|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Den eneste forskel på Ultimate og Business er at Business ikke har MediaCenter, Extender mulighed og Bitlocker, så du er fint kørende med Business til MediaPortal
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
||
Haha griner nok, hovedet er halt ude kan du tro Nu jeg har dig, ved du om de her bundkort eller software er sertificaserest fra dolby og dts's side? går ud fra de skal bruge deres pakke metode til at afkode kromprimeringen. Redigeret af Mr. Anderson - 05-September-2008 kl. 18:00 |
|||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Dette er ingen overraskelse. Jeg har gjort opmærksom på dette i mange sammenhænge....Både her og på Hifi-Musik. Du har ikke EVR på XP ligesom du ikke har directx 10 og dermed DXVA 2.0. Deri ligger forklaringen. Redigeret af Patriarken - 05-September-2008 kl. 19:17 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Certificeret til hvad? En pc har kunnet håndtere DTS og Dolby 5.1 så længe jeg kan huske. Du kan sende lossless LPCM over HDMI på nævnte bundkort, de samme på gf82/8300 og g35. Hvis altså du indstiller dine filtre rigtigt. Jeg synes rent faktisk ikke at en PS3 har så mange muligheder. Det er jo proprietry hele pivtøjet, og PVR funktionalitet det har den altså ikke... |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så er Corel via WinDVD+Bluray klar med repeater support til G45 så HD lydformaterne virker ligesom Standalones....Som PS3....
Redigeret af Patriarken - 05-September-2008 kl. 21:18 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
finnogangela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
||
Enhanced Video Renderer skulle være tilgængelig i XP ved installation af .NET Framework 3.0: http://forum.inmatrix.com/index.php?showtopic=5965
Lyder godt; hvor har du informationen fra? EDIT: Fandt den omtalt her: http://softwareblogs.intel.com/2008/04/22/hdcp-hdmi- repeaters-and-you-well-me-anyway/ (sidste post) Redigeret af finnogangela - 07-September-2008 kl. 00:02 |
|||
![]() |
|||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
||
Med hensyn til certificeringen, her går jeg da lidt ud fra at dem som kan dekode dolby og dts formaterne (bundkort, lydkort) har en form for godkendelse til at bruge deres afkode metoder? ligesom recievere frabrikanterne skal betale til dolby og dts for at have deres dekoder indbygget. Forstår jeg det rigtigt hvis du mener at med det her nye Windvd+bluray at man kan sende signalerne ud via bitstream eller stadigvæk LPCM? Edit: du skriver jo som PS3 så LPCM. Ang. PS3 ja fin maskine, men lidt noget hø at bruge til mere end spil og film for mit vedkommende, nok mest fordi jeg ikke kan finde rundt i alt det her codec, netværk og sådan. Redigeret af Mr. Anderson - 07-September-2008 kl. 13:44 |
|||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja at der er repeaterfunktion betyder bitstream support. LPCM over HDMI er self også muligt.(Kræver dog i begge tilfælde at din reciever understøtter det)
Tjae certificering eller ej. Langt de fleste lydkort har SP/DIF, og det er sådan set nok. Det betyder at du kan bruge passthrough og så er det for såvidt den software du anvender der skal have certificering. Ved passthrough rører dit lydkort ikke ved nogen ting og dit software heller ikke....Deraf navnet passthrough. I andre tilfælde kan man bruge FFDshow til lydbehandling, dette er opensource og kan lave alt muligt ved din lyd, herunder også selv lave 5.1 bitstreams osv. |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay super, tak for udybelsen. Jeg har en Denon avr 3808 til behandling af lyd, derfor jeg eftersøger bitstream Kan man finde codec til wmc til afspilling af bd med hd lyd support, og god dvd afspilling med opscalere eller skal man bruge nævte programmer? Edit: Jeg har prøvet med Windvd+bluray og roxio plug-in til wmp, hvor jeg håbede dvd afspilning blev bedre end standart 1500 krs dvd-afspiller. Men ikke selvom jeg benøttede enhanced funktionerne, gav mere urealistik billede. Redigeret af Mr. Anderson - 08-September-2008 kl. 12:05 |
|||
|
|||
![]() |
|||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Lige et spørgsmål til jer der har købt dette bundkort..
Har kun min bærbare herhjemme samt et Plasma tv.. Når jeg skal have windows osv ind på dne nye HTPC jeg er ved at samle.. Kan jeg så koble Tv'et direkte til HDMI udgangen på bundkortet og så få billede med det samme? Altså lige fra Bios start op og frem? (Ellers bliver det lidt svært at installere det hele i blinde :D ) |
|||
![]() |
|||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
||
Ja på HDMI porten er det intet problem, bare du ikke kører gennem receiver men direkte!
|
|||
![]() |
|||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Ja direkte til Tv'et :) Herligt :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |