recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel G45 Klar!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel G45 Klar!

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 09:58
Mere information om Intels G45 mobos:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14326709
(tråd om mini-ITX udgaven med link til micro-ATX udgaven)

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Nu ved jeg ikke 100% hvad en mkv er ... en container?!

Ja, det er et meget populært container format (og nej det bliver ikke kun brugt til "ulovligt" materiale).

Citér men hvis man arbejder i lovligt distribueret materiale så er svaret masser, kig efter bundkort baseret på AMD 780 chipset

Nu har jeg ikke et 780g mobo, men derimod et HD 3450 grafikkort, men det kommer nogenlunde ud på et ifht til video playback. Det er lykkedes mig at få HW accel af mkv filer med h264 AVC sålænge de overholder profile High 4.1 eller hvad det nu hedder.

Tilgengæld kan jeg stadig IKKE få HW accel af HD WMV samples  (leveret fra Microsoft endda), så jeg ved ikke om den med lovligt distribueret materiale holder :)

Redigeret af ziphnor - 08-August-2008 kl. 09:59
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 19:13
G45 mangler tilsyneladende understøttelse
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=12677
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

G45 mangler tilsyneladende understøttelse
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=12677

Interessant artikel, men jeg læser det nu som om at det ikke er G45 der har problemer, men at der er tale om softwarebegrænsninger i afspillersoftware. Dette kommer ikke som en overraskelse for mig dersom PowerDVD (Det mest anvendte codec i HTPC'ere til Live tv og Bluray) i lang tid har resamplet lyd, og gjort ved, selv når der sendes analogt.  Derudover har der afhængig af Powerdvd version været mange mere eller mindre tilfældige implementeringer af forskellige HW accellerationsschemes.

Der nævnes ligeledes at der er stutter på 24hz, hvilket jeg også mener skyldes afspillersoftware og disses implementering af ClearVideo, og eller DXVA 2.0. Jeg har set lignende scenarie med visse drivere og ATI chipsets når der køres PAL 50hz. Stutter optræder som det der rundt omkring på nettet er kendt som "framepulse effekten" og alt efter hvilken renderer eller deinterlacing scheme man bruger mindskes eller forøges denne framepulse effekt. At patche PowerDVD og opdatere drivere, og lege lidt med deinterlacing schemes kan afhjælpe mange ting, men det kræver at man får muligheden via det software der anvendes. Det er i denne henseende tvivlsomt om der findes en version af fx Powerdvd der er optimeret til G45. (Skulle vente et par uger på en patch fra Cyberlink førend mit G35 virkede ordentligt)

Jeg tager ikke G45 i forsvar, men de fejl der pointeres er som sagt isoleret til software, og da chipsettet stadigvæk er nyt, så foreligger muligheden jo for at diverse software opdateringer kan løse problemet.

Jeg vil i denne henseende minde om at AMD690, og 780 heller  ikke var fejlfri og software skulle ligeledes patches førend disse løsninger virkede ordentligt.

Jeg har selv G35 og er langt hen af vejen tilfreds, ikke mindst med billedekvaliteten som jeg mener slår ATI og Nvidia med flere længder....Bare ærgerligt at det kræver en del sovs af ens CPU. G45 bliver i hvert fald at finde på mit næste bundkort.

Redigeret af Patriarken - 16-August-2008 kl. 06:31
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hej Patrikaner

Ved godt at dette ikke omhandler G45 men er nødtil at få dette afklaret - sorry!

Du skrev på et tidspunkt (godt nok i et andet forum) om Gigabytes GA-MA78GM-S2H bundkort at det IKKE understøtter full lossless hd lyd, hvilket jeg ikke helt fostår.

Citat fra Gigabytes hjemmeside:

"Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience."

Kommentar kan evt. postes her på denne tråd på Hifi-musik.dk:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3984&post days=0&postorder=asc&start=15

På forhånd tak og god weekend til alle.

Ja analogt understøttes det men ikke digitalt for der findes jo ikke noget interface der kan bære lydformaterne digitalt på omtalte bundkort.......

Redigeret af Patriarken - 17-August-2008 kl. 20:24
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2008 kl. 06:34
Ja....Men førend du kan bruge HDMI til lyd skal du bruge ATI passthrough interface på HDMI såvidt jeg husker. Dette optræder som et seperat lydkort på XP og Vista. Selvebegrænsningen ved fx blurayafvikling ligger her, og har ikke noget at gøre med ALC889A.

ALC889A har kun SP/DIF ud( Repræsenteret ved en Toslink udgang på dit bundkort) og SP/DIF kan ikke bære LPCM i 8 kanaler pga båndbredde problemer.Lydkortet(ALC889A) understøtter godt nok the fullmonty iflg specs, men kun analogt. Dette kan man ikke læse nogen steder på Gigabytes side(Man kan dog læse det i visse tests og fx på AVSforum), men det er ift egne erfaringer og SP/DIF standarden faktum.

Det skal siges at jeg ikke selv ejer omtalte bundkort, dersom jeg personligt har præferencer for intelbaserede løsninger. Jeg har dog ved enkelte lejligheder bygget systemer baseret på Gigabytekortet.

Redigeret af Patriarken - 20-August-2008 kl. 06:51
Mit Setup
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 23:36
(Første)? brugererfaringer med Asus P5Q-EM: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057809
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 10:17
Modtog mit DG45ID i fredags og monterede det i søndags. Det eneste jeg venter på er HDD så jeg kan komme igang:)
Til top
nayze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 15:18
Er der nogen der ved, hvornår Asus' og Gigabyte's boards kommer på det danske marked? Jeg synes ikke at kunne finde dem ved edbpriser.

Jeg har kun været i stand til at finde DG45ID.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af nayze nayze skrev:

Er der nogen der ved, hvornår Asus' og Gigabyte's boards kommer på det danske marked? Jeg synes ikke at kunne finde dem ved edbpriser.

Jeg har kun været i stand til at finde DG45ID.

prøv hos komplett.dk
mvh PSSO
Til top
nayze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 16:29
@PSSO - Takker.

Gigabyte på lager nu, ASUS første midt i september :/
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 22:37

Har i set denne test..

Atom får bank af en gammel afdanket AMD64 ...

http://www.tomshardware.com/reviews/Atom-Athlon-Efficient,19 97.html

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Modtog mit DG45ID i fredags og monterede det i søndags. Det eneste jeg venter på er HDD så jeg kan komme igang:)

Har du planer om at prøve HD/BR film, hører jeg meget gerne om dine erfaringer

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu