recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel G45 Klar!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel G45 Klar!

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 12:12
Lækkert med et godt alternativ til AMDs 780G chipset. Det kunne da heller ikke varer ved at der kun var et rigtig godt HTPC chipset og at Gigabit var de eneste der kunne lave et ordentligt motherboard med det.

Forhåbenligt kommer der snart nogle gode reviews af G45 imod 780G i 1080p afspilning.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Nogen, der ved hvad den store forkromede forskel er på EM og VM modellen, som man kan finde på Asus kortet, der er linket til øverst.

Hvilken processor vil passe til disse nye G45 kort i HTPC sammenhæng når både behovet for 1080p afspilning og en passende lav strømregning skal tilgodeses?

VM har ikke bl.a. ikke firewire, HDMI, toslink og RAID.

T serien processorerne er Intels strømbesparende CPU'er og jeg ville da tro at de er gode nok til 1080p afspilning. De er dog temlig dyre iforhold til Intels andre CPU'er.

Pointen med G45 er jo at du ikke behøver den vilde processor da X4500 kan klare decodning af h.264 uden CPU overhead.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Pointen med G45 er jo at du ikke behøver den vilde processor da X4500 kan klare decodning af h.264 uden CPU overhead.

Det ved jeg godt, men jeg vil se en anmeldelse før at jeg udtaler mig omkring dens ydelse.
X3500 var jo ikke specielt imponerende pga. den manglede AVC hardware dekodning.

Redigeret af Corax - 06-August-2008 kl. 13:39
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

FullHD accelleration via DXVA 2.0 (DirectX 10) på Intel X4500.

DirectX 10 er jo kun for Vista, så jeg antager at hardware accelleration ikke kommer til at virke under XP....eller ??
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

DirectX 10 er jo kun for Vista, så jeg antager at hardware accelleration ikke kommer til at virke under XP....eller ??

Umildbart ser det ud til at harware acc. kun virker til MPEG-2 og VC1 under XP og H.264 kræver Vista (DX10).

Redigeret af Corax - 06-August-2008 kl. 15:12
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 20:04
jeg er da lidt nysgerrig efter at vide hvor der står at der ikke er understøttelse af h.264 dekodning i XP? Cyberlink har da annonceret fuld understøttelse af G45 chipsættet i powerdvd : http://www.cyberlink.com/eng/press_room/view_1723.html
men de skriver at der er fuld dx10 "oplevelse" på grund af shader 4.0 understøttelsen.

Hvad angår tilgængelighed så er der nok ikke meget på lager før omkring september. Lige pt er alle pcproducenterne forsinket med deres nye maskiner. Hvor de skulle have været tilgængelige hen over sommeren normalt, så er de pt skubbet til slut august/beg. september. Hvilket nok passer meget godt da Apple nok annoncerer nye modeller til september, og det sidste stykke tid har de faktisk været tilgængelige meget kort tid efter.

PS@ Corax  Du kan da ikke bruge en T-serie processor i et DG45 chipsæt! det er jo en sokkel 775 (også den nye dg45fc mini-itx). T-serien kan kun sidde i et gm45 (mobilt chipsæt) Den bliver nok ikke bare frit tilgængelig men med dg45 så er der vist heller ikke det store behov for det. Men vi mangler at northq laver en god lille vandkøling der kan komme i et mini-itx kabinet i stedet for en lav bred blæser.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

jeg er da lidt nysgerrig efter at vide hvor der står at der ikke er understøttelse af h.264 dekodning i XP? Cyberlink har da annonceret fuld understøttelse af G45 chipsættet i powerdvd

Ja, jeg glemte at skrive at Cyberlink og vist nok også MPC homecinema kommer til at understøtte det.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

PS@ Corax  Du kan da ikke bruge en T-serie processor i et DG45 chipsæt! det er jo en sokkel 775 (også den nye dg45fc mini-itx). T-serien kan kun sidde i et gm45 (mobilt chipsæt)

Godt der er nogen der er vågen når jeg selv sover. Jeg mente ellers at man godt kunne få T serien til 775 også.

PS: Velkommen til recordere.dk

Redigeret af Corax - 06-August-2008 kl. 20:26
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 21:29
takker. T-serien er ren mobil cpu, det samme gælder den nye p-serie (ekstra øko udgave :D = 25w's) Desktops kører E, Q (quad) og X (extreme)

Men jeg går og håber på at Apple endelig får deres mac mini opdateret til en x4500hd udgave. Jeg kan ikke forestille mig der er andre grunde til at den ikke har været opdateret siden sidste år. De har nok også opdaget at folk bruger den som mediecenter til tv'et i stor stil, og det er først nu man kan få en løsning i den størrelse som kan køre full hd bare nogenlunde ordentligt uden at skulle have ekstern blæser hen over maskinen.
Rent teknisk set skulle man med et G45 kunne tage en celeron og smide i, og stadig køre full hd uden problemer, men lad os nu se når de rent faktisk begynder at dukke op på lager, og folk begynder at teste helt vildt.

Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 13:21
Er der ikke andre bundkort på markedet, som har HDMI udgang, som kan overfører billede + lyd, samt onboard grafikkort, som kan håndterer 1080P, både fra et blu-ray drev, men også fra 1080P materiale i en mkv fx. uden der skal en syg cpu i ?
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Er der ikke andre bundkort på markedet, som har HDMI udgang, som kan overfører billede + lyd, samt onboard grafikkort, som kan håndterer 1080P, både fra et blu-ray drev, men også fra 1080P materiale i en mkv fx. uden der skal en syg cpu i ?

Nu ved jeg ikke 100% hvad en mkv er ... en container?!

men hvis man arbejder i lovligt distribueret materiale så er svaret masser, kig efter bundkort baseret på AMD 780 chipset

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/03/04/amd_780g_integra ted_graphics_chipset/1

780 er afløseren til 690.....

Nvidia har også noget men der kan jeg ikke lige ryste noget ud da jeg primært følger AMD (ATI) som altid har siddet på dette marked.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Nu ved jeg ikke 100% hvad en mkv er ... en container?!

men hvis man arbejder i lovligt distribueret materiale så er svaret masser, kig efter bundkort baseret på AMD 780 chipset

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/03/04/amd_780g_integra ted_graphics_chipset/1

780 er afløseren til 690.....

Nvidia har også noget men der kan jeg ikke lige ryste noget ud da jeg primært følger AMD (ATI) som altid har siddet på dette marked.

Ja mkv er en container, som kan indeholde billede, lyd, tekster osv. og det ikke kun en container, som bliver brugt til ulovligt materiale. Jeg optager selv i HD og gemmer det hele i en mkv container, da jeg laver amatør film :)

Jeg har bare lovet og bygge et media center til min gamle far og det skal ikke være noget fancy noget. Så det optimale ville være et bundkort, men HDMI, som overfører både billede og lyd, uden der skal laves alt muligt. Skal bare have et bundkort, som har brug for en cpu + ram + disk, og noget strøm og så spiller det, uden det bliver for dyrt :) og der virkede G45 bare som en super løsning også da jeg hælder mere til en intel cpu fremfor en amd.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 15:16

Hvad er en syg cpu?

Hvor meget vil du give for cpu'en?, de koster jo ikke så meget idag, man kan jo få en "SYG" Cpu for lidt over 1000 kr.(E8400) det er da det billigste nogensinde så vidt jeg ved..

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu