|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Mere information om Intels G45 mobos:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14326709 (tråd om mini-ITX udgaven med link til micro-ATX udgaven)
Ja, det er et meget populært container format (og nej det bliver ikke kun brugt til "ulovligt" materiale).
Nu har jeg ikke et 780g mobo, men derimod et HD 3450 grafikkort, men det kommer nogenlunde ud på et ifht til video playback. Det er lykkedes mig at få HW accel af mkv filer med h264 AVC sålænge de overholder profile High 4.1 eller hvad det nu hedder. Tilgengæld kan jeg stadig IKKE få HW accel af HD WMV samples (leveret fra Microsoft endda), så jeg ved ikke om den med lovligt distribueret materiale holder :) Redigeret af ziphnor - 08-August-2008 kl. 09:59 |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
G45 mangler tilsyneladende understøttelse
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=12677 |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Interessant artikel, men jeg læser det nu som om at det ikke er G45 der har problemer, men at der er tale om softwarebegrænsninger i afspillersoftware. Dette kommer ikke som en overraskelse for mig dersom PowerDVD (Det mest anvendte codec i HTPC'ere til Live tv og Bluray) i lang tid har resamplet lyd, og gjort ved, selv når der sendes analogt. Derudover har der afhængig af Powerdvd version været mange mere eller mindre tilfældige implementeringer af forskellige HW accellerationsschemes. Der nævnes ligeledes at der er stutter på 24hz, hvilket jeg også mener skyldes afspillersoftware og disses implementering af ClearVideo, og eller DXVA 2.0. Jeg har set lignende scenarie med visse drivere og ATI chipsets når der køres PAL 50hz. Stutter optræder som det der rundt omkring på nettet er kendt som "framepulse effekten" og alt efter hvilken renderer eller deinterlacing scheme man bruger mindskes eller forøges denne framepulse effekt. At patche PowerDVD og opdatere drivere, og lege lidt med deinterlacing schemes kan afhjælpe mange ting, men det kræver at man får muligheden via det software der anvendes. Det er i denne henseende tvivlsomt om der findes en version af fx Powerdvd der er optimeret til G45. (Skulle vente et par uger på en patch fra Cyberlink førend mit G35 virkede ordentligt) Jeg tager ikke G45 i forsvar, men de fejl der pointeres er som sagt isoleret til software, og da chipsettet stadigvæk er nyt, så foreligger muligheden jo for at diverse software opdateringer kan løse problemet. Jeg vil i denne henseende minde om at AMD690, og 780 heller ikke var fejlfri og software skulle ligeledes patches førend disse løsninger virkede ordentligt. Jeg har selv G35 og er langt hen af vejen tilfreds, ikke mindst med billedekvaliteten som jeg mener slår ATI og Nvidia med flere længder....Bare ærgerligt at det kræver en del sovs af ens CPU. G45 bliver i hvert fald at finde på mit næste bundkort. Redigeret af Patriarken - 16-August-2008 kl. 06:31 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ja analogt understøttes det men ikke digitalt for der findes jo ikke noget interface der kan bære lydformaterne digitalt på omtalte bundkort....... Redigeret af Patriarken - 17-August-2008 kl. 20:24 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja....Men førend du kan bruge HDMI til lyd skal du bruge ATI passthrough interface på HDMI såvidt jeg husker. Dette optræder som et seperat lydkort på XP og Vista. Selvebegrænsningen ved fx blurayafvikling ligger her, og har ikke noget at gøre med ALC889A.
ALC889A har kun SP/DIF ud( Repræsenteret ved en Toslink udgang på dit bundkort) og SP/DIF kan ikke bære LPCM i 8 kanaler pga båndbredde problemer.Lydkortet(ALC889A) understøtter godt nok the fullmonty iflg specs, men kun analogt. Dette kan man ikke læse nogen steder på Gigabytes side(Man kan dog læse det i visse tests og fx på AVSforum), men det er ift egne erfaringer og SP/DIF standarden faktum. Det skal siges at jeg ikke selv ejer omtalte bundkort, dersom jeg personligt har præferencer for intelbaserede løsninger. Jeg har dog ved enkelte lejligheder bygget systemer baseret på Gigabytekortet. Redigeret af Patriarken - 20-August-2008 kl. 06:51 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
finnogangela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
(Første)? brugererfaringer med Asus P5Q-EM: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057809
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
|
Modtog mit DG45ID i fredags og monterede det i søndags. Det eneste jeg venter på er HDD så jeg kan komme igang:)
|
||
![]() |
||
nayze ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Er der nogen der ved, hvornår Asus' og Gigabyte's boards kommer på det danske marked? Jeg synes ikke at kunne finde dem ved edbpriser.
Jeg har kun været i stand til at finde DG45ID. |
||
![]() |
||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
prøv hos komplett.dk |
||
mvh PSSO
|
||
![]() |
||
nayze ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
@PSSO - Takker.
Gigabyte på lager nu, ASUS første midt i september :/ |
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
Har i set denne test.. Atom får bank af en gammel afdanket AMD64 http://www.tomshardware.com/reviews/Atom-Athlon-Efficient,19 97.html |
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Har du planer om at prøve HD/BR film, hører jeg meget gerne om dine erfaringer ![]() Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |