recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel HD2000 live tv kvalitet MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel HD2000 live tv kvalitet MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klitgaard10 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Intel HD2000 live tv kvalitet MCE
    Sendt: 08-December-2011 kl. 17:09
Hej jeg har lige fået samlet min nye HTPC, med en intel pentium G620t og et MSI H61I-E35 (B3) bundkort. Det hele kører rigtigt godt i MCE undtagen live TV, der er grynet og uskarpt specielt ved panoreringer. mit gamle ION setup gjorde det meget bedre. Er der andre der har haft problemer med dette?

Jeg har opdateret til seneste driver fra intel, det hjalp en lille bitte smule. Jeg kører med win 7 32-bit.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 15:40
det lyder fuldkommen som om du har fået de analoge kanaler ind i MCE i stedet.
Det KAN ikke lade sig gøre på digital tv.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg desværre meget sikker på at jeg har fået det digtale signal ind, da jeg bruger en HDhomerun. Tror ikke problemet ligger i signalet. Men nærmere i GPUens behandling af signalet. Jeg tænker lidt om jeg skal prøve enten at lave en geninstalering af windows eller prøve 64bit windows og se om det gør en forskel.

Redigeret af Klitgaard10 - 09-December-2011 kl. 16:21
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Klitgaard10 Klitgaard10 skrev:

Jeg desværre meget sikker på at jeg har fået det digtale signal ind, da jeg bruger en HDhomerun. Tror ikke problemet ligger i signalet. Men nærmere i GPUens behandling af signalet. Jeg tænker lidt om jeg skal prøve enten at lave en geninstalering af windows eller prøve 64bit windows og se om det gør en forskel.

Hver gang folk stiller dette spørgsmål og beskriver disse symptomer så kører de med en 60hz opløsning i stedet for de korrekte 50hz.....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hver gang folk stiller dette spørgsmål og beskriver disse symptomer så kører de med en 60hz opløsning i stedet for de korrekte 50hz.....
Det er desværre ikke tilfældet, det havde ellers været nemt at fikse så. Jeg køre med 1080p 50hz i MCE og desktop. Ved ikke om det kan hjælpe, men syntes problemet klart er størst på SD kanalerne ved ikke om det har noget at gøre med progresiv mod interlaced?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er desværre ikke tilfældet, det havde ellers været nemt at fikse så. Jeg køre med 1080p 50hz i MCE og desktop. Ved ikke om det kan hjælpe, men syntes problemet klart er størst på SD kanalerne ved ikke om det har noget at gøre med progresiv mod interlaced?

Er du sikker på den ikke autoskifter til 50hz?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 10:44

mener du autoskifter til 60 Hz, det kan selvfølgelig god være. Det kunne være jeg skulle undersøge om, det er muligt at slå andre frekvenser end 50 Hz fra.

Redigeret af Klitgaard10 - 10-December-2011 kl. 10:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu