recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel i3 vs AMD x3/a6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel i3 vs AMD x3/a6

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: Intel i3 vs AMD x3/a6
    Sendt: 13-November-2011 kl. 16:44
Hej allesammen

går lidt ved tanken og at opgrader mit htpc i stuen.

jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal tage en i3 eller en amd.

hvis jeg vælger i3 er det så nødvendigt at vælge 2100 serien når jeg har påtænkt mig at bruge extern grafik kort (gt430).

Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 09:26
slet ingen der vil komme med noget
Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 13:09

Hej,

Når du nu vælger en løsning med diskret gpu, vil i3 nok være at foretrække.

Dermed ikke sagt amd’s løsning er dårlig. Forcen ved Llano er stadig dens noget bedre integreret GPU, og den fravælger du ved et separat gfx kort. Men det der adskiller dem på CPU delen, kommer du nok ikke til at bemærke i et medie center opsæt. 

Men hvad skal du bruge den til? Hvis blot 1080p afspilning, ja så kan begge platforme klare opgaven, og mere til.

Jeg har selv en i3 gt420 løsning og der er mere end rigelige kræfter til 1080p og handbrake. Jeg bruger den ikke til TV.

Edit: Og nej det er ikke nødvendigt du vælger sandy bridge, når du har separat gfx.

Redigeret af daemon9th - 16-November-2011 kl. 13:12
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 14:47
oki takker for svaret.

mit nuværende setup bruges kun til af afspille film samt musik. vil ikke ude lukke at jeg vil mont. en dvb-c tuner i det nye setup.

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 21:22
Du kunne også vælge en G620t cpu som er en neddrosslet i3 som er pris billig og Som har et lavt strøm forbrug (35 w) og mere end rigeligt dækker dit behov.
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

Du kunne også vælge en G620t cpu som er en neddrosslet i3 som er pris billig og Som har et lavt strøm forbrug (35 w) og mere end rigeligt dækker dit behov.

det lyder ikke helt dårligt den vil jeg tjekke ud og den vil også kun klare live tv hvis jeg vælger at bruge det.

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 16:42
Ja da, at se live tv kræver ikke særlig meget cpu kraft.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 22:38
Jeg kan også kun anbefale 620T cpu'en. eneste anke er manglende Blueray3D understøttelse, men hvis det ikke er et krav, så go for it. 620T er i alm brug lige så hurtig som i3 2100T (mce navigering, tv optagelse, HD video og så vidre).

Hvis det er et mini-ITX bundkort du skal bruge, så anbefaler jeg INTEL DH61AG, evt sammen med en 80GB msata SSD disk direkte i bundkortet. SSD disken giver væsentligt mere performance oplevelse end forskellen imellem de 2 cpu'er. og så en alm HDD efter behov til  TVoptagelser, Video, ogsåvidre.

Og effektforbruget er lavere end AMD's cpu'er, specielt ved IDLE.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 23:58
Har selv amd's top LIano A8 og 1.generation core i3 530, og der er altså ikke mange watt imellem dem (25 og 22 watt idle). Core i3 er en fed cpu, liano skal kun vælges hvis man ønsker mulighed for lidt gaming.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 01:32
helt korrekt, der er rigtig god casual gaming power i amd'erne.
der er tilgængæld et størrer udvalg af bundkort til s1155.

mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Jeg kan også kun anbefale 620T cpu'en. eneste anke er manglende Blueray3D understøttelse, men hvis det ikke er et krav, så go for it. 620T er i alm brug lige så hurtig som i3 2100T (mce navigering, tv optagelse, HD video og så vidre).

Hvis det er et mini-ITX bundkort du skal bruge, så anbefaler jeg INTEL DH61AG, evt sammen med en 80GB msata SSD disk direkte i bundkortet. SSD disken giver væsentligt mere performance oplevelse end forskellen imellem de 2 cpu'er. og så en alm HDD efter behov til  TVoptagelser, Video, ogsåvidre.

Mvh Gigabyte

vil det ikke være lige meget at 620t cpuen ikke understøtter bluray 3d hvis jeg bruger eksterne gfk

En anden ting er vil jeg få bedre grafik hvis jeg togen en i3-2120t og brugt den onboard??
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af den_ den_ skrev:

Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Mvh Gigabyte

vil det ikke være lige meget at 620t cpuen ikke understøtter bluray 3d hvis jeg bruger eksterne gfk

En anden ting er vil jeg få bedre grafik hvis jeg togen en i3-2120t og brugt den onboard??

1. Jo

2. Hvorfor er det du ønsker at bruge en gt430?

Hvis du ikke skal spille 3d spil ville jeg mene at i3-2120t var det fornuftige valg (hvis det skal være intel)
.....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu