Jeg betalte ikke told eller mons, men chancen for det er tilstede.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 12:52
Hmm... Den her skulle være rigtig nok ikke? http://www.cohaus-berlin.de/shop/RC6-Infrared-Receiver/Internal-CIR-Infrared-Receiver-with-RC6-protocol-Model-CIR2-01::86.html?XTCsid=49fmkk19tguegcg8scbf5p4tb2

Godt nok lidt dyrere, men billigere end hvis den anden bliver taget i tolden.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu