recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel G45 Klar!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel G45 Klar!

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:29
Den eneste forskel på Ultimate og Business er at Business ikke har MediaCenter, Extender mulighed og Bitlocker, så du er fint kørende med Business til MediaPortal
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 17:59

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

PS3 har TVtuner og hdrecorder og er dit svar på HIFI?...Dit hovede sider dybt begravet i røv.

Haha griner nok, hovedet er halt ude kan du tro  Min kommentar ligger i at der stadigvæk mangler bitstream understøttelser som er vende punktet for mig. PS3 var bare at den har alle de muligheder som først HTPC får nu

Nu jeg har dig, ved du om de her bundkort eller software er sertificaserest fra dolby og dts's side? går ud fra de skal bruge deres pakke metode til at afkode kromprimeringen.

Redigeret af Mr. Anderson - 05-September-2008 kl. 18:00
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg kan lige sige til folk der regner med at benytte DG45ID med XP som HTPC, at i godt kan glemme Blu-Ray og HD-DVD. Har kæmpet med at få den til at afspille i enten PowerDVD 8 eller Totalmedia den sidste uge og måtte til sidst skrive til Intel, som svarede, at de godt kunne forstå jeg havde problemer, da de ikke supporterede Blu-Ray codec til XP:(

Jeg må desværre skifte til Vista så:(:(
Men hvilken ulemper er der ved Business versionen mht. HTPC brug ift. den dyre? Så vidt jeg kan se er den eneste ulempe VMC, men vil alligevel bruge Media Portal til det. Er der nogen begrænsninger?

Dette er ingen overraskelse. Jeg har gjort opmærksom på dette i mange sammenhænge....Både her og på Hifi-Musik. Du har ikke EVR på XP ligesom du ikke har directx 10 og dermed DXVA 2.0. Deri ligger forklaringen.

Redigeret af Patriarken - 05-September-2008 kl. 19:17
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

PS3 har TVtuner og hdrecorder og er dit svar på HIFI?...Dit hovede sider dybt begravet i røv.

Haha griner nok, hovedet er halt ude kan du tro  Min kommentar ligger i at der stadigvæk mangler bitstream understøttelser som er vende punktet for mig. PS3 var bare at den har alle de muligheder som først HTPC får nu

Nu jeg har dig, ved du om de her bundkort eller software er sertificaserest fra dolby og dts's side? går ud fra de skal bruge deres pakke metode til at afkode kromprimeringen.

Certificeret til hvad? En pc har kunnet håndtere DTS og Dolby 5.1 så længe jeg kan huske. Du kan sende lossless LPCM over HDMI på nævnte bundkort, de samme på gf82/8300 og g35. Hvis altså du indstiller dine filtre rigtigt.

Jeg synes rent faktisk ikke at en PS3 har så mange muligheder. Det er jo proprietry hele pivtøjet, og PVR funktionalitet det har den altså ikke...
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 21:17
Så er Corel via WinDVD+Bluray klar med repeater support til G45 så HD lydformaterne virker ligesom Standalones....Som PS3....

Redigeret af Patriarken - 05-September-2008 kl. 21:18
Mit Setup
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 23:35

Dette er ingen overraskelse. Jeg har gjort opmærksom på
dette i mange sammenhænge....Både her og på Hifi-Musik.
Du har ikke EVR på XP ligesom du ikke har directx 10 og
dermed DXVA 2.0. Deri ligger forklaringen.

Enhanced Video Renderer skulle være tilgængelig i XP ved
installation af .NET Framework 3.0:
http://forum.inmatrix.com/index.php?showtopic=5965

Så er Corel via WinDVD+Bluray klar med repeater support
til G45 så HD lydformaterne virker ligesom
Standalones....Som PS3....

Lyder godt; hvor har du informationen fra?

EDIT: Fandt den omtalt
her:
http://softwareblogs.intel.com/2008/04/22/hdcp-hdmi-
repeaters-and-you-well-me-anyway/

(sidste post)

Redigeret af finnogangela - 07-September-2008 kl. 00:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Certificeret til hvad? En pc har kunnet håndtere DTS og Dolby 5.1 så længe jeg kan huske. Du kan sende lossless LPCM over HDMI på nævnte bundkort, de samme på gf82/8300 og g35. Hvis altså du indstiller dine filtre rigtigt.

Jeg synes rent faktisk ikke at en PS3 har så mange muligheder. Det er jo proprietry hele pivtøjet, og PVR funktionalitet det har den altså ikke...

Med hensyn til certificeringen, her går jeg da lidt ud fra at dem som kan dekode dolby og dts formaterne (bundkort, lydkort) har en form for godkendelse til at bruge deres afkode metoder? ligesom recievere frabrikanterne skal betale til dolby og dts for at have deres dekoder indbygget.

Forstår jeg det rigtigt hvis du mener at med det her nye Windvd+bluray at man kan sende signalerne ud via bitstream eller stadigvæk LPCM? Edit: du skriver jo som PS3 så LPCM.

Ang. PS3 ja fin maskine, men lidt noget hø at bruge til mere end spil og film for mit vedkommende, nok mest fordi jeg ikke kan finde rundt i alt det her codec, netværk og sådan.

Redigeret af Mr. Anderson - 07-September-2008 kl. 13:44
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 14:25
Ja at der er repeaterfunktion betyder bitstream support. LPCM over HDMI er self også muligt.(Kræver dog i begge tilfælde at din reciever understøtter det)

Tjae certificering eller ej. Langt de fleste lydkort har SP/DIF, og det er sådan set nok. Det betyder at du kan bruge passthrough og så er det for såvidt den software du anvender der skal have certificering. Ved passthrough rører dit lydkort ikke ved nogen ting og dit software heller ikke....Deraf navnet passthrough.

I andre tilfælde kan man bruge FFDshow til lydbehandling, dette er opensource og kan lave alt muligt ved din lyd, herunder også selv lave 5.1 bitstreams osv.
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 15:22

Ja at der er repeaterfunktion betyder bitstream support. LPCM over HDMI er self også muligt.(Kræver dog i begge tilfælde at din reciever understøtter det)

Tjae certificering eller ej. Langt de fleste lydkort har SP/DIF, og det er sådan set nok. Det betyder at du kan bruge passthrough og så er det for såvidt den software du anvender der skal have certificering. Ved passthrough rører dit lydkort ikke ved nogen ting og dit software heller ikke....Deraf navnet passthrough.

I andre tilfælde kan man bruge FFDshow til lydbehandling, dette er opensource og kan lave alt muligt ved din lyd, herunder også selv lave 5.1 bitstreams osv.

Okay super, tak for udybelsen. Jeg har en Denon avr 3808 til behandling af lyd, derfor jeg eftersøger bitstream  

Kan man finde codec til wmc til afspilling af bd med hd lyd support, og god dvd afspilling med opscalere eller skal man bruge nævte programmer? 

Edit: Jeg har prøvet med Windvd+bluray og roxio plug-in til wmp, hvor jeg håbede dvd afspilning blev bedre end standart 1500 krs dvd-afspiller. Men ikke selvom jeg benøttede enhanced funktionerne, gav mere urealistik billede.

Redigeret af Mr. Anderson - 08-September-2008 kl. 12:05
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 13:41
Lige et spørgsmål til jer der har købt dette bundkort..
Har kun min bærbare herhjemme samt et Plasma tv..

Når jeg skal have windows osv ind på dne nye HTPC jeg er ved at samle.. Kan jeg så koble Tv'et direkte til HDMI udgangen på bundkortet og så få billede med det samme? Altså lige fra Bios start op og frem?

(Ellers bliver det lidt svært at installere det hele i blinde :D )
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 13:46
Ja på HDMI porten er det intet problem, bare du ikke kører gennem receiver men direkte!
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 13:48
Ja direkte til Tv'et :) Herligt :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu