recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel G45 Klar!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel G45 Klar!

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 16:24
Har I hørt noget om, der kommer nogle bundkort med Intel's Mobile GS45 Express Chipset til desktop brug?

http://www.intel.com/Products/Notebook/Chipsets/GS45/GS45-ov erview.htm

Ville jeg rigtig gerne være interesseret, da jeg skal bygge et mediecenter og en workstation i ét på et HFX mini kabinet.

Redigeret af smiletime - 27-August-2008 kl. 16:27
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-August-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 15:43

Det lyder spændende.

Jeg sidder og drømmer om et HFX-Micro kabinet og dette motherboard :

http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/DG45FC/DG 45FC-overview.htm

Er det mon noget der ville virke ???

/Thomas

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 16:00
Ser ud som et godt MOBO, men jeg har indtil nu ikke været imponeret over Intels grafikdrivere. Det er måske kun fordi jeg har haft Notebooks med Intel grafik on board. Kan være det er bedre i deres Desktop MOBO
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 11:22

Jeg sad og tænkte, er der nogen der ved, om man kan kombinere et G45 bundkort med et ATI grafikkort, hvor grafikkortet sørger for billedet, mens bundkortet sørger for lyden??

For jeg kan se, at Asus nu langt om længe er kommet med deres Xonar HDAV1.3 lydkort, som kan outputte HD billede og lyd (flere internetbutikker har det fra midten af næste måned). Men det ser ud som om det bliver alt for dyrt (1900-2000 kr.).

Derfor kunne det jo være fint, hvis man kunne kombinere et G45 kort med et grafikkort, så jeg også kan outputte HD billede og lyd via HDMI, og derved bruge computeren som både arbejdscomoputer, spillecomputer og HTPC.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:19
@ smiletime
Jeg tror ikke de smider gs45 på markedet lige foreløbig til "desktops". Det skulle lige være hvis de laver en eksklusivaftale med Apple (det vil apple nok have! Det har de jo faktisk lavet med macbook air) om at få det i en opdateret mini/htpc. De har haft problemer nok med at få dem ud til producenterne til deres nye bærbare, så jeg tvivler på at de kan smide noget som helst på markedet lige nu og så rent faktisk levere. De har alt for stor en pukkel til hp,lenovo, dell etc som skal bruge dem i bærbare.

@tosa
G45 sættet er det første i en række der skulle understøtte Discrete graphics, hvor du har mulighed for at addere et grafikkort ekstra som kører tandem med det onboard. (ellers kan man sikkert få lov at slukke for onboard i bios) Jeg ved ikke om det fungerer i DG45 men i Q45 som kommer i business pc'er vil det være en standard mulighed, så mon ikke det kunne lade sig gøre. Der skulle dog vist være noget fiksfakserier med hvad der skal virke som primær og sådan noget, men det er jeg ikke lige inde i endnu :-)

PS. Jeg tror ikke man skal regne med generel tilgængelighed på G45 før vi kommer tæt på eller ind i oktober måned! (altså at producenterne oversvømmer os med bundkort, de store producenter har meget store problemer med at få dem på gaden bare i de bærbare former.)

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 00:07

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

PS. Jeg tror ikke man skal regne med generel tilgængelighed på G45 før vi kommer tæt på eller ind i oktober måned! (altså at producenterne oversvømmer os med bundkort, de store producenter har meget store problemer med at få dem på gaden bare i de bærbare former.)

Intels kort er da, så vidt jeg kan se, tilgængelige allerede nu. Og de er da ikke vildt dyre (de er da faktisk billigere end mange P45 bundkort).

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 14:20
@tosa

at nogle få forhandlere annoncerer med et DG45 bundkort er ikke ensbetydende med at de er tilgængelige. Der er intet på lager hos distributørerne og ser man på edbpriser så er der heller ikke nogen der melder ind med nogen som helst datoer. De forhandlere lever af at folk køber det nyeste og derfor er det en kamp for dem at få dem på deres hjemmeside først, uanset om de kan leveres eller ej. Jeg taler så ikke om tilgængelighed i udlandet, for USA er så småt begyndt at have dem nu. Kigger man på avsforum så begynder der så småt at løbe historier ind med førstehåndsindtryk, men når alle producenterne kan levere modeller, så taler vi om generel tilgængelighed. De få modeller der kan bestilles pt er intel's referenceboards og en lille smule gigabyte. Asus G45 modeller er da ikke engang til salg her i landet endnu?
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 14:49
Både ASUS og Gigabyte kan købes i DK - se http://www.komplett.dk/k/search.aspx?q=G45
mvh PSSO
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 16:30

claus-jac

Det havde jeg ellers håbet på. Ville gerne have haft den nye Intel Mobile QuadCore processor, når den skal passiv køles i et HFX mini kabinet. Ellers må jeg nøjes med Core 2 Duo desktop model.

Det du snakker om med grafikkort, som kan køre tandem med det onboard. Er det det med, at man kan kan sætte onboad'et til at køre windows/HD film osv. og så grafikkortet, når der skal spilles? Kunne være godt, da det nye Photoshop CS4 kan bruge grafikkortet i den nye version til at arbejde med.

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 18:15

Nu begynder de da at nærme sig hifi verdenen og PS3 haha, men ikke helt, der mangles stadigvæk bitstream af lossless formaterne!

Come on mand, få hovederne ud af røven!!!

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 17:12
PS3 har TVtuner og hdrecorder og er dit svar på HIFI?...Dit hovede sider dybt begravet i røv.

Redigeret af Patriarken - 04-September-2008 kl. 19:12
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 11:56
Jeg kan lige sige til folk der regner med at benytte DG45ID med XP som HTPC, at i godt kan glemme Blu-Ray og HD-DVD. Har kæmpet med at få den til at afspille i enten PowerDVD 8 eller Totalmedia den sidste uge og måtte til sidst skrive til Intel, som svarede, at de godt kunne forstå jeg havde problemer, da de ikke supporterede Blu-Ray codec til XP:(

Jeg må desværre skifte til Vista så:(:(
Men hvilken ulemper er der ved Business versionen mht. HTPC brug ift. den dyre? Så vidt jeg kan se er den eneste ulempe VMC, men vil alligevel bruge Media Portal til det. Er der nogen begrænsninger?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu