recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Medie Center - Panasonic 37" Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel Medie Center - Panasonic 37" Plasma

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ATJe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 09:57

Historien endte med tilbagelevering af skidtet, men tak for respons.

Hm. Hvorfor lave alle disse special opløsninger? TV'et vil til hver en tid vise 1024x768 pixels, da jeg kan forstå at det er TV'et native opløsning (eller har jeg misset noget ). Sender du en højere opløsning mod TV'et vil dens indbyggede processor bare lavet signalet om så det passer til panelets opløsning dvs. 1024.

Hvis du f.eks. sender en 720p opløsning mod TV'et via HDMI skal TV'et selv prøve at regne ud hvordan billedet skal se ud i 1024x768. Man opnår derfor ikke 1:1 pixel mapping på TV'et.

Har selv et Pio 427 der har en native opløsning på 1024. Kører VGA med 1024 og har en ganske glimrende og roligt billede på skærmen. Det er klart at 4:3 indhold vil blive strukket ud, men det gør det jo også når man ser TV via et alm antenne signal på TV'et. Jeg vil mene at man altid skal bestræbe sig på at ramme TVets native opløsning. Så må man zoome sig til resten. Så længe at tv programmer bliver sendt i både 4:3 og 16:9 er det noget som man må finde sig i.

Kan godt være jeg er helt gal på den men det er det som virker mest logisk på mig...

Hvis du oplever et ringere TV billede via din HTPC tror jeg mere problemet ligger i opsætnigen af dit TV/grafikkort. Det har taget mig meget lang tid at finde den rigtige farve sammensætning så farverne bliver det mindste naturtro. TV-kortet er et helt kapitel i sig selv. Det har taget lang tid at få et billede på mit Hauppauge kort er lignede det på TV'et.

/Thomas

[/QUOTE]
Venlig hilsen
allan j.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu